Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel kastje defect, waarom kan ik niet gebruik maken van die van de buren?

• August 18, 2026
  • 9 reacties
  • 175 keer bekeken

Sinds vanmorgen  is mijn glasvezel modem defect, geen tv en internet dus. Ik werk vanuit huis en ben extreem afhankelijk van internet. Paar maal gesproken met helpdesk en raak daar alleen maar verder door gefrustreerd, incompetentie ten top. Mijn buren zijn net overgestapt naar ziggo en hebben hun glasveze kastje nog wel hangen. Heb gevraagd of ik hiermee kon testen en dat was succesvol, daarna wederom gebeld met de vraag om het Mac adres van dat kastje te koppelen aan mijn account en raad eens dat kan niet, in plaats daarvan moet ik wachten op de monteur die morgen avond komt. Waarom moet het allemaal zo moeilijk zijn ?? Is er niemand die dit kan omzetten zodat we dit in ieder geval kunnen testen? 

Beste antwoord door PeterCE

Update: Na alles te hebben losgekoppeld en weer te hebben aangesloten, incl nieuwe adapter, kan ik bevestigen dat alles weer werkt. Het was dus idd de suggestie van Maikel, defecte adapter, die het heeft opgelost. Dank daarvoor.

9 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 18, 2026

Maar als je het getest hebt met die van de buren, hou je die er toch op tot de monteur er is @PeterCE  ?

Het ONT is gekoppeld middels een serienummer aan jouw gegevens en abonnement, ze kunnen die niet zomaar even uitwisselen met die van de buren, want dan is het eind zoek.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 18, 2026

Maar die ONT zal geen connectie mogen maken en blijven hangen op knipper. Die hangt op basis van adres en serienummer in het systeem.  Plus tegen die tijd dat dit bericht door KPN wordt gelezen is de monteur al lang en breed geweest. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 18, 2026

Dank voor je reactie. Ik heb de werking getest, niet meer en niet minder. Dit kastje maakt geen ratelend geluid zoals het kastje van mij. Mijn kastje is nu tussen de 10 en 15 jaar oud. Ik zie niet in waarom het einde zoek zou zijn eerlijk gezegd. Mijn buren zitten sinds gisteren bij ziggo vandaar dat ik kon testen. Als er iemand zou zijn die de gegevens zou kunnen aanpassen dan ben ik blij en hoeft er geen monteur te komen. Maargoed, wellicht ben ik te naief om te denken dat je van een service verlenend bedrijf service mag verwachten… 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 18, 2026

Ik snap je gedachten, maar helaas werken de protocollen niet zo.

En daar kan en mag niet van worden afgeweken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 18, 2026

Een aansluiting is adres gebonden. Dat gaat niet overgezet worden. Morgenavond komt de monteur al. Dat is extreem snel voor een consumenten aansluiting!

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 18, 2026

Heb je ook de adapter gewisseld met jou module. Mogelijk dat de adapter defect is 🙏

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 18, 2026

Heb je ook de adapter gewisseld met jou module. Mogelijk dat de adapter defect is 🙏

Ja adapters ook geswitched, helaas zonder succes. Het ratelen van de modem was wel gestopt en de lampjes brandden wel normaal alleen geen ethernet verbinding, ook niet direct vanaf modem naar laptop. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • August 19, 2026

Update: Na alles te hebben losgekoppeld en weer te hebben aangesloten, incl nieuwe adapter, kan ik bevestigen dat alles weer werkt. Het was dus idd de suggestie van Maikel, defecte adapter, die het heeft opgelost. Dank daarvoor.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2026

Desalniettemin zal de NT zelf ook behoorlijk oud zijn. Monteur komt vanavond; lekker laten vervangen.