Skip to main content

Mijn ouders zitten in een nieuwbouw appartement. Ze zijn van Ziggo overgestapt naar KPN. Nu zit de glasvezel aansluiting in de meterkast. Maar er is geen aansluiting in de woonkamer. Het Sagecom KPN BOX 12 moet kort op de glasvezel dus ook in de meterkast. Maar het TV+ kastje in de woonkamer kan dus alleen met wifi verbonden worden, maar deze valt vaak weg. Hierdoor stopt de tv en of radio regelmatig. Dit resulteert in een hoop irritatie. Ze hebben alle online tools al meerdere malen doorlopen en ook wifi versterkers aangeschaft via KPN maar niets lost het probleem op. Nu snap ik dat een ethernet aansluiting tussen modem/ router en tv kastje de oplossing is maar ik begrijp ook dat ze geen kabel over de vloer of het plafond willen trekken vanuit de meterkast door de gang en woonkamer naar de tv. Voor ziggo zit er wel in vanuit de merkast naar de hoek van de woonkamer een aansluiting waardoor het modem in de woonkamer geplaatst kon worden met een oude coax aansluiting.

Super leuk dat ze glasvezel in de meterkast hebben geplaatst, geen aansluiting vandaaruit hebben gerealiseerd, adverteren met tv kastje via wifi en doodleuk zeggen dat modem beter niet in de meterkast zou moeten.

Wie kan ons helpen aan een oplossing voor dit probleem ?

"Het Sagecom KPN BOX 12 moet kort op de glasvezel dus ook in de meterkast."

Dat is helemaal niet nodig. 

 Een oplossing kan zijn de coax vervangen door een netwerk kabel. De box 12 kan dan gewoon in de woonkamer worden geplaatst.

Het is wel jammer als er in een nieuwbouw woning niet in loze leidingen is voorzien. Dat is een gebrek aan inzicht van de project ontwikkelaars.


Komt Ziggo ook binnen in de meterkast? Zo ja, er is ook een mogelijkheid om de bestaand coax te gebruiken met een ‘moca’ oplossing, zie 

https://www.kabelshop.nl/Hirschmann-Inca-1G-Internet-over-coax-2-stuks-695020579-i17097-t19390.html


Mijn voorstel richting mijn ouders was ook om eventueel KPN te vragen een monteur te sturen om alles eens goed na te lopen en uit te zoeken. En eventueel rekening te houden met een bekabelde aansluiting.

Zou een KPN monteur ook tot deze conclusie komen, en is die eventueel in staat de coaxkabel te vervangen voor een netwerkkabel ? Of legt die er alleen een over de vloer om het te checken ?

Het blijft wel zo dat ze ook op de slaapkamer een KPN tv kastje hebben met wifi aansluiting. En dat het ergens voor mij vreemd blijft dat dit dus niet lijkt te werken zoals ze het wel verkopen...…

Tevens ben ik het me je eens dat het voor mij onbegrijpelijk is dat de ethernet aansluiting vanuit de meterkast niet standaard door het huis ligt.


 

Tevens ben ik het me je eens dat het voor mij onbegrijpelijk is dat de ethernet aansluiting vanuit de meterkast niet standaard door het huis ligt.

Dat is een complex verhaal de ene bouwer/ontwikkelaar doet dit wel daar vind je geen coax aansluiting in de woonkamer de andere niet dit is namelijk nog geen standaard ding.

Mogelijk helpen deze pagina's om uit te vinden wat een KPN monteur wel of niet doet.

https://www.kpn.com/service/monteur

https://www.kpn.com/service/ugs/servicemonteur-internet

 

Afhankelijk van hoe een pand is gebouwd kunnen er meer of minder materialen de wifi verspreiding bemoeilijken.


Mijn voorstel richting mijn ouders was ook om eventueel KPN te vragen een monteur te sturen om alles eens goed na te lopen en uit te zoeken. En eventueel rekening te houden met een bekabelde aansluiting.

Zou een KPN monteur ook tot deze conclusie komen, en is die eventueel in staat de coaxkabel te vervangen voor een netwerkkabel ? Of legt die er alleen een over de vloer om het te checken ?

Het blijft wel zo dat ze ook op de slaapkamer een KPN tv kastje hebben met wifi aansluiting. En dat het ergens voor mij vreemd blijft dat dit dus niet lijkt te werken zoals ze het wel verkopen...…

Tevens ben ik het me je eens dat het voor mij onbegrijpelijk is dat de ethernet aansluiting vanuit de meterkast niet standaard door het huis ligt.

Zeker kunnen wij een coax kabel vervangen voor een netwerkkabel. Ik doe het altijd met een grote smile op me gezicht 😁

Kosten liggen rond de 35 a 50 euro.


Reageer