Skip to main content

Goede avond,

Vandaag is er in de meterkast een kastje gezet om het glasvezel signaal in mijn huis te krijgen. Maar ik zie niet hoe dat kastje stroom krijgt; er branden ook geen verklikker lichtjes of iets dergelijks. 

Mijn vraag: is de installateur misschien vergeten een trafo mee te geven?

Er zal tzt een monteur komen om er een ander kastje op te plaatsen.  Dit is nog niet de definitieve aansluiting.  Tussen de aanleg en oplevering kan maanden zitten. Plaats anders even een foto van de aansluiting dat maakt veel duidelijk. 


Hallo @tomvanmaanen , ziet dat kastje er zo uit? Dat is de FTU, de afwerking van de glasvezel.

Dat is de eerste stap.
Pas later komt er een (andere) monteur, die het volgende kastje (met voeding) er op zet.

Dan zie je verklikker lichtjes en heb je een aansluiting voor de Experia/KPN Box.


Dit is het kastje dat ik in de meterkast zie. Maar geen voeding. Komt dat dus later?


Hallo @tomvanmaanen bij de plaatsing van deze zwarte XGS-PON-module had ook de stroomadapter meegeleverd moeten worden door de monteur.

Ligt de adapter niet toevallig nog in de doos?

Dan heeft de monteur de module waarschijnlijk ook nog niet aangemeld bij de centrale en heb je nog internet via koper?

 


Dank je wel voor je snelle antwoord. Nee, ik heb geen doos gekregen en voorlopig ontvangen we internet via koper. Dan nog even wachten toch?


Dank je wel voor je snelle antwoord. Nee, ik heb geen doos gekregen en voorlopig ontvangen we internet via koper. Dan nog even wachten toch?

Hallo @tomvanmaanen , je kunt bij www.kpnnetwerk.nl via je postcode/huisnummer de status controleren van je glas-aansluiting. Staat daar dat de boel opgeleverd c.q. gereed is en je een provider kunt kiezen, kun je aan KPN, de provider, telefonisch een migratieverzoek van koper naar glas aanvragen en komt een monteur de installatie werkend opleveren.

Succes.

 


Jan. Ik ben echt enorm blij met je snelle reacties. Wat mij betreft, verdien je een mooi compliment van kpn!


Hallo @tomvanmaanen ik doe gewoon mijn werk, zij het vrijwillig als medeforumlid.

Als ik mede-forumleden kan helpen met een geschikt antwoord is dat voor mij voldoende voldoening.😊


Jan. Ik ben echt enorm blij met je snelle reacties. Wat mij betreft, verdien je een mooi compliment van kpn!


Geloof mij, zoals jij enorm blij bent met de snelle reacties, zo zijn wij blij met alle leden in onze community: er zitten stuk voor stuk toppers tussen! 😃😉

Dank je wel voor je snelle antwoord. Nee, ik heb geen doos gekregen en voorlopig ontvangen we internet via koper. Dan nog even wachten toch?

Hallo @tomvanmaanen , je kunt bij www.kpnnetwerk.nl via je postcode/huisnummer de status controleren van je glas-aansluiting. Staat daar dat de boel opgeleverd c.q. gereed is en je een provider kunt kiezen, kun je aan KPN, de provider, telefonisch een migratieverzoek van koper naar glas aanvragen en komt een monteur de installatie werkend opleveren.

Succes.

 

​​​​​​Heb je dit al kunnen controleren en/ of al contact opgenomen? Ben benieuwd!


Van het forum heb ik heel snel een antwoord gehad. Ik had dezelfde vraag ook aan de klantenservice van kpn gesteld. Moet je eens kijken wat een prut antwoord ik na een paar dagen ontving. Uit de doos van “zoek het maar uit”.

Nee, kpn mag blij zijn met het forum. Van hun klantenservice moeten ze het niet hebben,

 


*Admin: gegevens verwijderd ivm privacy


@tomvanmaanen Je haalt twee KPN onderdelen door elkaar. Het antwoord dat je via de mail kreeg is van KPN Netwerk klantenservice. Dit forum is van KPN de provider. Daarnaast is de vraag die je stelde (ook in die mail) zodanig uitlegbaar dat ik het gegeven antwoord wel snap. Het zou goed kunnen dat men daar dacht dat jij het over de kale witte FTU had. Dat dachten de eerste twee reageerders hierboven ook zo te lezen.

Ik heb helaas wel een correctie op bovenstaande antwoorden. Uiteraard moest dat kastje van stroom voorzien zijn. Dat is een vreemde fout van de monteur. Maar KPN als provider denkt nu dat jij dit kastje al hebt (werkend en wel) en de overgang naar glas is nu aan jou zelf. Hier komt standaard geen KPN monteur meer voor.

@Shyrin_ Als jij deze order zou checken denk ik dat je een DHZ order aantreft.. KPN Netwerk heeft de ONT geplaatst, klant kan zelf Experiabox aansluiten...


Ivm privacy heb ik je e-mail weggehaald uit het screenshot. Dit is inderdaad een antwoord van de klantenservice van KPN Netwerk: de netwerkbeheerder en niet van ons.

Bedankt voor je reactie en uitleg, Ward_! 
 

@Shyrin_ Als jij deze order zou checken denk ik dat je een DHZ order aantreft.. KPN Netwerk heeft de ONT geplaatst, klant kan zelf Experiabox aansluiten...

Zal ik het voor je controleren, @tomvanmaanen? Wil je dan de relevante klantgegevens noteren in jouw Forum profiel? Denk aan jouw klantnummer, postcode en huisnummer en graag een seintje in het topic zodra je dat gedaan hebt. Dan weet ik dat ik jouw klantgegevens erbij kan pakken.


@Shyrin_  : ik heb mijn profiel aangepast zodat jij de order kan checken of het een DHZ order aantreft.. 


Bedankt voor jouw gegevens! 

Nee, het is geen Doe Het Zelf (DHZ) order, maar een order waarbij een monteur langs moet komen. 

Op 10 mei is er een monteur ingepland en een afspraakbevestiging naar je gemaild: op 19 mei 2022 komt er een monteur langs tussen 8:00 en 10:00 uur. Ik heb de afspraakbevestiging bij deze opnieuw naar jou gemaild.
Mocht je de afspraak willen verzetten, dan kan dat via het linkje in de afspraakbevestiging.