Skip to main content

Ik heb een probleem metĀ glavezelkastje die past niet in zijn plek en daardoor kan ik niet internet en niks en ik probeer kpn te bellen lukt het ook niet ik hoop dat iemand van kpn mij zosnelmoeglijk helpt????

Hallo @KayanĀ 

Ā 

Krijg je het glasvezelmodem er niet opgeschoven of zit er iets anders in de weg waardoor je het glasvezelmodem er niet op kan schuiven omdat daar te weinig ruimte voor is?

Kan je een foto plaatsen?


Ik kan nietĀ op kan schuiven idd en heb geen internet ook heb wel ruimte voor maar die kan niet schuiven lukt me niet en wil ook niet stuk maken hier bij fotoā€™sĀ 

Ā 


Dat blauwe plugje in de rode cirkel hoort er niet in te zitten, dat is waarschijnlijk een overblijfsel van een vorige provider.

Kan je die eruit trekken?

Ā 


Lol je maakt wat mee bij mensen, hoe dan? Andere provider gebruiken geen TK_01 NT's.
Wat @GeSp aangeeft is een glasvezel koppelstuk die kan je eraf trekken, maar dit hoort helemaal niet aanwezig te zijn. Het is ook niet van de NT zelf want die gebruikt de groene variant. (SC-APC) als ik het goed heb.


Het is gelukt eindelijk. Ik heb alleen geen verbinding en helemaal geen internet verbinding er is alleen power lampje aan verder niks hoort het zo ik weet niet hierbij fotoā€™s of moet ik nog iets doen of moet kpn laten komen kijken?Ā 


@KayanĀ , is deze NTU door KPN geregistreerd en geactiveerd? Even bellen met 0800-0402.


Als het glasvezelmodem er nu goed op zit en er aan de bovenkant ingeklikt is dan kan je zelf niets meer doen.

Heb je wel bericht gehad dat je aansluiting zou moeten werken?
Zo ja dan kan je het beste de klantenservice bellen op 0800-0402 om een installatiemonteur te laten komen.


Lol je maakt wat mee bij mensen, hoe dan? Andere provider gebruiken geen TK_01 NT's.
WatĀ @GeSp aangeeft is een glasvezel koppelstuk die kan je eraf trekken, maar dit hoort helemaal niet aanwezig te zijn. Het is ook niet van de NT zelf want die gebruikt de groene variant. (SC-APC) als ik het goed heb.

T-Mobile wilt nog wel eens met koppelbusjes werken op TK01 FTUā€™s om hun eigen apparatuur te plaatsen. Verder zijn er ook nog genoeg andere providers die op het glasvezelnet van KPN Netwerk opereren en dus ook met TK01ā€™tjes. De koppelbus maakt niet uit of die groen of blauw is, die zijn behalve de kleur exact hetzelfde, als de beide pigtails maar hetzelfde zijn. Het is echter wel gebruikelijk om een groene koppelbus te gebruiken bij APC-connectoren om dit duidelijk te maken. De zegel van het FTU is ook al eens verbroken geweest, zou me niets verbazen dat een monteur van een andere provider de FTU open heeft gehad om deze koppelbus te plaatsen.

Ā 

@KayanĀ , is deze NTU door KPN geregistreerd en geactiveerd? Even bellen met 0800-0402.

Als deze NT aanwezig is betreft het een GoF lijn, dan is registratie en activatie niet aan de orde. Bellen met de klantenservice kan sowieso wel als er geen signaal binnenkomt maar dat hangt ook weer af van de activatiedatum van het abonnement, deze wordt in sommige gevallen pas op de dag zelf gepatcht in de centrale (en dit kan ook 's avonds).


Ik heb vandaagĀ klantenservice gesproken hun zieden dat alles werkt en je kan gewoon internet gebruiken alles is goed en actief zo te zien werkt helemaal niks ik ga weer morgen bellen kijken wat probleem is dank u wel allemaal voor jullie hulpĀ 



T-Mobile wilt nog wel eens met koppelbusjes werken op TK01 FTUā€™s om hun eigen apparatuur te plaatsen.

Dit is geen NT.

Verder zijn er ook nog genoeg andere providers die op het glasvezelnet van KPN Netwerk opereren en dus ook met TK01ā€™tjes.

Ik ken er geen een. Meestal gewoon patchcovers verbonden met een ONT maar nooit opschuif NTs rechtstreeks op TK_01 geschoven.

De koppelbus maakt niet uit of die groen of blauw is, die zijn behalve de kleur exact hetzelfde, als de beide pigtails maar hetzelfde zijn. Het is echter wel gebruikelijk om een groene koppelbus te gebruiken bij APC-connectoren om dit duidelijk te maken.

Ook in een koppelbus maakt het verschil tussen de connectoren de ene is namelijk met een paar graden gespiegeld en de andere niet. Maakt wel verschil kwa demping i.c.m. Gbics.
Dus kleur maakt daadwerkelijk wel verschil uit. Overigens heb ik het hier nooit over gehad.
Ik duide op dat het misschien van de GOF NT kan zijn (afgebroken) maar dat is op dit NT een groene koppelstuk dus dat had het niet kunnen zijn.

De zegel van het FTU is ook al eens verbroken geweest, zou me niets verbazen dat een monteur van een andere provider de FTU open heeft gehad om deze koppelbus te plaatsen.

Waarschijnlijk ook een lage demping waardoor verbinding niet werkt.

Verder ik heb nooit om je mening gevraagd.
Ā 


Of is hier de pigtail (aansluiting) kapot gedrukt.

Omdat de stofkap niet van de zte zxhn f3100 v2.0 (NT glasvezel kastje) is verwijderd.

Dit is echt een installatie die je aan een monteur over moet laten.

Ā 

Ā 

Ā 



T-Mobile wilt nog wel eens met koppelbusjes werken op TK01 FTUā€™s om hun eigen apparatuur te plaatsen.

Dit is geen NT.

Dat zeg ik ook niet šŸ˜‰

Ā 

Verder zijn er ook nog genoeg andere providers die op het glasvezelnet van KPN Netwerk opereren en dus ook met TK01ā€™tjes.

Ik ken er geen een. Meestal gewoon patchcovers verbonden met een ONT maar nooit opschuif NTs rechtstreeks op TK_01 geschoven.

Klopt, maar ook regelmatig zonder patchcover en enkel een koppelbus, ik ben ze al vaker tegengekomen, ik roep niet zomaar iets. En Online.nl is trouwens een van de providers die gewoon met TK01-NT's werkt, ingekocht bij KPN Wholesale of geplaatst door een KPN monteur in opdracht van KPN Wholesale. Die orders ben ik de afgelopen maanden minstens eenmaal per week tegengekomen.

Ā 

De koppelbus maakt niet uit of die groen of blauw is, die zijn behalve de kleur exact hetzelfde, als de beide pigtails maar hetzelfde zijn. Het is echter wel gebruikelijk om een groene koppelbus te gebruiken bij APC-connectoren om dit duidelijk te maken.

Ook in een koppelbus maakt het verschil tussen de connectoren de ene is namelijk met een paar graden gespiegeld en de andere niet. Maakt wel verschil kwa demping i.c.m. Gbics.
Dus kleur maakt daadwerkelijk wel verschil uit. Overigens heb ik het hier nooit over gehad.
Ik duide op dat het misschien van de GOF NT kan zijn (afgebroken) maar dat is op dit NT een groene koppelstuk dus dat had het niet kunnen zijn.

Nee, in de koppelbus zit geen enkel verschil, de ferrules van beide connectoren zijn anders maar de koppelbus heeft echt geen enkel verschil behalve de kleur. Mijn reactie kwam voorts uit het feit dat ik regelmatig constructies heb gezien waar een koppelbus direct op de FTU is aangesloten zonder patchcover en ook regelmatig met verkeerde soort patchkabels. Genoeg andere providers die met eigen apparatuur en eigen aansluitmethoden werken en niet iedereen is even strict met dit soort zaken.

Ā 

De zegel van het FTU is ook al eens verbroken geweest, zou me niets verbazen dat een monteur van een andere provider de FTU open heeft gehad om deze koppelbus te plaatsen.

Waarschijnlijk ook een lage demping waardoor verbinding niet werkt.

Met een te lage demping zou het glas-lampje nog steeds branden maar zou er sprake zijn van verblinding wat kan resulteren in packet loss. Te lage demping kom je echter vrijwel niet tegen, te hoge demping daar in tegen.

Ā 

Verder ik heb nooit om je mening gevraagd.

Nergens geef ik een mening in dit topic, ik plaats enkel vanuit wat ik vaker ben tegengekomen. Als informatie verder kloppend is dan reageer ik daar ook niet op tenzij aanvullend, foutieve informatie dient naar mijn mening echter wel gecorrigeerd te worden, ook als ik foutieve informatie deel. In dit geval ben ik heel erg zeker van alles wat ik zeg.

Ā 

Of is hier de pigtail (aansluiting) kapot gedrukt.

Omdat de stofkap niet van de zte zxhn f3100 v2.0 (NT glasvezel kastje) is verwijderd.

Zou ook kunnen zijn dat de ferrule beschadigd is door gebruik van een verkeerde patchkabel door een monteur van een andere provider. Echter kunnen wij hier niet over oordelen en het is echt aan een monteur ter plaatse om te bekijken waarom de diensten niet werken. Het kan immers ook gewoon een ontbrekende of foutief geplaatste patch zijn in de wijkcentrale.Ā 


Ik heb vandaagĀ klantenservice gesproken hun zieden dat alles werkt en je kan gewoon internet gebruiken alles is goed en actief zo te zien werkt helemaal niks ik ga weer morgen bellen kijken wat probleem is dank u wel allemaal voor jullie hulpĀ 

@KayanĀ wil je toch je profiel even invullen? Als de klantenservice aangeeft dat de diensten nu moeten werken wil ik graag kijken waarom dit niet zo is.Ā 


@KayanĀ ik zie dat er binnen nu en een paar uur een monteur bij je op de stoep zal staan. Wil je na het bezoek laten weten of alles is opgelost?Ā 


Is nog steeds niet opgelost is al 4 dagen gelden elke keer ander verhaalĀ 


Ik zie het inderdaad. Het wordt verder onderzocht zoals je in de mail en sms hebt kunnen lezen. Hopelijk is er snel duidelijkheid over de oorzaak en kan die snel opgelost worden. Hoor graag van je als je weer een sms hebt ontvangen.Ā 


Is niet opgelost heb weer kpn gebeld er zou morgen pas iemand komen bij mijn langs is niet normaal meer is al 4 dagen zonder internet en elke dag was het komt goed nouĀ niks is goed gekomen heb alleen maar hoofdpijn van jullie gekregen elke dag moest ik jullie bellen morgen is 5 de dag zonder internet verbinding alles doet het alleenĀ glasvezel lampje brand niet omdat jullie hebben nog niet actief gezet is dat is moeilijk om actief te zetten ik ben benieuwd wat deĀ Monteur morgen kan oplossen of weer 1 weekje wachten tot weer actief ik vind het heel erg jammer van kpn dat mijn hebben van alles beloofd toch niks was gewerktĀ 


Hoi @KayanĀ .Ā  Wie heeft die monteur voor morgen ingepland? Was dat een telefonische collega?

Ā 

Heb jij misschien een mobiel nummer van KPN? Want dan kan ik daar een gratis grote bundel opzetten. Zodat je in ieder geval nog wat internet hebt.Ā 


Hoi Erwin. Ik had kpn klantenservice gebeld hun hebben monteur voor morgen ingepland ja het wasĀ telefonische en heb geen nummer als dat kan zou ik graag dat willen gebruiken tot alles weer werkt en opgelost is ik hoor het van u?


Het wil alleen als jij een mobiel abonnement bij KPN hebt, @KayanĀ .Ā  Ik begrijp uit je antwoord, dat je die niet hebt? :-(


Helaas heb ik geen kpn mobiel abonnementĀ 


Bij welke provider dan wel?


Bij simpelĀ 


Moet simpel het dan niet oplossen voor je?

En is simpel niet alleen voor je mobiel?

En voor je mobiel heb je geen glasvezel nodig?


Moet simpel het dan niet oplossen voor je?

Ā 

Het gaat hier om een probleem met een glasvezel verbinding.

Ā