Skip to main content
Beantwoord

Glasvezellampje op modem brandt niet

• March 9, 2026
  • 4 reacties
  • 37 keer bekeken

Mijn verbindings lampje gaat niet aan op mijn enen modem.

Bij omwissling van beide modems geen verbetering

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@DTN Henk, welkom op de community. Net als Jan ben ik ook benieuwd welke modems je precies gebruikt. Aanvullend ben ik ook benieuwd waar dit lampje precies uit is. Is dat op het modem zelf, of is dat op het glasvezelkastje?

Als het glas lampje op het glasvezelkastje niet brandt geeft dat aan dat er geen signaal aankomt op jouw adres. Het connectielampje gaat over de verbinding tussen het glasvezelkastje en het modem, dan zou het bijvoorbeeld ook de kabel of de poort waar de kabel in zit kunnen zijn.

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt, Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch te bespreken kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 9, 2026

Beste ​@DTN Henk welk merk en type modem heb je gekregen ter vervanging van welk merk en type modem, dat KPN weer retour wil hebben?

Waarom is je modem vervangen?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@DTN Henk, welkom op de community. Net als Jan ben ik ook benieuwd welke modems je precies gebruikt. Aanvullend ben ik ook benieuwd waar dit lampje precies uit is. Is dat op het modem zelf, of is dat op het glasvezelkastje?

Als het glas lampje op het glasvezelkastje niet brandt geeft dat aan dat er geen signaal aankomt op jouw adres. Het connectielampje gaat over de verbinding tussen het glasvezelkastje en het modem, dan zou het bijvoorbeeld ook de kabel of de poort waar de kabel in zit kunnen zijn.

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt, Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch te bespreken kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 16, 2026

Dag ,ben niet aangesloten op glasvezel dus dat lampje heb ik niet.

Ben in bezit van twee Arcadyan modems.

Omwisseling van deze twee blijft dan geen verbetering.

De fout gaat mee.

Reset zoals eerder is beschreven in reacties heeft geen resultaat.

In afwachting van jullie bevindingen.

Jasper van KPN
Moderator

Als het goed is heb je maar 1 modem ​@DTN Henk, dat is de Experia Box of de KPN Box. Je kunt wel meerdere tv-ontvangers of SuperWifi hebben, waarschijnlijk bedoel je daar een van? Voordat we bevindingen kunnen hebben moeten we eerst de situatie weten. Wat voor apparaten gaat het precies over? En hoe zijn ze aangesloten op de KPN/Experia Box?

Zoals gezegd zien wij niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer nodig. Anders is de genoemde terugbelafspraak een goede optie om het samen met een collega aan de telefoon te bespreken.