Skip to main content

Ik ben een voormalig Telfort klant en heb een Experia V10 met firmwareversie; V1.01.01T01.9

Overal lees ik dat updates automatisch en in de nacht door KPN gepushed worden alleen staat mijn modem in de nacht altijd volledig uit. Is er een mogelijkheid om een update handmatig aan te vragen en/of te starten ?

Grtz, Rob

Hallo @Yatta2u2 , als je de modem met een paperclip terug zet naar fabrieksinstellingen wordt de nieuwste software opgehaald. Zelf heb ik de V10 al ruim 2 jaar, is nog nooit geu-pdated. Zal waarschijnlijk pas weer gebeuren als TFT technisch omgezet wordt naar KPN dit jaar.

Succes.

 


@JanD 

 

Jan dank je wel voor de reactie. Heb het modem net een aantal weken in bezit en zal hem dus vanavond vlak voor het uitzetten even terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Kijken welke firmware er dan op gezet wordt.


Het is niet nodig om je modem te resetten naar fabrieksinstellingen. Zodra er nieuwe firmware is wordt deze automatisch gepushed. Als je modem op dat moment niet aanstaat wordt die als nog geinstalleerd zodra je de modem aan zet. Als het powerlampje blauw gaat branden wordt de update geinstalleerd. Laat dan de modem aanstaan totdat die helemaal klaar is.


@eagle3824 & @JanD 

Heren beiden bedankt voor de reactie. Ik heb gisteravond het modem een paperclip reset gegeven en het ging idd helemaal back-2-basic. Toch bleef de firmwareversie hetzelfde dus voor de ex Telfort klanten is er kennelijk nog geen update beschikbaar.

Uit het antwoord van @eagle3824 begrijp ik dat het updaten op dezelfde manier gaat als bij Telfort, ook daar zag ik incidenteel het blauwe LED-je oplichten als ik het modem 's morgens weer aanzette.

Nogmaals dank voor jullie antwoorden, Yatta


Ter info voor jullie; ik ben al jaren telfort abonnee. Mijn experiabox v8 kreeg 2 mnd terug kuren. Uiteindelijk heb ik de klanten service gebeld met als resultaat dat ik een nieuwe experiabox v10 toegestuurd krijg. Als ik de doos opentrekt na bezorging, komen twee experiaboxen v10 te voorschijn. 🙂 Op de toegevoegde beschrijvingen staat dat dit tegenwordig standaard is. 

Eén apparaat aangesloten en gelijk alles binnen no time naar wens.

De tweede experiabox ook aangesloten en deze was niet aan de gang te krijgen. Wat bleek hier stond de nieuwste firmware van de KPN op het blijkt dat IPv6 dan gebruikt kan worden.

Omdat ik van TFT naar KPN ben overgezet kan de aansluiting zelf de nieuwste firmware nog niet aan. Alles geprobeerd maar het gaat niet

Afwachten dus tot ook het koperen kabeltje en infrastuctuur van de "oude" TFT het  KPN protocol kan gebruiken.

Ik heb de firmware moeten "down-daten" (herstelknop en gezamenlijk de paperclip gebruiken) en de experiabox v10 werd van KPN naar TFT gebracht. Hij werkt nu perfect.

 

Conclusie;

Alle oude TFT klanten wacht geduldig af dat de KPN alles overzet. Er komt echt wat moois aan.

KPN zet haast achter de update v1.01.00t03.8v3 de oude TFT mensen wachten erop.

Hoeveel apparaten werken al niet met IPv6?

 


inmiddels augustus 2021 en nog steeds geen firmware update voor oude Telfortklanten,

terwijl voor de ExperiaboxV10A alweer een update klaarstaat

zit nog steeds met firmwareversie V1.01.01T01.9

 


Dat kan inderdaad @jannewies, alle Telfort aansluitingen worden in batches omgezet. Daar zijn we maanden geleden mee begonnen en nog mee bezig. Veel mensen hebben de update al gehad, en andere krijgen 'm nog. Jij hoort blijkbaar bij de laatste groep. Als je aan de beurt bent krijg je een sms/mail voordat de update daadwerkelijk gebeurt. Het is nog even afwachten dus.


Dankjewel Jasper voor deze update. 

 



Er inderdaad een zogenoemde monteursreset uitgevoerd worden, dit doe je door de herstelknop en het resetknopje tegelijk in te drukken tot alle lampjes uit gaan. Dan zou die moeten opstarten, verbinding moeten maken en gelijk daarna gaat ie weer uit, het power lampje zou dan blauw moeten branden. Dit betekent dat ie een firmware update aan het installeren is. Alle instellingen moeten opnieuw ingesteld worden (password, LAN/DHCP, IPv4 forwarding, WIFI, Guest WIFI).

 


Bedankt Paul! Al is het op dit moment niet meer nodig, omdat ik inmiddels (na wel heel erg lange tijd wachten) de update heb ontvangen.