Skip to main content

De uitdaging:

Ik heb een haperende internetverbinding:

Situatie als volgt:

Glasvezel komt binnen op KPN Box 12. Ik gebruik 2 ethernet poorten van de KPN Box 12.

  1. Eentje gaat naar zolder en wordt op de zolder gesplitst via een Netgear splitter naar 1e verdieping waaraan 4 computers gekoppeld zitten. Hier geen problemen
  2. De ethernetkabel op de andere uitgang gaat naar een Netgear splitter en split zich zelf naar een Google ethernet adapter die aangesloten is op een Google Chromecast met Google TV. De andere kabel split zich naar een Microsoft USB-C Travel Hub en deze wordt verbonden met een Surface.

Bij punt 2 zit het probleem, nooit geen problemen met deze opstelling echter deze week beginnen de problemen, haperende ethernetverbinding op de Google TV en helemaal geen internet verbinding naar de Microsoft USB-C Travel hub. (Als ik gewoon een enkele USB C ethernet hub van HP op de Surface aansluit werkt het wel)

Op advies van KPN alle tussenliggende kabels vervangen, splitter gecontroleerd en vervangen door andere splitter. Op andere ethernet poorten van het modem aangesloten niks helpt.

  1. Rechtstreekse verbinding met ethernet kabel vanuit de KPN Box 12 naar Google ethernet adapter met Google TV werkt!
  2. Rechtstreekse verbinding met ethernet kabel vanuit de KPN Box 12 werkt ook!

Het lijkt er dus op dat de KPN Box 12 het niet lukt vindt om via een spitter verbonden te worden naar een Ethernet adapter en een USB C-hub.

Kan dit aan de instellingen van het modem liggen? Nogmaals hiervoor sinds aansluiting KPB glasvezel nooit geen problemen gehad. Heb nu wel al mijn ethernet uitgangen van mijn KPN Box 12 gebruikt. 

Klantenservice van de KPN weet er geen raad mee! 😓

Iemand?

 

 

 

 

Hoi @Boreen, als ik je verhaal zo lees lijkt de Netgear splitter de boosdoener. Over welke exacte types hebben we het? Heb je hier nog instellingen op aangepast? Staat IGMP snooping aan op de splitter? Of ondersteunen ze dat uberhaupt?

Je geeft nog aan dat je de splitter hebt vervangen voor een andere. Is dat dan die van punt 1?


Hoi @Bart_Z ,

Bedankt voor je reactie. Mijn splitter is Netgear GS308v3. Ik weet niet wat IGMP snooping is. Weet dus ook niet of deze splitters dit ondersteund. Ik heb hem vervangen door een zelfde splitter. 

Afwachtende op jou reactie?

Groet  

Boreen

 

 

 


Ik help je een beetje 😉https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


Dank je @Joep1965 goed voor de algemene kennis verrijking. Echter dit lost mijn probleem niet op op deze splitter zit ook de TV van KPN en werkt goed. Maar ik weet wel waar ik nu op moet letten. Bedankt! 👍

Gr Boreen


Ik zie geen vinkje bij de de specificaties bij IGMP snooping. Deze wordt dus niet ondersteund. Dit kan dus best wel de boosdoener zijn. Heb je de mogelijkheid om die te vervangen voor een die wel IGMP Snooping ondersteund?


Hoi @Bart_Z

Helaas niet nog tips voor een goede? 

 

Groet

Boreen


Wij verkopen zelf de Netgear GS105E. Belangrijk is gewoon dat de switch IGMP Snooping ondersteund.