Beste Support,
Hierbij wil ik mijn verhaal delen om hopelijk tot de juiste oplossing te komen en mijn verhaal te delen met andere gebruikers. Wij komen van het Telfort netwerk af.
Onlangs hadden wij problemen met de wifi en dat de TV ontvangers moeite had met overschakelen naar een andere zender en daardoor een foutmelding gaf. Wij maakten gebruik van de experia wifi modules.
Wij dachten dat deze de oorzaak waren, vervolgens uitgewisseld voor de kpn super wifi.
Dit gaf nog steeds problemen.
Wij hebben alle stappen doorlopen via de support van KPN. Onze modem V10a is vervangen door een KPN Box 12.
Nadat we deze hadden geïnstalleerd begonnen de problemen van voor af aan. Wifi werkt wel, alleen bij het overschakelen naar een andere zender krijgen wij een stotterend beeld met de bekende foutcode, dat er geen verbinding is met de modem (het bekende beeld bij geen connectie).
De KPN helpdesk heeft een monteur ingepland:
1 Er is een monteur geweest van KPN. Daarmee hebben we alles doorlopen, monteur heeft alles doorgemeten (alle netwerk kabels) uiteraard was daar niets mis mee. Aangezien ik dit al heb laten controleren door mensen met de juiste expertise.
2 Monteur van KPN heeft de glasvezel module vervangen, dit gaf geen resultaat.
3 Monteur heeft de KPN box 12 vervangen door een Experiabox 10!!!!!!. Dit blijkt wel te werken. Geen stotterend beeld meer bij het overschakelen naar een andere zender en geeft geen foutmelding.
Voor de KPN monteur is nu het probleem verholpen. Hij heeft zeker goed werk geleverd, alleen ben ik niet tevreden. De monteur wou de KPN box 12 meenemen (deze hebben wij nog, omdat ik daar na vroeg om te houden!!) , hij vertelde dat het volgens hem om een firmware/software probleem ging.
Ik heb de monteur verteld dat ik daar niet mee akkoord ga, aangezien ik ben van mening ben dat wij er kwa functionaliteit op achteruit gaan. Niet iedereen maakt zich daar druk om, maar ik wel aangezien de nieuwe KPN 12 box ook nieuwe functies ondersteund, waaronder wifi 6.
De KPN box 12 hebben wij nog in het bezit, ik heb vandaag het geprobeerd om te wisselen. Meteen was de hapering bij het overschakelen weer aanwezig. Dus vervolgens weer de Experia box V10 weer aangesloten.
“Dus wij kunnen blijkbaar alleen maar een experia box 10 gebruiken bij KPN??”
Graag zou ik nu eens willen weten wat hier nu aan de hand is bij KPN. En echt iemand van zaken willen spreken, een engineer bijvoorbeeld.
Met alle respect. De medewerkers van het callcenter werken echt goed mee en doen hun best. Maar met dit probleem kunnen ze niet helpen.