Skip to main content

Hallo,

hmm zie nu de typo in de titel maar kan die niet meer aanpassen...

 

Vorige week donderdag na veel omzwervingen ivm haperend internet is mij aan de telefoon een vervangend modem te sturen.

Ik zou al in de avond een sms krijgen wanneer het komt.

Het is nu dinsdag en geen sms of wat dan ook gehad.

Aangezien ik veel thuis werk, zijn de haperingen op zijn zachts gezegd zeer vervelend.

Dus zou graag de vervanging ophangen.

 

Ik heb geen idee @JWBokx, je lijn ziet er vanaf hier goed uit, de experiabox is vervangen. Iets op jouw netwerk of in jouw aansluiting lijkt roet in het eten te gooien maar ik kan dat stuk dus niet zo goed meekijken.


@Thomas Er moet bij jullie toch iemand zien dat de dns server overbelast, of niet bereikbaar is?

Na aanpassen van de dns servers geen problemen meer gehad. Maar moet toch niet nodig zijn om zelf maar dns servers in te gaan vullen om het werkend te houden? 


In principe niet, het is natuurlijk de bedoeling dat alles werkt zoals we het aanleveren, ik heb er met de informatie die ik heb ook niet echt een verklaring voor. Maar fijn dat het nu beter werkt!


Na een tijd weken van steeds wegvallende verbinding, leek het opgelost door dns server te veranderen in de experiabox (v10a).

Helaas deze week weer regelmatig ellende, de dns staat nog hetzelfde.

Heb nu ook IPv6 uitgezet, en dan gaat het wel beter. Vanmorgen ‘maar’ 3 keer weggevallen….🤐

En de standaard riedel “modem reset-modem factory reset-netwerk uitkleden tot 1 pc bekabeld-ander modem(v10a)” is dus al allemaal al gedaan. Behalve de modem wissel zelfs meerdere keren 😝

Mijn ervaring met bellen is ook niet bijster geweldig. Lang in de wacht, standaard riedel, weer in de wacht enzovoort. En als iets van ‘dns’ ter sprake komt, valt er een stilte en onbegrip.

Ik snap dat zoiets wellicht meer bij kpn netwerk hoort of zo, maar als consument kom ik daar niet zo 123 bij.

En kennelijk is dat zo apart van de gewone klantenservice dat die niets aan elkaar kunnen doorgeven?

 

Er moet toch ergens te zien zijn dat er iets misgaat?

Heb nu ook een tool die netwerk analyse doet, dus kan de tijden van de storing redelijk aangeven.

 

Admin: samengevoegd met je eigen topic


Hoi @JWBokx, ik heb je topics toch nog even samengevoegd omdat het toch redelijk wat met elkaar te maken heeft en zo houden we het overzichtelijk.

Het was geloof ik al genoemd , maar had je nog overwogen hier een monteur voor te laten komen? Die kosten zijn voor ons als dit bij ons ligt namelijk.
Je kunt die inplannen via www.kpn.com/monteurs

 


@Thomas hmmm zal er eens over denken…. Maar dns / ipv6 problemen kan een monteur toch ook niet oplossen? Jullie kunnen toch ook in de log kijken van mijn modem? Daar staan nu ook de volgende meerdere keren in:

Jan  6 08:38:37 KPNExperiaV10a daemon.warn radvdd4779]: sendmsg: Network is unreachable

 

Is er een mogelijkheid om met iemand van netwerk in contact te komen?

 


@JWBokx KPN Netwerk gaat over de infrastructuur, die hebben hier verder niets mee te maken. De lijn ziet er namelijk goed uit. Wat ik vanaf hier uit kan lezen bij het modem ziet alles er daar ook gewoon goed uit.

Je zou nog kunnen bellen met 0800-0402 om te kijken of mijn collega’s daar een ticket aan kunnen maken voor de technische dienst


@Thomas dank je, dan is dat inderdaad niet de goede afdeling. Maar wie beheren dan de servers? Zogauw dns servers? Dat zijn toch ook beheerders voor?

Het probleem is dat het niet te voorspellen is wanneer het optreedt. Dus als er een monteur komt, is de kans groot dat het op dat moment goed gaat. Met de andere dns server en ipv6 uit gaat het veel beter, maar af en toe een hik. Gisteravond ook weer 2 keer. 


Daar kan ik je niet mee in contact brengen, als er een ticket aangemaakt wordt door mijn collega's kan het daar wel terecht komen als het daar hoort maar ik ga er niet vanuit dat het m daar in zit.