Skip to main content

We hebben sinds een maand of twee een nieuwe OLED Samsung tv. Deze tv is via wifi van KPN verbonden met internet. De HBO app heeft het altijd prima gedaan op deze nieuwe tv maar doet het sinds een week of 2 niet meer. We krijgen de melding dat HBO niet in onze regio beschikbaar is. Ook op mijn IPhone krijg ik deze melding zodra ik met onze thuis wifi verbonden ben. Als ik echter 4G selecteer kom ik er gewoon in en ook op andere plaatsen werkt de app prima op wifi. Moet dus ergens in het modem zitten zou je zeggen. Heb ook voor de zekerheid een internetkabel aangesloten op de tv maar kreeg nog steeds dezelfde melding. We hebben de Experiabox v12. Het hele protocol hebben we al doorlopen: app verwijderen, experiabox resetten, etc. Dat helpt echter allemaal niet. De klantenservice van HBO geeft aan dat het bij KPN moet liggen: op 4G en op andere plekken werkt de app namelijk wel. De klantenservice van KPN heb ik ook gesproken maar de beste meneer gaf aan het eigenlijk niet te weten en na alle stappen opnieuw te hebben doorlopen moest ik de tv maar terug naar fabrieksinstellingen zetten. Ook gedaan maar nog steeds dezelfde melding (netflix en andere apps werken prima overigens). Iemand enig idee wat nog te doen?

Hoi @Basdep, welkom op ons forum!
Ik heb hier ook niet zo direct een verklaring of oplossing voor!
Gebruik je iets van een VPN of iets van een aangepaste DHCP of iets als een Pi-hole?


Hoi @Thomas,

Dank voor je bericht! Nee ik gebruik geen VPN. DHCP of Pi-hole zegt me eigenlijk niks. We hebben ook niks veranderd aan de experiabox oid. Het gekke is dat het prima werkte en HBO het ineens niet meer deed. Je zou bijna zeggen dat het in de experiabox moet zitten (een update geweest oid)? Ik heb daar een keer op ingelogd maar weet eigenlijk in niet goed waar ik naar moet kijken. Zou een nieuwe experiabox uitkomst kunnen bieden? 


Je zou bijna gaan denken dat de geo-locator die HBO gebruikt jouw ip adres buiten NL plaatst.

Even een mail aan de klantenservice van HBO sturen.


Ik vermoed dat HBO uw ip geblokkeerd heeft ofzo. Mogelijk heeft u het wachtwoord misschien een paar keer verkeerd ingevoerd?


Hallo, ik heb hetzelfde probleem sinds vandaag! Niks veranderd aan instellingen, is er een oplossing voor?

 


Contact opnemen met de HBO klantenservice.


Vanuit KPN heb ik hier helaas niet echt een oplossing of verklaring voor vrees ik, zoals hierboven genoemd wordt kun je toch het beste aankloppen bij de HBO klantenservice.


Op wonderbaarlijke wijze werkt HBO weer sinds vandaag. Dank voor de tips!