Skip to main content

Heeft al iemand- ik heb een FRITZ!Box 5530 fiber- RECHTSTREEKS op een xgs-pon glasvezel met een xgs-pon-module aangesloten? Ik denk dat er op dit moment geen mensen zijn omdat de xgs-pon-module nog niet te koop is…….. Het wachten is op de FRITZ!Box 5590 fiber.


@peter-keetfm 

Kabel is goed , updates van de software worden netjes binnen gehaald, diagnose menu kpn kast alles ok.

ik heb de fritz op kpn staan.

full fabrieks reset fritz en kpn kast gedaan. mja

en dat praat met elkaar.

en deze kan ik niet veranderen.

Datapomp draait ook 😉 welk vinkje mis ik, iptv vlan lijkt ergens geblokkeerd te worden denk ik 🤔

 


Ik had begrepen ergens dat je hier niet aan moet zitten.

Ik zelf heb nooit wat hoeven te wijzen in dat pon menu.

Bij kpn niet maar ook bij T-Mobile niet.

Bij mij was het kpn profile en klaar.

 

 

 

 


@Dr.Drax 

Je hebt de tv ontvanger wel in een gele rj45 poort zitten.?

En niet in de blauwe die na de reset weer wan is geworden.

Deze kun je wan of lan instellen na een reset wordt dit weer een wan poort.

 

 

 


@peter-keetfm Zit in lan 1 op dit moment. en de wan poort is lan5 uitgang geconfigd.

overigens elke poort geprobeerd, maar geen resultaat.

ook op 100mbit geprobeerd, 563 error exist.

 


En nieuwe software inladen in de tv ontvanger geprobeerd.

 

 


@peter-keetfm yep.
“Kabel is goed , updates van de software worden netjes binnen gehaald, diagnose menu kpn kast alles ok. “


@Dr.Drax 

Een fabriek reset en nieuwe installatie zonder backup terug zetten zou het moeten werken.

Profile XS4ALL kun je ook nog proberen eerst.

 


@peter-keetfm Full factory reset zonder backup had ik gedaan, geen resultaat, xs4all setting ga vanavond even proberen 👍


@peter-keetfm xs4all setting geprobeerd, internet werkte maar nog steeds 563 error, moet ergens in de port forwarding zitten denk ik, maar waar 🤔


Heeft iets met ip adres te maken met de tv ontvanger.

Wel vreemd Fritzbox moet gewoon plug en play werken met het juiste profiel.

Zie deze link.

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-563.htm


@peter-keetfm xs4all setting geprobeerd, internet werkte maar nog steeds 563 error, moet ergens in de port forwarding zitten denk ik, maar waar 🤔

Nee, dat heeft niets met port-forwardings te maken.


Hoe gaat het nu met de ontwikkelingen ?

Is er iemand met een 5530 die het werkend heeft? En mij wilt vertellen hoe… ik lees een boel en ook al een topic open, maar voor nu zonder resultaat.


dank !


5530 weet ik niet maar update van m`n 5590 ja die hangt rechtstreek aan het xgs-pon glas, internet en telefonie werkt, iptv van kpn niet.

dat staat ook op de site maar ik denk hebben ze al opgelost , niet dus.

Currently it is not possible to use KPN iTV with the FRITZ!Box Fiber directly with a XGS-PON fiber optic connection.

Snelheid down is goed up is niet al te best.

ik weet niet hoe een iemand met een 5530 dit ervaart ?


5530 weet ik niet maar update van m`n 5590 ja die hangt rechtstreek aan het xgs-pon glas, internet en telefonie werkt, iptv van kpn niet.

dat staat ook op de site maar ik denk hebben ze al opgelost , niet dus.

Currently it is not possible to use KPN iTV with the FRITZ!Box Fiber directly with a XGS-PON fiber optic connection.

Snelheid down is goed up is niet al te best.

ik weet niet hoe een iemand met een 5530 dit ervaart ?

Thnx voor uw reactie;) ik weet niet wat nu het beste is haha.

Bij mij moet de tv het straks wel gewoon doen.

Zal het wel afwachten. 


Bij mij werkt IPTV prima hoor! Maar ik heb dan ook maar een 100Mb verbinding. Ik merk geen verschil met en zonder IPTV ontvangers erop of eraf.

 

Fritz!box Fiber XGS-PON met het glas direct in de Fritz!box.


Ik merk geen verschil met en zonder IPTV ontvangers erop of eraf.

Dat is ook logisch want de door de TV ontvangers verbruikte bandbreedte gaat niet van jouw Internet snelheid af, maar van de overcapaciteit op jouw lijn. Met jouw 100Mbps abonnement is er een overcapaciteit van 900Mbps en daar kunnen dus heel wat TV ontvangen op draaien.


Je zou zeggen dat je met een 10Gbit/s verbinding ruimte genoeg hebt.
 

 


Of smoort KPN het tot 1Gbit/s misschien?

 


@Markomatic 

Die snelheid kun je zelf invullen.

Dit is wat er bij mij staat.

 


Ach ja das waar ook. Ik heb ze zelf “gesmoord”  haha.

 

 


Ach ja das waar ook. Ik heb ze zelf “gesmoord”  haha.

 

 

 


En hier heb ik de down aangepast.

 


Gelukt 5590 fiber xgspon bij Online.nl aangesloten met goed werkende Amino TV, standaard instellingen ‘Labor’ FritzOS 9.36 BETA. Aanvankelijk geen enkele medewerking van Online. Via KPN Netwerk medewerker (die zelf bij providers werkzaam was) Heeft hij met Online contact opgenomen. Effect Online stuurde een monteur op me af. Hij wilde weer een Zyxel modem installeren en beweerde wat ik wilde totaal niet kon en alleen achter de ONT en niet rechtstreeks op glas. Hij al jaren lang dit werk deed. Na telefonisch contact, mompelde hij een ‘grijs gebied’ bood zijn excuus aan en zij weer wat geleerd te hebben. Alleen waar ik bang voor was stuurde hij een verkeerd modemID door niet het logische AVMG maar AFMG. Gevolg dagen geen internet en een helpdesk die niet ‘thuis’ gaf, omdat er nu eenmaal op hun papiertje staat ‘geen medewerking aan eigen apparatuur. Uiteindelijk het juiste modemID aan KPN doorgegeven en direct BOEM werken als een speer. Veel lof aan en voor de AVM support, daardoor kon ik met de juiste gegevens van de aansluiting met overtuiging het voor elkaar krijgen. Online heeft uitgebreid excuses aangeboden, ik was de eerste en wisten ‘van toeten nog blazen’.

Wel de PatchCover over de FTU SC/UPC- SC/APC aangeschaft en weg met die ‘gammele’ TK01.

 


Wel de PatchCover over de FTU SC/UPC- SC/APC aangeschaft en weg met die ‘gammele’ TK01.

Wat was er dan "gammel" aan die TK01?

Welke problemen ervoer je dan met de TK01?


Ik had toch wat hickups met de standaard v7.30 firmware tijdens live TV kijken. Opnames terugkijken ging wel vlekkeloos vreemd genoeg. Netwerk monitor gaf ook ook geen IPTV data verkeer aan. Alles was gewoon internetverkeer. Nu dus de v7.39 beta fw erop gezet. Geen hickups meer. Live TV werkt nu zonder problemen. Ik zie nu ook data in de categorie IPTV in de online monitor als ik TV kijk.