Skip to main content
Antwoord

Hersteltijd duurt steeds lang als ik de modem stroomloos maak

• October 8, 2025
  • 6 reacties
  • 97 keer bekeken

Sinds enige tijd reset mijn wifi / internet (sagemcom) box elke keer volledig als ik de stroom uitschakel. Ik heb hem aangesloten op een stekkerblok maar nu start ie elke keer opnieuw op wanneer de stroom eraf is geweest. Het duurt dan maar liefst een halfuur voordat het werkt (elke keer gaan de groene lampjes 1 voor 1 aan, meestal zonder het wifi lampje en daarna gaat alles weer uit en begint het opnieuw). Daarna blijft het werken totdat de stroom er weer af gaat. Ik laat liever de stroom niet steeds erop staan.

Is dit normaal bij de internet / tv box van KPN?

Beste antwoord door joey92

het kan zijn dat de stroomadapter van een slechte serie is waarbij deze problemen spelen.

kijk even op onderstaande site voor verdere stappen.

https://www.kpn.com/service/internet/adaptervervangen

6 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • October 8, 2025

het kan zijn dat de stroomadapter van een slechte serie is waarbij deze problemen spelen.

kijk even op onderstaande site voor verdere stappen.

https://www.kpn.com/service/internet/adaptervervangen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 8, 2025

Oke bedankt! Mijn adapter blijkt inderdaad onder de slechte serie te vallen en ik heb een nieuwe kunnen aanvragen. Eens zien of dat werkt strakt.

Leen59
Wijsgeer
  • October 8, 2025

Het is wel beter om de stroom erop te laten staan, dit bevordert de levensduur. De meeste apparaten gaan kapot bij het inschakelen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Michielvu. Welkom op de community! Wat vervelend dat je modem elke keer helemaal opnieuw opstart en daar zo lang over doet. Goed dat je hebt gecontroleerd of jouw adapter onder de serie met problemen valt, en dat je meteen een nieuwe hebt aangevraagd. Dat was precies de juiste stap! In veel gevallen lost een nieuwe adapter dit probleem inderdaad op.

Laat je het ons weten zodra je de nieuwe adapter hebt aangesloten? Dan horen we graag of alles weer stabiel werkt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 12, 2025

Hoi Vikash, heb de nieuwe adapter ontvangen en het werkt nu goed! Heb nu geen problemen meer dus dat is top. Groetjes

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat fijn om te horen dat alles weer goed werkt met de nieuwe adapter! Bedankt dat je het even laat weten. 😊