Skip to main content
Antwoord

Het lijkt erop dat de servicetool eigen apparatuur het even niet doet

• April 17, 2025
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

Goedendag, Is er een moderator die hier een ticket van kan maken? Ben al een paar dagen bezig om mijn modem-id door te sturen via servicetool Vrije ONT keuze maar krijg steeds de melding zoals vermeld in het onderwerp. Andere browser geprobeerd en op mijn mobiel met hetzelfde resultaat. 

Alvast bedankt!

Groeten,

Jacob

Beste antwoord door jkaavee

Hoi, Ik denk het wel. Moest het SN van de Nokia media converter doorgeven en dat ging goed. Ik was in de veronderstelling dat het modem Id van de Fritzbox op deze manier doorgestuurd moest worden. Tenminste dat begreep ik uit alle berichtgeving hierover. Werd gelijk gebeld en wordt deze week gebeld voor de switch. Haal na telefoontje de Nokia er af doe dan mijn eigen patch cover over de ftu-tk01 vervolgens glasvezel kabel in de fritzbox en moet hij het doen.

Groeten Jacob Visser 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 21, 2025

HI ​@jkaavee, ik denk uiteraard graag mee. 

Hier lijkt het nu goed op te starten. Lukt het bij jou nog steeds niet? Heb je ook een andere browser geprobeerd en ben je wel verbonden met je thuisnetwerk zonder VPN?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • April 21, 2025

Hoi, Ik denk het wel. Moest het SN van de Nokia media converter doorgeven en dat ging goed. Ik was in de veronderstelling dat het modem Id van de Fritzbox op deze manier doorgestuurd moest worden. Tenminste dat begreep ik uit alle berichtgeving hierover. Werd gelijk gebeld en wordt deze week gebeld voor de switch. Haal na telefoontje de Nokia er af doe dan mijn eigen patch cover over de ftu-tk01 vervolgens glasvezel kabel in de fritzbox en moet hij het doen.

Groeten Jacob Visser 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 24, 2025

Top, fijn om te lezen dat het nu is gelukt. Dankjewel ook voor de terugkoppeling, hier hebben andere lezers ook iets aan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 24, 2025

Top, fijn om te lezen dat het nu is gelukt. Dankjewel ook voor de terugkoppeling, hier hebben andere lezers ook iets aan. 

Idd Alleen ben ik nog steeds niet gebeld en de week is alweer om. 😔

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 29, 2025

Is dit inmiddels gebeurd? En mag ik vragen om welke switch het ging? Of bedoel je dat de omzetting nog niet is gedaan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

Is dit inmiddels gebeurd? En mag ik vragen om welke switch het ging? Of bedoel je dat de omzetting nog niet is gedaan?

Hoi, Heb gewoon de Nokia mediaconverter laten zitten en via LAN mijn Fritzbox aangesloten. Dus eigenlijk op dezelfde manier als met de KPN Box 12. Dit werkt ook goed. De bedoeling was om met een eigen patch cover de FTU-TK01 rechtstreeks aan te sluiten op de Fritzbox met XGS-PON SFP.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • April 30, 2025

Hoi, Heb gewoon de Nokia mediaconverter laten zitten en via LAN mijn Fritzbox aangesloten. Dus eigenlijk op dezelfde manier als met de KPN Box 12. Dit werkt ook goed. De bedoeling was om met een eigen patch cover de FTU-TK01 rechtstreeks aan te sluiten op de Fritzbox met XGS-PON SFP.

Prima oplossing, werkt en doet hetzelfde.
Mocht je ooit een storing hebben kan je nu simpel het KPN modem terug plaatsen voor een test.
Normaal moet je weer het oude KPN ONT terug laten registreren, wat ook weer extra dagen kost. Allemaal onnodig en kan zelfs zorgen dat je een aantal dagen offline bent.

Al ben ik van mening, dat dit registratie systeem naar een klant panel gebracht moet worden in de tool, zodat je dit zelf kan doen binnen een uur, en niet op een medewerker hoeft te wachten.