Skip to main content

Hallo allemaal,

 

al een tijdje heb ik een NordVPN contract dat nog een tijdje doorloopt. Nu kreeg ik het idee om mijn apparaten achter een VPN beveiliging te zetten. Op indicatie van KPN heb ik mij de FRITZ!box 7590 aangeschaft met de bedoeling om daat Nordvpn op te zetten. Nu schijnt die Fritz!box Nordvpn niet te ondersteunen, 

 

Ik ben al dagen aan het klooien en krijg geen bevredigend antwoord: ij mag de router terug sturen.

 

Iemand een idee?

 

Doe ik iets verkeerd? Welk configuratie bestand moet ik downloaden van Nordvpn en waar neerzetten? Het is toch gek dat KPN 1 van de grootste vpn leveranciers niet ondersteund op de door haar aangeboden router?

 

GRTN Martin

Hoi @MartinTD . Welkom op het forum.

Ik heb zelf een fritzbox en tevens NordVPN..  Mijn Fritzbox werkt niet op die manier. Daar zit geen optie in om een commerciele VPN aanbieder te intergreren.  Je kunt met een Fritzbox wel een eigen VPN server opzetten. Maar dat heeft niks met Nord te maken. 

Je kunt beter de NordVPN app op je apparaten installeren. Dat werkt prima. 


Hee Erwin,

 

bedankt voor je reactie! Ik blijf het vreemd vinden dat KPN een router aanbiedt, die geen VPN ondersteunt. Dit terwijl hij wordt aangekondigd als een router met veel instel mogelijkheden. 
 

Wat bedoel je met “ een eigen VPN server” opzetten? Hoe werkt dat dan? 

 

Met vriendelijke groeten,

Martin


@MartinTD : https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/3448_VPN-met-FRITZ/

Er is ook niks gelogen aan het feit dat de Fritzbox dingen met VPN kan.   Als jij graag vanaf een andere locatie op je thuisnetwerk wilt inloggen, op een betrekkelijk veilige manier, dan kan dat met de fritzbox. Het vergt alleen we even wat instellingen die je moet doorlopen.