Skip to main content
Antwoord

Het rode service lampje blijft branden op mijn Experia Box V10

• July 14, 2025
  • 9 reacties
  • 135 keer bekeken

l.s.  Het rode service-lampje op de Experia Box V10 blijft branden. Dit is al maanden. vaak op 'herstel’ gedrukt en ook de netvoeding losgekoppeld. Rode lampje blijft.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Marmusic, welkom bij onze community. 

Een rood servicelampje geeft aan dat je een slechte verbinding hebt of dat de verbinding geheel offline is. Het kan ook zijn dat dit een glitch is. Goed dus om te weten: werkt alles bij jou goed of ervaar je bepaalde problemen? 

Wat je ook kunt doen is de modem resetten naar fabrieksinstellingen, de instellingen van wifi, telefonie en tv blijven hetzelfde. Andere instellingen die handmatig hebt aangepast zoals poorten openzetten moet je opnieuw instellen. Dit hoef je dus niet te doen als alles verder goed werkt. Het resetten van de modem doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

Ik hoor graag van je. 

9 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 16, 2025

Hi ​@Marmusic, welkom bij onze community. 

Een rood servicelampje geeft aan dat je een slechte verbinding hebt of dat de verbinding geheel offline is. Het kan ook zijn dat dit een glitch is. Goed dus om te weten: werkt alles bij jou goed of ervaar je bepaalde problemen? 

Wat je ook kunt doen is de modem resetten naar fabrieksinstellingen, de instellingen van wifi, telefonie en tv blijven hetzelfde. Andere instellingen die handmatig hebt aangepast zoals poorten openzetten moet je opnieuw instellen. Dit hoef je dus niet te doen als alles verder goed werkt. Het resetten van de modem doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

Ik hoor graag van je. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 17, 2025

Bij mij brandt sinds vannacht? ook het oranje servicelampje.

Via de MijnKPN app hulp van KPN ingeroepen.

Door KPN modem herstart, lampje bleef aan.

Door KPN modem gereset, lampje bleef aan.

Advies KPN: monteur à €80, dat (nog) maar niet gedaan.

Alles werkt wel gewoon (weer) goed,

maar het oranje lampje blijft branden.

Oplossing: ander modem???

Wie weet raad???

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • October 17, 2025

@JanD 

kan het zijn dat er vannacht een update van jou modem is geweest?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 17, 2025

@JanD 

kan het zijn dat er vannacht een update van jou modem is geweest?

Beste ​@joey92 dat zou dan een onaangekondigde update zijn, maar ik ga even kijken, ik meld me zo weer.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 17, 2025

Hallo ​@joey92 ik heb het even nagekeken, ik heb V10C250803 van juli van dit jaar,

dus het lijkt me dat er geen update is geweest.

Ik ga de herstelknop ook eens proberen nu.

Herstelknop geeft ook geen verbetering.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • October 17, 2025

@JanD 

hhmm oke, bijzonder dat deze dan een keer oranje wordt. heb je toevallig in de instellingen een “herstart thuisnetwerk” gedaan?

dat je geen mail krijgt over de update's, dat klopt. als je al op de nieuwe KPN firmware zit (V10.C.xx.xx.xx) dan krijg je geen mail als je modem een update krijgt.

je krijgt enkel een mail over de update als je van de oude legacy firmware (V1.01.00T04.4intermediate) naar de nieuwe KPN firmware (V10.C.25.08.03) gaat.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 17, 2025

Beste ​@joey92 opgelost.

Ik heb de glaskast even minimaal 2 minuten van de stroom gehad.

Daarna herstart.

Op de modem brandt alles weer groen.

Bedankt voor het meedenken.

P.S. met onaangekondigde update bedoel ik dat ik geen melding heb gehad op mijn abo bij product-updates.

• October 18, 2025

Bij mij is dat standaard. Iedere keer dat m'n V10 opnieuw gestart wordt moet ik daarna ook m'n NTu opnieuw starten. Anders heb ik binnen een paar uur internet trammelant. Maar ik zit nog op de oude firmware. Ik had de hoop dat het met de nieuwe software opgelost zou zijn, maar dat lijkt ijdele hoop dus. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 21, 2025

@JanD ik ben blij om te zien dat alles is opgelost zonder een reset naar fabrieksinstellingen of een onnodige monteur. Fijn dat je hier laat weten welke stappen je hebt genomen (bij glasvezel)!