Skip to main content
Beantwoord

Hoe activeer ik 2,4kHz op de Box12?

• March 24, 2026
  • 6 reacties
  • 92 keer bekeken

Graag wil ik in box 12 de 2,4 kHz activeren. Hoe doe ik dat?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Jacques Kruller en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt en fijn dat je al een reactie hebt gekregen. 🙂

Het staat inderdaad al standaard aan, maar mocht je bedoelen dat je een apart wifi netwerk wilt dat alleen op 2,4 Ghz draait, dan kun je Extra Wifi instellen op de Box 12. Daar kun je dan ook instellen dat deze alleen op 2,4 Ghz moet draaien.
Er staan daar meerdere manieren uitgelegd waarop je dit kunt regelen, dus kies de methode die het beste bij je past en hopelijk lukt het dan.

Zo niet, of mocht je iets anders bedoelen, laat het gerust weten! 😄

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 24, 2026

Beste ​@Jacques Kruller zowel de 2.4- als de 5.0-band staan standaard aan.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 25, 2026

Hi ​@Jacques Kruller en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt en fijn dat je al een reactie hebt gekregen. 🙂

Het staat inderdaad al standaard aan, maar mocht je bedoelen dat je een apart wifi netwerk wilt dat alleen op 2,4 Ghz draait, dan kun je Extra Wifi instellen op de Box 12. Daar kun je dan ook instellen dat deze alleen op 2,4 Ghz moet draaien.
Er staan daar meerdere manieren uitgelegd waarop je dit kunt regelen, dus kies de methode die het beste bij je past en hopelijk lukt het dan.

Zo niet, of mocht je iets anders bedoelen, laat het gerust weten! 😄

• March 25, 2026

[..] 2,4 Ghz [..]

Bijna goed :-)
Een komma (en geen punt !) Maar voor hertz is het een hoofdletter H met een z :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hertz_(eenheid)

Ik wil gewoon een camera opnieuw installeren omdat we verhuisd zijn. Nog steeds niet gelukt.

Geef aub aan hoe ik dat moet doen in mijn Box 12

groet 

Jacques

• March 28, 2026

Ik wil gewoon een camera opnieuw installeren omdat we verhuisd zijn. Nog steeds niet gelukt.

Geef aub aan hoe ik dat moet doen in mijn Box 12

groet 

Jacques

Het probleem zal er in zitten dat de telefoon of tablet waar je die camera mee installeert tijdelijk ook alleen met de 2,4 GHz band moet verbinden. 

Via de link in het antwoord van Sanne wordt het uitgelegd.

https://community.kpn.com/kennisbank-modem-instellingen-171/modems-met-kpn-software-extra-wifinetwerk-instellen-met-de-functie-extra-wifi-593709

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 28, 2026

Belangrijkere vraag om welke camera gaat het? Merk en type.