Skip to main content

 

@port forwarding box 12 

Dat kan daar ja! Wat is precies je vraag?


wat moet ik HTTP  of HTTPS  bij service?  en waar wel en niet IP adres in vullen ?


@port forwarding box 12 

Het is allemaal lastig te zeggen zonder dat wij weten wat je precies wilt forwarden.


een poort voor een andere computer waar ik een poort wil open zetten  vb poort nummer 2300


@port forwarding box 12 

Die wil je dus bereikbaar hebben vanaf buitenaf? 

Wat heb je al geprobeerd? Wat heb je ingevuld? Ook al op de ℹ️ geklikt? 


yep  als ik dit invul  is de poort niet open  dus wat moet ik aanpassen om het open te krijgen

 


Hoe heb je dit getest? Het kan zijn dat het vanwege NAT Loopback niet lokaal kan. 

Ik vind alleen die service merkwaardig, want Portforwarden heeft niks met HTTP of HTTPS te maken. Lijkt mij een bugje.

Maar heb je al je externe IP adres ingevuld? (hoeven we niet te weten).  Al ben ik benieuwd wat die ℹ️ te melden heeft.

Ik ben meer fan van de Fritzbox. 😉

 


dit is de keuze van service


yep ik had fritz box ook werkte  maar ben over op glasvezel 

 


de i


Gelukkig kan je hier op het forum ook je bericht bewerken, ipv achter elkaar plaatsen. Bespaart mij weer een hoop mails als notificatie.

Ik zie het al, het service invoerveld is een invoerhulp voor diverse protocollen. Staat die dienst daartussen? Dat zou makkelijk zijn.

Je externe ipadres kan je vinden op www watismijnip.nl (of je moet voor ipv4 even ipv6 uitzetten in je browser)

En de Fritzbox werkt ook met een Glasvezel-abo. Geen idee waarom je de KPN Box hebt? 

Je kan tussen je NTU in je meterkast een UTP aansluiten op de WANpoort van je Fritz, en DSL uitzetten in je Fritzbox 


Gelukkig kan je hier op het forum ook je bericht bewerken, ipv achter elkaar plaatsen. Bespaart mij weer een hoop mails als notificatie.

Ik zie het al, het service invoerveld is een invoerhulp voor diverse protocollen. Staat die dienst daartussen? Dat zou makkelijk zijn. ik weet dus niet wat ik daar moet invullen voor een simple poort open zetten

Je externe ipadres kan je vinden op www watismijnip.nl (of je moet voor ipv4 even ipv6 uitzetten in je browser) die had ik ook al een keer ingevuld  ook niks

 

 


Om wat voor applicatie gaat het waar je die forwarding voor nodig hebt?

En is poort 2300 een voorbeeld, of de echte poort?
Poort 2300 wordt voor veel spellen gebruikt, zie ik.

Je kan vanuit de service-dropdown een snelkeuze maken. Als het goed is wordt de rest vanzelf ingevuld? Probeer het eens met iets, zonder te bevestigen? Ik ben daar benieuwd naar.


om torrents te downloaden  en 2300  is gekozen poort  80 mag je niet gebruiken   als http kiest selecteert hij poort 80 dus die pas ik aan n aar 2300


Dat is dan toch prima? Ik zou wel goed bewust zijn wat je aanbiedt want torrent worden vaak voor illegale doeleinden gebruikt. Je kan op die manier je internetverbinding/abonnement bij KPN op het spel zetten, wat zonde zou zijn.

De Doel poort/ip kan je uiteraard niet zelf verzinnen. Die moeten aansluiten bij de computer en poort die de applicatie gebruikt.

 

 


De Doel poort/ip kan je uiteraard niet zelf verzinnen. Die moeten aansluiten bij de computer en poort die de applicatie gebruikt.   heb ik


 


 


Je kan ook je bericht bewerken na elke update hier op het forum.

Ik zou Service leeglaten, zoals die stond. Dat is enkel voor de handigheid als je snel iets wilt kiezen wat in die lijst staat. Geen idee of die HTTP die er nu staat invloed heeft op je instelling. Maar persoonlijk mag KPN eens een goede UX-designer inzetten hierop.

Hoe test je uit of die poort bereikbaar is? Vanaf je eigen netwerk, of vanaf buiten je netwerk?

En als ik zo zie wil je een server opzetten? Want als je enkel maar iets wilt downloaden is portforwarding onnodig.

 

 


Je kan ook je bericht bewerken na elke update hier op het forum.

Ik zou Service leeglaten, zoals die stond. Dat is enkel voor de handigheid als je snel iets wilt kiezen wat in die lijst staat. Geen idee of die HTTP die er nu staat invloed heeft op je instelling. Maar persoonlijk mag KPN eens een goede UX-designer inzetten hierop.

Hoe test je uit of die poort bereikbaar is? Vanaf je eigen netwerk, of vanaf buiten je netwerk?

En als ik zo zie wil je een server opzetten? Want als je enkel maar iets wilt downloaden is portforwarding onnodig.

 

 

Service is verplicht veld  kan niet zonder  en ik moet delen als ik een film/muziek ophaal


Je kan Service toch blanco houden, en de rest invullen?

Maar dan heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je uittest of de poort open staat.

Daarnaast lijkt het mij overbodig dat je poorten moet openzetten bij uTorrent. Zo download ik ook wel eens iets, maar ik heb nog nooit een poort open moeten zetten om iets te downloaden. Als je iets aanbiedt (geen illegale meuk!!!) dan moet je wel je poorten open zetten.


Je kan Service toch blanco houden, en de rest invullen?  nee helaas is verplicht veld

Maar dan heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je uittest of de poort open staat.

via U torrent

Daarnaast lijkt het mij overbodig dat je poorten moet openzetten bij uTorrent. Zo download ik ook wel eens iets, maar ik heb nog nooit een poort open moeten zetten om iets te downloaden. Als je iets aanbiedt (geen illegale meuk!!!) dan moet je wel je poorten open zetten. als je iets ophaalt moet je delen met andere    nee geen illegale meuk  series  van netflix of hbo etc

 


Ik heb het idee dat je port forwarding niet nodig hebt. Ik maak uit je verhaal op dat je wilt enkel dingen downloaden. Dan hoef je geen porten open te zetten. Tenzij je mensen bij jou wilt laten downloaden.

Als je mensen toegang wilt geven tot jouw PC via portforwarding, en dus als je jezelf dingen beschikbaar wilt stellen, dan moet je portforwarding wel instellen. Maar ik kan mij niet indenken dat je in de Box enkel vastzit aan de applicaties die KPN je aanbiedt. is er geen Other/Anders/overige label in dat Service invoerveld?

En waarom gebruik je anders geen Fritzbox?
Die is eenvoudiger met portforwarding.

Testen of een poort open is kan prima via speciale open port checkers via internet. Vaak lukt het niet vanuit je eigen netwerk vanwege NAT-lookback.


series  van netflix of hbo etc

Ook dat verspreiden is illegaal.

Mijn advies: Zet portforwarding uit je hoofd.


ok  thx