Skip to main content
Beantwoord

Hoe houdt Experia Box v10 internet geschiedenis bij?

  • 31 August 2024
  • 12 reacties
  • 190 keer bekeken

Hallo, 

Ik deel internet met verschillende mensen, zelf heb ik geen toegang tot de inlog gegevens dus kan ik dit niet zelf checken. Maar ik vroeg mij dus af hoe de experiabox v10 het logboek van de internet historie bijhoud. Blijft dit bijvoorbeeld voor altijd opgeslagen of alleen per week of per maand. Ook vraag ik me af of het dan gaat om URL's of enkel hoeveel mb's er worden gebruikt.

 

Een modem heeft helemaal geen logboek waar internetgebruik wordt opgeslagen. 


Je huisgenoten kunnen niet zien wat jij doet via de Experiabox.


Enkel als anderen toegang hebben tot jouw computer of smartphone kunnen ze je geschiedenis bekijken. Modems van KPN houden niks bij. 


Bedankt voor jullie reacties, mij was verteld dat sommige routers/modems logboeken bijhouden van wat er via de wifi/kabel internet allemaal binnenkomt. Maar dit is dus voor geen enkel modem/router het geval?


Bedankt voor jullie reacties, mij was verteld dat sommige routers/modems logboeken bijhouden van wat er via de wifi/kabel internet allemaal binnenkomt. Maar dit is dus voor geen enkel modem/router het geval?

De routers van KPN doen dat niet. Maar sommige routers van andere merken kunnen dat ja.


Browsers onthouden dat wèl @IkbenJoris , daar kun je alles terugzien.

 


Een pure router/modem doet dat niet nee, 

Maar tegenwoordig is het kastje wat we in de meterkast hebben hangen een apparaat met verschillende functies. En omdat al die functies een eigen naam en doel hebben is de naamgeving van het kastje Router/Modem/Gateway/Wifi of gewoon “Internet” in de volksmond. Dus degene die jou het verteld heeft zou best met de term router het hele apparaat met alle verschillende functies kunnen bedoelen.

De pure router functie kijkt niet naar de inhoud van netwerk pakketjes, alleen waar een pakketje heen moet en “routeerd” dat door. Eventuele logging die die functie heeft zal nooit een url weergeven.

Andere functies die ook aanwezig (kunnen) zijn op dat apparaat zijn zaken als een DNS of een Proxy die in principe wel dat soort zaken bij (kunnen) houden. Nu houd de Experiabox dat niet bij, maar uitgebreidere apparaten kunnen dat soort gegevens wel bij houden. 


Stel men gebruikt Pihole of Adguard, dan kunnen ze keurig volgen welke websites u bezoekt. 



@Ik_Combineer klopt het wat @JanD Verteld?


Hoi @IkbenJoris, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
Mooi om te zien dat je al zoveel reacties hebt mogen ontvangen en ik kan hier verder eigenlijk weinig meer aan toevoegen.

 


@Ik_Combineer klopt het wat @JanD Verteld?

Yes, dat is inderdaad correct!


@Jan van KPN ik las het verkeerd met Browser wordt dus je eigen internet browser bedoeld? 


@Jan van KPN ik las het verkeerd met Browser wordt dus je eigen internet browser bedoeld? 

Yes, daarmee wordt inderdaad de eigen browser bedoeld @IkbenJoris :)


Reageer