Hallo allemaal,
Net overgestapt van Ziggo naar KPN internet & tv ivm de mooie playstation actie. Vooralsnog het 200mb abbo omdat het 4Gb nog niet zo snel geactiveerd kon worden. Glasvezel ligt pas sinds vrijdag in de woning en vanwege de op=op actie tijdelijk dus de 200mb snelheid.
Nu over naar het technische gedeelte. Bij ziggo stond mijn modem in bridge modus. Bij het modem 14 ( ik ga er even van uit dat ik dat ontvang) bestaat indien ik mij niet vergis die optie niet.
Nu zijn er twee opties wat betreft de configuratie van mijn TPLINK BE85 set; als router of als accespoint. Zou ik voor accespoint kiezen zou ik deze optie in de tplink moeten aanvinken maar mis ik een paar zeer handige features die het apparaat als router te bieden heeft.
Mijn voorkeur gaat dus uit naar de routerfunctie van de tplink. Maar twee routers waarbij op beiden DHCP actief is, en dus beiden adressen uitdelen, is vragen om problemen.
Wat zou de beste oplossing zijn?
Kan ik DHCP & wifi uitschakelen in het KPN modem en adrestoewijzing door de tplink laten doen? Zo ja wanneer ik voor deze optie kies werken de utp poorten op de router nog aangezien de tplink (welke naast de router komt te staan) het dhcp gedeelte voor zijn rekening neemt? En last but not least......werkt het tv gedeelte nog wanneer de tp link eigenlijk de hoofdrouter wordt en het kpn modem/router op deze wijze eigenlijk als een soorr switch gaat werken?
Groet
M