Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik de 2.4GHz Wifi aanzetten op de KPN Box 14?

• July 2, 2026
  • 4 reacties
  • 28 keer bekeken

Hi,

Na een software update, kan ik alle aparaten (omvormer zonnepanelen, lampen etc) die werken op 2.4ghz niet meer verbinden met mijn WIFI. Ik probeer een extra wifi netwerk aan te maken, maar het 5GHZ extra netwerk werkt prima, maar de 2.4GHZ krijg ik niet aangesloten. Lijkt erop dat de 2.4GHZ uit staat op de modem. Graag een oplossing!

4 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 2, 2026

Beste ​@Mazzo bij wifi, rubriek extra wifi kun je zowel de 2.4- als de 5.0-band apart aanzetten. en eventueel een eigen wifinaam (SSID) en wachtwoord geven.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 2, 2026

Dat snap ik. Maar dat werkt dus alleen voor het extra 5ghz netwerk. Het 2.4 netwerk reageert niet. 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 2, 2026

Dat snap ik. Maar dat werkt dus alleen voor het extra 5ghz netwerk. Het 2.4 netwerk reageert niet. 

Beste ​@Mazzo dan kiest een bepaald apparaat er blijkbaar voor om de 5.0-band te gebruiken.

Heb je wel de extra wifi 2.4- en 5.0 een aparte naam en wachtwoord gegeven, dan kun je in de lijst met beschikbare netwerken specifiek voor de 2,4-band kiezen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 2, 2026

Laat maar, hier zit kennelijk ook de kennis niet. Ik ga wel weer terug naar mijn oude vertrouwde Fritz Box.