Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik de aangepaste toegevoegde firewall regels bekijken met Software V10A.C.25.03.04?

• 6 april 2025
  • 11 reacties
  • 41 keer bekeken

Op mijn Experia box V10A heb ik het firewall beveiligingsniveau op aangepast gezet (met optie Alles toelaten) en vervolgens 3 extra regels toegevoegd voor 1 specifiek bron IP-adres. Ik wil dat alleen dit apparaat uitsluitend DNS (UDP53) en NTP (UDP123) kan doen. Ik kan deze 3 regels nergens terugvinden. Hoe weet ik zeker dat ze zijn toegevoegd? Hoe haal ik ze indien nodig weer weg?

11 reacties

• 5791 reacties
  • 6 april 2025

Waarom wil je dit? Wil je DNS blokkeren voor alle andere apparaten? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 6 april 2025

Toevallig gevonden: Het is een IPv4 regel, maar hij wordt getoond onder IPv6.

Is dit een bug?
Werkt de regel dan wel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 6 april 2025

Een IPv6 regel met als bron-adres een IPv4 adres wordt zonder foutmelding opgeslagen en ook getoond onder IPv6.

• 5791 reacties
  • 6 april 2025

Ja... het werkt niet. Er zitten allerlei bugs in.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 6 april 2025

T.b.v. eventuele reproductie: Het IPv4 adres is een gereserveerd adres en het apparaat was nog nooit verbonden met het modem tijdens het aanmaken van de regels: eerst de regels aanmaken en dan pas aansluiten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 7 april 2025
Marlon92 schreef:

Waarom wil je dit? Wil je DNS blokkeren voor alle andere apparaten? 

Nee, op andere apparaten geen restricties boven niveau Middel. Alleen dit ene apparaat mag uitsluitend NTP en DNS (t.b.v. resolve ntp-server)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7678 reacties
  • 8 april 2025

Bedankt voor jouw feedback ​@Frank5644  ik koppel het terug. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 mei 2025

Ik heb ter test een rule gemaakt die alleen voor adres 192.168.2.5 alle tcp and udp poorten blokkert. En die werkt niet, ik kan helaas vanaf dat apparaat wel internet op. Is dit probleem al gemeld en zo ja wordt er al gewerkt aan een oplossing?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

We hebben deze in t vizier ​@Frank5644, bedankt voor het testen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 30 juni 2025

Beste Thomas, is er al uitzicht op een oplossing voor dit probleem?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Ik heb daar geen concrete oplossing voor op dit moment Frank. Het opnieuw instellen van de regels en koppelen aan het betreffende apparaat werkt niet?

Reageer