Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de Box 12 de update laten uitvoeren?

• 21 oktober 2023
  • 60 reacties
  • 8875 keer bekeken

Toon eerste bericht

60 reacties

ftdk
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 17 februari 2025

Update is vlekkeloos verlopen. Maar UI is nog steeds niet on par met die van een Fritz!Box…😇

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1910 reacties
  • 17 februari 2025
ftdk schreef:

Update is vlekkeloos verlopen. Maar UI is nog steeds niet on par met die van een Fritz!Box…😇

Dat is goed om te horen. Nou ja, het is goed dat de update nu wordt doorgevoerd. Dat er nog wensen zijn dat geloof ik zeker. Ik ga nog even wat settings veiligstellen en dan zie ik morgenvroeg of KPN nog steeds een connectie met mij wilt maken :-)

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 18 februari 2025

Hoe is het gegaan ​@Roy74? Wij willen ábsoluut een connectie met jou maken 💚 en ik hoop dat onze apparatuur het daar mee eens is geweest 😅

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1910 reacties
  • 18 februari 2025
Maja van KPN schreef:

Hoe is het gegaan ​@Roy74? Wij willen ábsoluut een connectie met jou maken 💚 en ik hoop dat onze apparatuur het daar mee eens is geweest 😅

Box12 was online deze ochtend maar zag bij vertrek naar kantoor dat superwifi oranje was. Deze was wel online en van de update voorzien. Zelfs mijn ip reserveringen waren behouden. Die had ik voor de zekerheid maar even veiliggesteld.

Vanavond een kritische blik werpen naar de eerste indruk is dat de apparatuur ook wilt dat ik blijf. Gaan we dat doen 💚

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1910 reacties
  • 18 februari 2025
Maja van KPN schreef:

Na een horror reis terug van kantoor trof ik mijn Superwifi2 nog altijd met oranje lamp aan. En dan heb ik geen rust en dus kreeg mijn werkdag een verlenging.

Analyse wees uit dat tussen Box12 en Superwifi2 nog maar een < 100 Mbit draadloos lijntje aanwezig was. Dat was voor de update een strakke 1Gbit verbinding (backhaul) Dat verklaart de oranje status sinds vanmorgen.

Eerst maar eens begonnen met een frisse herstart van modem en daarna Superwifi. Geen resultaat. Het viel me op dat de 5Ghz band op kanaal auto stond. Box12 echter op mijn zelf gekozen kanaal 36.  Eerst dat maar eens omzetten naar kanaal 36 en herstarten. Geen resultaat.

Daarna maar even de handleiding gelezen om een RTFM geval te voorkomen 😂 Blijkt dat de oranje lamp een tijdje zo kan blijven bij de nieuwe KPN software om daarna om te springen naar groen. Inmiddels stond superwifi naast het modem om connectieproblemen i.v.m. afstand uit te sluiten. Na het eten stond de lamp nog op oranje.

Dan maar de beproefde methode van een reset. Eerst ontkoppelen via de Box12 interface. Prikker in de superwifi en daar is de paarse lamp. Kabel inprikken en now we wait. In Box zie ik al na 5 minuten dat de handel in sync is. Kabel eruit. Frisse herstart en effe wachten. Tot ineens mijn gewenste groene lamp er weer is. In de GUI nog even mijn kanaal op 36 gezet voor superwifi.

Daarna superwifi weer op de vertrouwde plek op de bovenverdieping gezet. Knipper knipper en groen. De GUI geeft nu een bitrate van 2Gbps aan. Ik ben tevreden.

De werkdag zit er op 😎

Resultaat is dat ik de nieuwe KPN software heb en alles weer werkt zoals ik het gisteravond uit handen gaf aan KPN. Althans zo zie ik het momenteel. Ik blijf alert.

Helemaal vlekkeloos: nee. Ik kan me voorstellen dat er klanten zijn die met een minder presterende superwifi achterblijven en niet zo snel de reset uitvoeren. Blijkt af en toe toch nodig. Maar ach, het blijft techniek en dan werken dingen soms gewoon even niet zoals het bedacht is aan de tekentafel. Dagelijkse core business 😅

En nu afschalen en genieten van mijn combivoordelen. Dat ga ik boven doen en dat verloopt via… mijn groene Superwifi.

Laatste opmerking: de GUI wordt via de safari browser op de iPad niet goed weergegeven. Daar zou ik nog wel even aandacht voor hebben aan KPN kant.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 19 februari 2025

Ojeetje, toch nog even werk aan de winkel dus ​@Roy74 😬😅 Wel top dat het nu weer helemaal in orde is mét de nieuwe software 👌🏼
Over je opmerking: wat gaat er precies mis in de GUI?

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1910 reacties
  • 21 februari 2025
Maja van KPN schreef:

Ojeetje, toch nog even werk aan de winkel dus ​@Roy74 😬😅 Wel top dat het nu weer helemaal in orde is mét de nieuwe software 👌🏼
Over je opmerking: wat gaat er precies mis in de GUI?

Ach ja, inmiddels draait alles al weer even stabiel. Dit zijn gewoon trajecten waar best wat mis kan gaan. Ik zag het maar als kans om meteen kennis te maken met de nieuwe interface.

De GUI van box 12 ziet er in Safari op de Mac prima uit maar is kennelijk niet geschikt voor mobile devices zoals safari op een iPad. De blokken verspringen dan en zijn niet meer leesbaar en bruikbaar. Een collega klaagde daar ook over.

Ik heb dit overigens ook via de optie in de GUI aan KPN laten weten. Maar wellicht kan dit ook via de dit kanaal kenbaar worden gemaakt bij de developers ​@Maja van KPN 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 25 februari 2025

Ah, als je het al via de GUI door hebt gegeven, zijn ze al op de hoogte ​@Roy74 😊

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 11 maart 2025

Gisteren een sms en een mail van KPN, we gaan je modem updaten !! Nou das mooi maar vanochtend gecheckt en er is niets veranderd. Nog steeds op de oude software….

Maar ff afwachten dus, of zijn er nog andere mogelijkheden om de update te pushen?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 maart 2025

Deze Thread is al een jaar oud…. We hebben het over een software update van een modem….
Na een jaar wachten met een niet werkende web interface eindelijk ook de beroemde SMS gekregen dat de update zou komen, en ook bij mij de volgende dag niets gebeurd. Nog steeds op SGEJ1000060E. 

Dit is toch echt heel droevig. En lieve KPN ik hoef geen reactie dat ik een factory reset moet doen en dat het modem zich opnieuw aanmeldt bij de update server en dat ik dan mag bidden dat er wel een keer wat gebeurd. Jullie hebben je software en update mechanismes echt totaal niet op orde. 
Moet me toch even van het hart.

Reageer