Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de Box 12 wifi uitzetten zodat het alleen via de SuperWifi punten gaat?

• May 31, 2025
  • 9 reacties
  • 131 keer bekeken

Hoi,

Ik heb twee SuperWifi punten en een Box 12 modem. Ik zou graag alleen de twee SuperWifi punten willen gebruiken als draadloze access points. Is het mogelijk om de interne/standaard WiFi van de modem uit te zetten, terwijl de SuperWifi punten aan blijven?

Beste antwoord door joey92

@Tetie 

als je de wifi uitzet in de Box12. krijg je een pop-up te zien met de vraag of je alleen de Box12 uit wilt hebben of ook alle extenders erbij.

zie voorbeeld:

wees je er wel van bewust dat de Box12 wel ten alle tijden de master blijft. dus als je later alsnog iets wilt wijzigen in je wifi signaal. zul je eerst de wifi op de Box12 weer aan moeten zetten, dan je wijzigingen doorvoeren. en daarna de wifi op de Box12 weer uitzetten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • May 31, 2025

@Tetie 

dit kan alleen als je ze bedraad aan de box12 aansluit.

als je ze via de wifi verbindt met de box12 kan dit uiteraard niet. je zet tenslotte de wifi van de box12 helemaal uit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 31, 2025

@Tetie 

dit kan alleen als je ze bedraad aan de box12 aansluit.

als je ze via de wifi verbindt met de box12 kan dit uiteraard niet. je zet tenslotte de wifi van de box12 helemaal uit.

Ze zijn inderdaad bedraad aan de modem. Sorry als dit onduidelijk was.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 31, 2025

Beste ​@Tetie heb je de witte of de zwarte?

1 dient er bekabeld aan de router te blijven als je de interne wifi uitschakelt en de 2e kan wel draadloos gekoppeld worden aan de 1e SW#2

De goede werking hangt af of ze zwart of wit zijn en welke firmware ze hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 31, 2025

Het zijn twee bedrade zwarte. Allebei met firmware versie SW2.C.25.05.06 en recent gereset dus geen gekke instellingen.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 31, 2025

Het zijn twee bedrade zwarte. Allebei met firmware versie SW2.C.25.05.06 en recent gereset dus geen gekke instellingen.

Dan kun je binnen het menu van de router de wifi uitzetten van de router zelf en de wifi van de extenders aan laten staan.

Laat 1 SW#2 punt bekabeld aan de router en de ander kun je eventueel draadloos ergens plaatsen of ook bekabeld aan de router of bekabeld aan het 1e wifipunt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 31, 2025

Waar kan ik dit doen? Ik kan volgensmij alleen de Wi-Fi van alles (inclusief extenders) uitzetten.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 31, 2025

Waar kan ik dit doen? Ik kan volgensmij alleen de Wi-Fi van alles (inclusief extenders) uitzetten.

In het menu van de modem, als je het wifischuifje verplaatst krijg he de vraag of de extenders ook uit moeten en dan kies je voor nee. ​@Tetie 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • May 31, 2025

@Tetie 

als je de wifi uitzet in de Box12. krijg je een pop-up te zien met de vraag of je alleen de Box12 uit wilt hebben of ook alle extenders erbij.

zie voorbeeld:

wees je er wel van bewust dat de Box12 wel ten alle tijden de master blijft. dus als je later alsnog iets wilt wijzigen in je wifi signaal. zul je eerst de wifi op de Box12 weer aan moeten zetten, dan je wijzigingen doorvoeren. en daarna de wifi op de Box12 weer uitzetten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 31, 2025

@Tetie 

zie voorbeeld:

Top! Dankjewel. Ook Jan bedankt, zelfde antwoord :p