Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de firewall instellingen in mijn modem aanpassen?

  • 20 August 2024
  • 14 reacties
  • 131 keer bekeken

Om de instelling van mijn firewall aan te passen moet ik inloggen op mijnmodem.kpn en daarna links op Beveiliging klikken. Maar er staat geen “Beveiliging". Wat moet ik doen?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen @Huub1948 ?

En welke firmware-versie heeft deze?


Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen @Huub1948 ?

En welke firmware-versie heeft deze?

Dat is inderdaad even een goede. Zou je dat kunnen toelichten?


Mijn modem is Experia Box v10 en de firmware V1.01.00T04.3Intermediate (hopelijk is dit inderdaad de code van de firmware).


Hier is geen firewall aan te passen @Huub1948 


Met welk doel zou je die instellingen willen aanpassen dan Huub? Misschien kunnen we even met je meedenken.


Dag Remco. Als ik een aangepaste pagina van mijn website wil uploaden verschijnt een scherm met de melding “het certificaat is onbekend"’ . In mij ftp programma verschijnt de volgende melding:

Status:    TLS-verbinding opgezet.
Opdracht:    USER heemkundeg
Antwoord:    331 Password required for heemkundeg
Opdracht:    PASS ********
Antwoord:    530 Login incorrect.
Fout:    Fatale fout: Kan niet verbinden met server

Volgens een bericht in de kennisbank van KPN kan dat worden veroorzaakt door een te hoog ingesteld beveiligingsniveau van de firewall. Standaard staat dat ingesteld op “middel” en ik zou dat moeten verlagen naar “laag”. Ik volg daarna de aanwijzingen onder het kopje “Hoe pas ik de instellingen voor de uitgaande firewall”aan”, maar loop vast als mij gevraagd wordt op “Beveiliging” te klikken. 


Dat bericht in de kennisbank heeft betrekking op de nieuwste software die ook voor de V10 uitgerold wordt dit jaar.

Voor je huidige firmwareversie kan het aanpassen van de firewall niet.

@Huub1948 

 


Antwoord:    530 Login incorrect.

Er staat hier toch duidelijk dat de login gegevens niet goed zijn? U gebruikt gewoon een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord. 


Was het maar zo gemakkelijk, maar ik gebruik juiste gebruikersnaam en wachtwoord.


Was het maar zo gemakkelijk, maar ik gebruik juiste gebruikersnaam en wachtwoord.

Er staat duidelijk dat de login gegevens niet goed zijn. Zo makkelijk is het gewoon.

Probeer het anders eens via een mobiele hotspot. Dan kunt u het modem van KPN niet de schuld geven dat het niet lukt 😉


Na lang speuren heeft mijn hostingbedrijf het probleem kunnen oplossen. Veel dank aan de mensen, die mij hebben geprobeerd te helpen.


Na lang speuren heeft mijn hostingbedrijf het probleem kunnen oplossen. Veel dank aan de mensen, die mij hebben geprobeerd te helpen.

Heeft u ook enig idee wat het probleem was?


Het had toch te maken met de combinatie van wachtwoord en gebruikersnaam. Ik gebruikte naam en wachtwoord zoals vermeld in mijn accountgegevens. Zelfs na twee keer het wachtwoord te hebben veranderd werkte het niet. Yourhosting heeft vervolgens meer dan een uur voor mij geheimzinnige dingen gedaan en het wachtwoord voor de derde keer aangepsat. Toen werkte het wel.


Ok 👍


Reageer