Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de PPPoE inloggegevens achterhalen?

• June 23, 2025
  • 10 reacties
  • 156 keer bekeken

Beste,

de  PPPoE inloggegevens zijn nodig. hoe kan ik deze vinden, achterhalen, opvragen?

alvast mijn dank.

Beste antwoord door TDN

de  PPPoE inloggegevens zijn nodig. hoe kan ik deze vinden, achterhalen, opvragen?

Deze kan je willekeurig invullen, ze mogen niet leeg zijn.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 23, 2025

Beste ​@PPPoE vraag waarom en op welk apparaat heb je die nodig?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 23, 2025

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 23, 2025

We willen op kantoor eigen modem plaatsen en instellen. de door KPN geleverde modems ondersteunt niet de voip toetstel.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 23, 2025

We willen op kantoor eigen modem plaatsen en instellen. de door KPN geleverde modems ondersteunt niet de voip toetstel.

Als je een zakelijke klant bent en kantoortoepassingen wilt wijzigen huur je een daarvoor geschikt bedrijf in en ga je niet zelf lopen ‘klooien’. ​@PPPoE vraag 

KPN bijvoorbeeld.

https://www.kpn.com/zakelijk/kpn-een-mkb/telefonie

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 23, 2025

Ik heb een vraag met betrekking tot vinden/zoeken/achterhalen van inloggegevens inzake  PPPoE  gesteld. ik zit niet te wachten op de aannamens die mensen willen maken. tenslotte weten deze mensen niet het volledige achtergrond hiervan niet.

dus mensen wie kan me helpen en of wegwijs make bij het vinden, achterhalen, aanmaken van deze inloggegevens ?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 23, 2025

Ik heb een vraag met betrekking tot vinden/zoeken/achterhalen van inloggegevens inzake  PPPoE  gesteld. ik zit niet te wachten op de aannamens die mensen willen maken. tenslotte weten deze mensen niet het volledige achtergrond hiervan niet.

Waarom leest je dit niet? En niet het verkeerde antwoord als beste antwoord markeren ...

Edokter
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 23, 2025

Standaard gebruikersnaam is PPP en standaard wachtwoord is ppp. Zoals TDN schreef, het maakt niet uit wat er staat, als er maar wat staat.

Ik ben zelf een beetje verbaasd dat PPPoE nog steeds gebruikt wordt, want voor authenticatie is het blijkbaar niet nodig.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 23, 2025

Heb je een link voor mij?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

PPPoE

User: kpn

pass: kpn

vlan6

dit zou voldoende moeten zijn

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 23, 2025

https://www.kpn.com/zakelijk/service/kpn-een-mkb/internet/eigen-apparatuur-aansluiten

Technische details Internet

• PPPoE via VLAN 6 (802.1q).
  • PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv. internet / internet).
  • Maximale pakket grote (mtu) 1500 bytes (rfc4638)
  • IPv4 adres + DNS servers via PPPoE verkrijgen
  • IPv6 adresreeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router.