Na een update aan het netwerk deed de IPTV box het niet meer en deze wordt nu vervangen. We hebben een experiabox V10 die alleen als router functioneert. Voor onze WIFI heb ik in totaal 6 SuperWifi punten in het huis en garage staan. Verder komen de bedrade aansluitingen binnen op een TPlink 16P switch.
Maar onze Experiabox (paar maanden geleden vervangen) loopt na de update vast als ik mijn TP Link switch verbind. Het lijkt erop dat de router vastloopt en niets het meer doet. Ik kan nu thuis niet meer bij mijn nassen of Homeassistant en zit het grootste deel van het huis zonder wifi.
Daarnaast zou ik opnieuw alle vaste IP adressen moeten vastleggen, wat me de vorige keer ook al twee avonden kostte.
Na een frustrerend 2e telefoontje met de helpdesk in een boze bui besloten om een eigen router te kopen. Ik krijg deze echter niet verbonden met internet.
Ik heb hier lopen zoeken naar de instellingen, maar word hier niet wijzer.
Wat ik gevonden heb voor de TPLINK ER605 is het volgende:
- IPTV werkt niet → geen probleem ik pak de app wel icm een chromecast in huis
- Als ik de router direct op de glasvezel aansluit, kan ik niet vinden of mijn verbinding dan wel beveiligd is of dat ik mijn NORDVPN hiervoor moet inzetten
- de router is direct op de glasvezel box aan te sluiten via de PPoE optie → werkt niet bij mij, en ik kan geen lijst vinden met benodigde instellingen;
- experiabox V10 DHCP uitzetten en router via ER605 → zie al mijn devices via de switch, heb wifi maar geen internet - moet ik in dit geval een LAN poort gebruiken ipv de WAN poort?
- SUPER WIFI heeft geen experiabox nodig om zijn MESH netwerkt te vormen
Wie kan me hier een zetje geven in de richting van de oplossing?