Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb 2 acces points (zwarte super wifi) naast de V12, ik heb nogal was last van interferentie. De v12 staat in de meterkast en acces point beneden in de huiskamer is maar 4m daarvandaan. 

Nu wilde ik de radiosterkte van de Experia Box verlagen, maar dan kan ik, ook de acces points op een andere band zetten lukt niet, en de wifi helemaal op de Experia box uit zetten lukt ook niet.

 

Graag advies hoe ik dit aanpak? in het verleden kan het wel met expria box maar dat was de v10 volgens mij.

 

ik heb deze devices:

KPN box 12

Connection Status

WAN Connected

OWL Status

Master

Model

kpn Box 12

Firmware

SGEJ1000060E

 

Experia Wifi Woonkamer

Connection Status

Excellent 1000Mbps

Connection Type

Ethernet 

Model

WE420223-99

Firmware

1.00.41

 

Experia Wifi Kantoor

Connection Status

 

Excellent 1000Mbps

Connection Type

Ethernet 

Model

WE420223-99

Firmware

1.00.41

 

Hoi @The_woesh, welkom! Het is wel gelukt om in te loggen op de Box 12? Zo ja, dan zou je bovenaan een blauwe knop met Wifi Settings moeten zien. Als je daar op klikt kom je op de pagina met de instellingen van de hoofdwifi. Zet daar, achter ‘enable wifi’ het schuifje op ‘Off’.


Ow is het zo makkelijk. Ik ga het doen als ik thuis ben. Ik had het nooit gedaan omdat omdat ik er vanuit ging dat dan de acces points ook gelijk uitgaan. 


@Erik van KPN : Je hebt helemaal gelijk. wat stom dat ik het niet geprobeerd had, Ik zit al een tijdje te klooien met verschillende channels en modes. 

Problemen lijken gelijk weg. 

 


Ow is het zo makkelijk. Ik ga het doen als ik thuis ben. Ik had het nooit gedaan omdat omdat ik er vanuit ging dat dan de acces points ook gelijk uitgaan. 

Bij de Experia Wifi niet, deze zijn bekabeld aangesloten op je Box 12. Dus die blijven gewoon verbinding houden, en een van de twee zal de Masterfunctie overnemen.

 

@Erik van KPN : Je hebt helemaal gelijk. wat stom dat ik het niet geprobeerd had, Ik zit al een tijdje te klooien met verschillende channels en modes. 

Problemen lijken gelijk weg. 

Top, goed om te horen :)