Skip to main content

Pas kpn box 12 geinstalleerd, wifi werkt ok , maar desk top pc ziet SSID niet. Mogelijk verouderde PCI card. Ik probeer nu de wifi mode te veranderen in het wifi scherm van het modem, dat nu op 802.11ax staat ingesteld, maar het dropdown menu is niet benaderbaar.

Wat doe ik fout ?

Welkom op de community @ab vermeulen. Welke versie van de software voor de Box 12 heb je precies? Als je de nieuwste versie hebt staan er knoppen waarmee je kunt wisselen tussen Wifi 5 (802.11ac) en 6 (802.11ax).

Dit beschrijven we in de Kennisbank: 

 


Bedankt voor je reactie !

Ik moet dan een oudere versie hebben, want de optie om te wisselen tussen wifi 5 en wifi 6 komt niet voor  in mijn versie.

Ik krijg onder wifi settings een scherm met links een kolom voor 2.4 GHZ en rechts voor 5 GHZ.

In die kolommen o.a. entries voor wireless mode, bandwidth en Channel selection, die alle een pull down keuze menu schijnen te bevatten ( een neerwaarts gericht pijltje in de vakken), die ik echter niet kan activeren ! 

Er moet dus blijkbaar nog iets gebeuren, maar ik zou niet weten wat.


Op die pagina kan je dat inderdaad wijzigen, in de dropdown van Wireless mode zijn de verschillende opties te kiezen. In je startbericht zei je dat de dropdown niet beschikbaar was? Was dat die dropdown of een andere?

Als de Wireless mode dropdown wel beschikbaar is kan je de 802.11ac optie kiezen, dat is Wifi 5.


Dat is inderdaad de dropdown box die ik al aangaf ; staat nu ingesteld op 802.11ax in beide kolommen, en ik kan het menu niet activeren.


Op wat voor apparaat probeert u dit? Misschien op een smartfoon of tablet? Wilt u het dan eens proberen op een pc of laptop met een wat groter scherm? 


Dat die optie niet beschikbaar is is raar inderdaad. Net als Nick ben ik ook benieuwd hoe dat gaat als je het op een ander apparaat probeert, maakt dat verschil?


Bedankt weer voor de reacties.

Ik gebruikte inderdaad mijn tablet, omdat  ik op mijn pc het modem niet kon benaderen via firefox of chrome browser. Ik heb nu gezocht naar een relatief onbekende browser (Kameleon) en inderdaad, de pull down menus reageren nu wel !

Dus 802.11 ax teruggezet naar resp. 802.11b+g+n en 802.11a+n+ac, en de pc ziet nu de SSID van het modem  en wifi werkt weer prima !

Probleem opgelost, nogmaals bedankt !!


Goed om te lezen dat het daarmee gelukt is! Op een gegeven moment zal je ook overgaan naar de nieuwe software, dan kan je de link die ik eerder gaf alsnog gebruiken. Voor nu kan je zo weer vooruit 🙂


Reageer