Skip to main content

In de kpn winkel bateljorisstraat Haarlem geweest, uitgelegd dat wij na kpn glasvezel problemen met onze deco s4 wifi hebben, signaal vaak weg. Medewerkster geeft aan dat het waarschijnlijk in onze V10 modem zit en deze vervangen moet worden.

Ik kon van de medewerkster contact opnemen met de klantenservice er is ook een melding door haar in het systeem gezet, nu is mijn vraag hoe kan ik een nieuw modem krijgen voor ons probleem.

Ik hoor graag.

Gr. Sjaak 

De medewerkers in de winkel kunnen niet zomaar een ander modem toezeggen, hier gaat de technische dienst over en niet de winkel medewerkers.

Heb je al eens alle geprobeerd te resetten ?
Het modem is alleen een doorgeefluik naar de S4, maar voor de zekerheid kunt u het beste alles resetten en even aankijken. 

Experia Box V10 Handleiding, hulp bij inloggen en resetten | KPN

Bnh dank je wel voor je reactie, dit is wel degelijk in de winkel gezegd maar ja kan er dus niets mee. Ik heb alles idd al twee keer gereset.

Ook het Deco systeem gereset gaat dan weer even goed en dan valt de wifi toch af en toe weer weg.

gr. Sjaak 

Ik heb alles idd al twee keer gereset.

Ook het Deco systeem gereset gaat dan weer even goed en dan valt de wifi toch af en toe weer weg.

gr. Sjaak 

En als je zonder de S4 werkt, dus even enkel de WiFi van de V10 gebruiken ?

Bnh dank je wel voor je reactie, dit is wel degelijk in de winkel gezegd maar ja kan er dus niets mee.

Een KPN moderator kan nakijken voor je of er wat is achter gelaten door een medewerker, maar ik vrees dat hij hetzelfde als mij zal zeggen. Laat even in je profiel je gegevens achter zodat dit nagekeken kan worden.

Staat het WiFi van de Experiabox uit?

Marlon 92 bedankt voor je bericht, wifi experiabox. Staat uit.

Gr. Sjaak

Marlon 92 bedankt voor je bericht, wifi experiabox. Staat uit.

Gr. Sjaak

Als je dan problemen hebt met WiFi, dan haalt het niets uit om de Experiabox om te ruilen. Want die doet niets met WiFi. 

In de winkel werd aangegeven dat dit vaker voorkomt bij oudere modems, het probleem is ontstaan na overgang op glasvezel 

De Experiabox v10 is geen oud modem. KPN is momenteel nog bezig met het uitrollen van nieuwe firmware voor dit model. En ook nieuwe klanten krijgen dit model soms.

In de winkel werd aangegeven dat dit vaker voorkomt bij oudere modems, het probleem is ontstaan na overgang op glasvezel 

Dat is echt onzin, v10 is een prima modem. DSL of Glasvezel maakt daarom niet uit.

Welkom op de community ​@Sjaak34, jouw V10 zal niets met de Wifi doen als dat er op uitstaat inderdaad. Heb je ook apparaten met een kabel aangesloten op de V10? Valt de verbinding daarop ook weg, of blijft dat wel werken?

Als dat wel blijft werken zou het een instelling van de Deco set kunnen zijn, bijvoorbeeld het kanaal wijzigen om te kijken of het daarmee beter wordt.

Het is in ieder geval geen verouderd modem. Als een modem verouderd is worden klanten met dat modem benaderd om het modem te vervangen door een nieuwer type. Dat is voor de V10 niet van toepassing, alleen de V8 en V9 hebben we dat recent gehad. Ik verwacht het ook nog niet bij de V10, aangezien dat het enige modem is dat pairbonding ondersteund.

Jasper

dank je wel voor je reactie, de Deco zit bekabeld aangesloten. Het probleem is na aansluiting glasvezel begonnen. Wat ook opvalt is dat wij sinds die tijd last hebben dat onze bekabelde laptops spontaan vastlopen en geen data ophalen, na enkele minuten pas weer opkomt.

Blijft vreemd,

gr. Sjaak 

Dat de bekabelde laptops ook geen verbinding meer hebben is wel typisch. Dan zal het waarschijnlijk niet aan de Deco instellingen liggen. Ik denk dat het het beste is om een terugbelafspraak via onze site te maken. Het is op dit punt nog niet duidelijk waar het mis gaat, telefonisch kan samen met jou gekeken worden naar de verbinding, om de oorzaak te vinden.

Dank je wel Jasper ik ga er verder mee aan de slag

gr. Sjaak 

Zit dat via een switch allemaal op één poort van de v10?

Werkt de TV ontvanger op zo'n moment ook even niet? Ik neem aan een Arris VIP2952. Hoe is die aangesloten?

Reageer