Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik een poort openzetten terwijl ik in het buitenland ben?

• February 16, 2026
  • 8 reacties
  • 155 keer bekeken

goede dag is er iemand die mijn kan helpen ik zit op dit moment in het buitenland ik heb normaal vpn verbinding met mijn server door update is even mis gegaan ik zoek iemand kan helpen om een poort open te kunnen zeten voor mijn in mijn modum mag dit kan dit een mederwerkerer van kpn dit doen ?

Beste antwoord door AriënC

Nee, dat kan KPN niet doen. Je zult iemand bij jouw thuis moeten laten inloggen in je modem. Als je een Fritzbox hebt, heb je wel mogelijkheden om deze op afstand te kunnen beheren, als dat aanstaat.

8 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 16, 2026

Nee, dat kan KPN niet doen. Je zult iemand bij jouw thuis moeten laten inloggen in je modem. Als je een Fritzbox hebt, heb je wel mogelijkheden om deze op afstand te kunnen beheren, als dat aanstaat.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 16, 2026

jammer heb geen fritsbox had dat ik via mijn kpn nog wat kon dien dan heb voor nu even pech dankje wel voor antwoord 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@jeroenv2 , welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden!

Klopt helemaal wat ​@AriënC zegt. Dit kunnen wij helaas niet op afstand voor je doen. Je moet op locatie inloggen op de webinterface van het modem. Alleen op die manier kan er een poort worden opengezet of gesloten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2026

​@Serenay van KPN  dankje wel  voor ook jou antwoord wel jammer dat er geen optie is op afstand te kunnen inlog meschien is een optie je modem via pagina te kunnen bedienen  voor beeld smartkpn.kpn.com. dat dan via dit je er in kan 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@jeroenv2, graag gedaan! 😊 Ik snap heel goed wat je bedoelt. Het zou inderdaad handig zijn als we op afstand even mee zouden kunnen kijken en het modem kunnen bedienen. Alleen is dat juist om veiligheidsredenen niet mogelijk. We kunnen en mogen niet op afstand inloggen op een modem of instellingen aanpassen. Toegang tot het modem blijft altijd bij de klant zelf, zodat niemand anders daar zomaar bij kan. Dat is natuurlijk wel zo veilig!

• February 19, 2026

Ik heb hier gisteren of eergisteren een antwoord gezien om in te loggen via een eigen VPN server op bijv. je Nas.

Waar is dit gebleven?

• February 19, 2026

Ik heb hier gisteren of eergisteren een antwoord gezien om in te loggen via een eigen VPN server op bijv. je Nas.

Waar is dit gebleven?

​@Serenay van KPN 

Kun jij hier iets over zeggen?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 19, 2026

​@KV123 sommige vragen komen vaker voor op deze community. Jij bedoeld dit topic;

https://community.kpn.com/modems-123/hoe-kan-ik-de-kpn-box-12-benaderen-van-op-afstand-646007?tid=646007&fid=123

• February 19, 2026

​@Ik_Combineer ,

je hebt gelijk, deze lijkt er zoveel op, dat ik dacht dat het dezelfde was.