Skip to main content

Op dit moment werk ik met mijn modem v10 met softwareversie V1.01.00T03.8V4. Ik wil graag weten waar ik de laatste versie kan vinden en waar ik in de beheerdersomgeving van het modem de firmware kan updaten naar een eventuele nieuwere versie. Ik heb op dit forum lopen zoeken naar een antwoord, maar nergens kan ik vinden waar je de gegevens van de nieuwste software kunt zien, of hoe je deze kunt installeren

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Je kunt zien welk firmware versie op de Experiabox staat. Maar er is geen mogelijkheid deze zelf handmatig te updaten. De firmware is ook nergens te downloaden. Updaten gaat automatisch. Meestal 's nachts. Met een reset kunt u soms een update bespoedigen. Maar verder is er echt niets aan te beleven.

Ik vermoed dat u de laatste versie heeft. Maar ik weet het niet zeker. Ik kan zo snel geen recent topic vinden waar updates van de v10 besproken worden.


Hallo @Frank Otter je kunt door de herstelknop+resetknop gelijktijdig in te drukken en ingedrukt te houden totdat er 1 of meerlampjes uitgaan/rood worden, een zogenaamde ḿonteurs-reset doen, dan wordt de meest recente firmware binnengehaald, is dat dan toevallig hetzelfde nummer als dat je nu hebt, is er geen nieuwere versie voorhanden.

Succes.

 


Hoi @Frank Otter. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Nick83 en JanD al het juiste antwoord hebben gegeven op jouw vraag. Is jouw vraag hiermee beantwoord?


Hai Vikash, ik heb nog geen mogelijkheid gehad om het te testen. Ik heb twee kinderen die de hele tijd het netwerk gebruiken 😉, maar het ligt in mijn bedoeling om het vanavond te proberen. Als het werkt, laat ik het weten, en ook als het niet werkt overigens. 

JanD en Nick83, beiden bedankt voor jullie antwoord! Ik ga het proberen! 


Hoi @Frank Otter je hoeft niet eens te resetten of in te loggen.
Typ in de browserbalk mijnmodem.kpn of typ in http://192.168.2.254 dan zie je onder op het inlogscherm direct de firmware versie.

Dit is een oud plaatje, de huidige versie is V1.01.00T03.8V4


Dank RBxx, als dit de nieuwste versie is, dan hoef ik mijn kinderen niet te pesten! Dit is ook mijn versie namelijk. 

Iedereen bedankt voor de reacties, ik ben ook voor de toekomst weer wat wijzer. 


 

... de huidige versie is V1.01.00T03.8V4

En die heeft @Frank Otter, dus er hoeft niks te gebeuren.


Er zou een update komen.

Ik heb V1.01.00T04.0.

Ben ik helemaal up to date?

Of nog even wachten?

 

 


Ik heb net even gekeken en bij mij is de update ongemerkt gebeurt:

ik heb (nog) geen problemen ondervonden...


De laatste software versie staat ook in mijn modem V10. Is er ook bekent wat deze firmware update inhoud?


Is er ook bekent wat deze firmware update inhoud?
Ja...

V10: Update naar T04.0


Dank voor de informatie.