Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik het extra 2.4 GHz netwerk instellen?

• March 31, 2025
  • 12 reacties
  • 75 keer bekeken

H de Weert
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik probeer een extra 4.2 netwerk in te stellen. In de app wordt aangegeven dat er een extra netwerk is. In het portal wordt aangegeven dat ik geen extra netwerk heb ingesteld. Als ik dat instel springt het onmiddellijk weer naar niet ingesteld. Wat moet ik doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 31, 2025

Beste ​@H de Weert welk merk en type modem heb je, met welke firmwareversie?

H de Weert
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 31, 2025

Ik heb een KPN Box 12

firmware.     V12.C.24.05.08

H de Weert
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 31, 2025

Jazeker ​@H de Weert! Het hangt af van welke softwareversie jouw KPN Box 12 heeft. Daarvoor kan je een van deze artikelen gebruiken:

Of deze:

Kom je er daarmee niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan!

De verwijzing is prima, alleen is de lay out van de beschrijving verouderd cq na een update niet aangepast, en werkt bij mij dus van geen meter.

H de Weert
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 31, 2025

Ik kan schuiven wat ik wil maar de schuif springt na het afsluiten weer terug.

Admin: reacties verplaatst naar je eigen topic

H de Weert
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 2, 2025

Ik ben al enige tijd bezig om een 2,4 extra netwerk aan te zetten. Het aan en uitzetten van het gast netwerk en 5 GHz extra netwerk gaat soepel, maar ondanks alle pogingen en opvolgen van de regels uit de kennisbank wil het niet lukken. Nu heb ik onder het kopje wifi signaal een vakje ( wifi standaard) gevonden dat niet is ingevuld. Zou dat de oplossing kunnen zijn en wat moet er ingevuld worden?

Admin: Samengevoegd met je eigen topic

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 2, 2025

Beste ​@H de Weert als je bij de 2.4-wifistandaard op het pijltje drukt kun je dan niet kiezen voor B, B/G, B/G/N of iets anders en dan opslaan?

Als je wel kunt kiezen, kies dan voor B/G/N, dat is het meest flexibel.

H de Weert
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 2, 2025

Beste ​@H de Weert als je bij de 2.4-wifistandaard op het pijltje drukt kun je dan niet kiezen voor B, B/G, B/G/N of iets anders en dan opslaan?

Als je wel kunt kiezen, kies dan voor B/G/N, dat is het meest flexibel.

Ja ik kan dat kiezen, maar mijn enige probleem is het aanzetten van 2,4 GHz extra. Ik heb nl geen idee wat er gaat gebeuren als ik ergens wat aanpas, dus blijf ik overal zonder kennis van de gevolgen vanaf.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 2, 2025

Beste ​@H de Weert een reden kan zijn, dat was eerder zo bij oudere versies, dat je pas iets kon aanpassen als je het standaard wachtwoord van de modem wijzigt en opslaat.

Geef ook de standaard wifinaam (SSID) een andere naam en ook het wifiwachtwoord een andere naam geven en opslaan.

Dan moet het aanzetten van de 2.4-band binnen de extra wifi gewoon lukken.

Je kunt niets verkeerd doen.

Alleen gewijzigde namen en wachtwoorden goed onthouden.

H de Weert
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 2, 2025

Beste ​@H de Weert een reden kan zijn, dat was eerder zo bij oudere versies, dat je pas iets kon aanpassen als je het standaard wachtwoord van de modem wijzigt en opslaat.

Geef ook de standaard wifinaam (SSID) een andere naam en ook het wifiwachtwoord een andere naam geven en opslaan.

Dan moet het aanzetten van de 2.4-band binnen de extra wifi gewoon lukken.

Je kunt niets verkeerd doen.

Alleen gewijzigde namen en wachtwoorden goed onthouden.

Dank voor je andwoord. Maar dit soort experimenten heb ik al gedaan en werken dus niet. Ik vind het wel raar dat ik zonder problemen het extra 5 netwerk en het gast netwerk aan en uit kan zetten. Ik denk dat er ergens in de instellingen iets niet juist staat. Helaas heb ik net niet voldoende kennis om dit probleem op te lossen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@H de Weert. Welkom op de community! Vervelend dat het instellen van het extra netwerk niet lukt! Is het inmiddels gelukt met de tip van ​@JanD hierboven?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 2, 2025

Beste ​@H de Weert klik je bij activeren, daarna wel op opslaan rechts onder???

Probeer WPA2/WPA3 eens aan te passen naar alleen WPA2 en dan  r.o. op opslaan klikken.

Blijft dat er goed in staan?

Zo ja,

probeer dan de 2.4 gastwifi weer eens te activeren en dan r.o. weer op opslaan klikken.

Blijf het nu actief?

Zo ja, opgelost.

Zo nee, de modem een fabrieks-reset geven en weer proberen.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • April 2, 2025

Bij vermeende problemen met wifi op te lossen. Onder instellingen/systeem eerst reset wifi uitvoeren en dan reset dit apparaat. Wachten totdat alles is opgestart en nu inloggen en alles opnieuw instellen. Het modem communiceert namelijk ook met server systemen van KPn en die worden dan door de eerste actie ook gereset.