Skip to main content

Ik stap binnenkort over op KPN en moet mijn nieuwe modem aansluiten. Omdat mijn internetverbinding instabiel was, is er een paar maanden geleden een KPN monteur (via Youfone) langsgekomen om het probleem te verhelpen. Hij heeft toen mijn aansluitpunt veranderd waardoor er een draadje door mijn aansluitpunt loopt welke direct met het modem is verbonden (zie foto's). Weet iemand hoe ik mijn nieuwe modem straks aansluit? 

 

Inderdaad op de rode en blauwe draad. Die horen in de onderste twee aansluitingen te zitten. Het doosje is er op zijn kop aangeprutst, normaal zitten de twee boven.

 

Zit er in de meterkast niet een ander, beter aansluitpunt, zie Google met ISRA punt.


Ik heb wel een ISRA punt in mijn meterkast maar daar zit geen stopcontact dus het modem kan ik daar helaas niet aansluiten...


Dat lijkt mij geen aansluitdoos van KPN, dus het Instroompunt in je woning zit ergens anders, waarschijnlijk zoals @DLD al schreef in de meterkast.

Neem voor 5 uur of maandag even contact op met het gratis nummer 0800-0402 zodat de monteur even met behulp van de oude kabel er netjes een UTP kabel in kan doen en een net aansluitdoosje op de plek van die oude zetten. Automatisch maakt hij dan zelf wel een UTP kabel naar jouw STB (ontvanger). 

Normaliter wordt alleen de kabel en het aansluitdoosje in rekening gebracht. 

https://www.kpn.com/service/monteur/meerwerk-monteurs-en-materiaalkosten.htm


Hoi @Dagmaro en welkom hier op ons forum!

Net als @dommeke vermoed ik dat het aansluitpunt ergens anders in je woning zit. Hier kun je zien welk soort aansluitpunten er zijn. Laat je ons weten wat de stand van zaken momenteel is en of je nog steeds hulp nodig hebt?