Skip to main content

Mis ik iets om internet aan te sluiten? Ik heb een KPN box 12. Heb al geprobeerd op de hoofd router aan te sluiten en op de Net gear. Alle groene lampjes branden ook WiFi verbinding maar geen internet. Iemand tips? Of heb ik een monteur nodig? 

Waar is de KPN Box? Die zie ik niet op de foto.

En die "hoofdrouter"... waar is die goed voor? Wie heeft die geplaatst?

Want da ding maakt alles een heel stuk complexer. Geeft niks. Als dat uw hobby is. Maar ik krijg de indruk dat dit niet uw hobby is...


Geen idee wie het geïnstalleerd heeft en waarvoor, ik huur deze woning. 
 

hier een foto met KPN kastje 

 


Hallo @LisaBerk 

Voor het aansluiten van het KPN modem moet je op zoek naar het KPN aansluitpunt.

Op de KPN website staat een pagina →  Waar zit je KPN aansluitpunt NT/FTU of ISRA

Een aansluitpunt is het punt waarop de KPN aansluiting voor internet en tv je huis binnenkomt. Het aansluitpunt zit meestal in een hoek van de (woon)kamer aan de straatkant of in de meterkast. Hierop sluit je de KPN apparatuur aan. Er zijn 2 soorten aansluitingen:

  • DSL (koperdraad, ook wel ISRA genoemd)
  • Glasvezel (ook wel FTU genoemd)

Kijk verder op genoemde pagina met afbeeldingen waar je naar op zoek bent.


Met welk WiFi netwerk is uw mobiel/laptop verbonden? Met het WiFi netwerk wat achterop de sticker van de KPN Box staat?

Het internet lampje van de KPN Box brand zo te zien. Dus lijkt me dat deze goed aangesloten is.


Is het een tijdelijke woning? Of is het de bedoeling dat u hier over 10 jaar nog woont? Ik vind het een beetje raar dat u een woning krijgt met zoveel apparatuur in de meterkast.


Het internet en wifi lampje brandt gewoon. Dus u heeft al internet. Het wifi wachtwoord staat achterop de modem.