Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik mijn Netgear Orbi gebruiken als router i.p.v. de KPN Experia Box?

• November 21, 2025
  • 5 reacties
  • 41 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste KPN,

Gisteren sprak ik een medewerker die mijn modem zónder problemen kon voorbereiden zodat mijn Netgear Orbi als router ingesteld kon worden. Het kon gewoon, het stond klaar — alleen was ik op dat moment niet thuis om het direct uit te voeren.

Vandaag probeer ik het opnieuw te regelen, maar nu wordt ineens gezegd dat dit helemaal niet kan.

Hoe kan iets wat gisteren mogelijk was, vandaag opeens onmogelijk zijn?

Daarnaast kan het modem volgens support niet in bridge-modus of router-modus worden gezet, terwijl dit duidelijk door jullie collega klaargezet kon worden.

Dit zorgt voor enorme frustratie — ik wil gewoon mijn eigen router gebruiken, en dat moet toch geen onoplosbare uitdaging zijn?

Kan iemand van KPN die wél begrijpt hoe dit werkt, en het gisteren ook kon, alsjeblieft contact opnemen en dit oplossen?

Dank,

— Martin

5 reacties

• November 21, 2025

Je kan de Orbi gewoon achter de Experiabox hangen. Daar zijn geen aparte instellingen voor nodig op de Experiabox. Bridge-modus kan niet bij KPN. Maar dat is ook helemaal niet nodig. Ik heb al jaren een 2de router achter de Experiabox. Dat werkt prima.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 21, 2025

Normaal werkte dit ook prima maar opeens nu niet meer nadat ik vanwege schilderwerkzaamheden alles ff weg heb gehaald 

• November 21, 2025

Gewoon alles resetten naar fabrieksinstellingen en weer opnieuw instellen. Er is aan de Experiabox niets veranderd waardoor het nu niet meer zou kunnen. Dat kan ik je verzekeren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 21, 2025

Hij heeft opeens onveilig netwerk aan, ik denk omdat hij niet wordt herkend door router maar niet belemmerd door enige kennis van mijn kant 

• November 21, 2025

Hij heeft opeens onveilig netwerk aan...

Bij het verbinding maken met het WiFi netwerk van de Orbi? Misschien staat dat nog op een oude WPA beveiliging ofzo. Heb je die Orbi ooit wel eens geupdate?

Heb je Apple apparatuur?