Skip to main content

Ik moet de Kpn box 12 nog installeren maar vraag me af of de naam van mijn netwerk en het bijbehorend wachtwoord werkelijk in de Kpn Box geplaatst wordt wanneer ik deze naam en wachtwoord al eerder in de …/wachtwoord-vergeten/..  locatie  heb ingevoerd.  Deze netwerk naam en WW  geldt immers op mijn hele netwerk.

En wat gebeurt als dat niet het geval is ? Het nieuwe modem KPN bOX12 zal alleen werken wanneer het zijn eigen netwerknaam en wachtwoord ziet. Is dat het geval dat zou ik op het gehele netwerk deze nieuwe naam een cryptische wachtwoord moeten toevoegen.

Hoe krijg ik meer zekerheid dat bij vervanging van mijn experiabox V8 de naam van mijn net werk en het WW daarvoor overgaat op de KPN Box12

Hallo @watson 


Als je een nieuw modem aansluit dan worden normaal (alleen) de Wifi gegevens teruggezet.
Of dat ook werkt als je van een V8 overgaat naar een V12 weet ik niet maar dat merk je vanzelf.
Mochten de Wifi gegevens niet teruggezet worden dan kan je ze altijd zelf aanpassen via de Online Wifi tool of via de Box 12 webinterface.

 

De online Wifi tool kan je hier vinden: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

En hier kan je vinden hoe je moet inloggen in de Box 12:

 


dank voor deze info, ik ga er mee aan de slag