Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik op de Experia Box V10 instellingen opslaan/laden?

• December 27, 2025
  • 8 reacties
  • 47 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na de firmware-upgrade van ons V10-modem heb ik veel opnieuw moeten configurenĀ (IP-adressen reserveren, apparaatnamen, port forwarding, IPv6, ...) en die instellingen wil ik graag opslaan zodat ik deze evt. later weer kan inlezen.

Instellingen opslaan/laden, kan dat?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@StephanP, het opslaan van je instellingen is inderdaad niet mogelijk. Het is een wens die vaker is genoemd, maar op dit moment is het niet bekend of dat komt.Ā 

Screenshots gebruik ik er zelf ook voor, mocht ik een keer dingen opnieuw instellen hou ik dat er naast.

8 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 27, 2025

Vooralsnog heb ik maar schermopnames opgeslagen

• December 27, 2025

Helaas kan dat nog niet. Schermprintjes maken is dan het enige zoals je al doet.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 30, 2025

Hoi ​@StephanP, het opslaan van je instellingen is inderdaad niet mogelijk. Het is een wens die vaker is genoemd, maar op dit moment is het niet bekend of dat komt.Ā 

Screenshots gebruik ik er zelf ook voor, mocht ik een keer dingen opnieuw instellen hou ik dat er naast.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 2, 2026

Na veel geĆ«xperimenteer is er iets scheef gevallen tussen ons V10 modem en de KPN-server, waardoor Speedtest blijft hangen op ā€œgeschikte testserver vindenā€.

Op advies van KPN support ga ik vandaag mijn V10 volledig resetten en weer opnieuw instellen.
Dat is o.a.:

• Wifi SSID's en wachtwoorden
  • Pakweg 20 gereserveerde IP-adressen
  • Port Fowarding

Hiervoor heb ik maar liefst negen (9) schermopnames moeten samenstellen en afdrukken.

Beste KPN, wanneer komt de optie ā€œInstellingen opslaan/ladenā€?
Tip: Geef deze optie dan meteen structuur; ā€œwelke instellingen wilt u opslaan? (alle, basis, wifi, ip-reserveringen, port forwarding, …,)ā€ en ā€œwelke instellingen wilt u inlezen?ā€

• January 2, 2026

Daar word al zowat 20 jaar om gevraagd. En het is er nog niet. Dus verwacht maar niet teveel.

De Experiabox v10a had er het overigens wel. Bij de oude firmware. Maar bij de nieuwe firmware ook niet meer.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 2, 2026

Beste ​@StephanPĀ 

Na veel geĆ«xperimenteer is er iets scheef gevallen tussen ons V10 modem en de KPN-server, waardoor Speedtest blijft hangen op ā€œgeschikte testserver vindenā€.

Zet de firewall-instelling op ā€˜midden’ of ā€˜standaard’ dan lukt de Ookla speedtest wel is mijn persoonlijke ervaring.

Ā 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 2, 2026

Daar word al zowat 20 jaar om gevraagd. En het is er nog niet. Dus verwacht maar niet teveel.

Met de nieuwe firmware van KPN is er een nieuwe situatie ontstaan met - misschien/hopelijk - nieuwe mogelijkheden om invloed uit te oefenen. HUP KPN, HUP!

​@JanDĀ SpeedTest doet het weer. (Firewall = Midden)

Jasper van KPN
Moderator

Het is een wens die bekend is inderdaad. Op dit moment kan het niet, of het in de toekomst mogelijk is weet ik niet. Dat is voor mij net als voor jou afwachten. Elke modemupdate delen we in Product Updates, je kunt dat volgen en zien wat nieuw is bij elke update.