Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik poorten open- of dichtzetten? Box 12 met V12 C24 16 14 software

• May 23, 2025
  • 14 reacties
  • 109 keer bekeken

Ik heb sinds kort de nieuwste KPN software voor de V12 modem. (V12 C24 16 14). Ik wil nu enkele poorten expliciet aan of uit zetten; bijvoorbeeld de Telnet poort. Ik kan nergens zien welke poorten sowieso open of uit staan en kan ook niet bepaalde poorten aan of uit zetten. Ik vraag me af hoe ik dat voor elkaar krijg. Graag jullie hulp !

Beste antwoord door Anonymous

Het was ook alleen als waarschuwing bedoeld, daarom vroeg ik wat het doel van je vraag was ​@HenryRhout 

Je kan voor inkomende verbindingen Portforwards instellen per poort of poortrange, je kan dat voor de nieuwe KPN firmware in dit kennisbank artikel vinden:

Voor uitgaande verbindingen is er in de nieuwe KPN firmware een firewall, die kan je helemaal uitzetten of op poortniveau regelen, dat kan je in dit kennisbank artikel vinden:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 23, 2025

Beste ​@HenryRhout zie onderstaande link:

• May 23, 2025

Voor verkeer van binnen naar buiten toe? Of voor verkeer van buiten naar binnen toe?

• Auteur
  • Topper
  • May 23, 2025

Graag voor beide richtingen. Alvast dank voor de snelle reactie

• May 23, 2025

Met welk doel ​@HenryRhout ?

Ik denk niet dat je begrijpt waar je mee bezig bent, Telnet poort 23 naar een telnetserver op een PC of server openzetten in je netwerk is vragen om problemen, dan ben je binnen notime afgesloten door KPN abuse.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 23, 2025

Telnet poort 23 naar een PC of server openzetten in je netwerk is vragen om problemen, dan ben je binnen notime afgesloten door KPN abuse.

Waar komt deze wijsheid vandaan? KPN interesseert niet (mag ook niet) welke porten naar welke apparaten van jouw geopend is. KPN abuse treedt in actie als ze melding van externe bedrijven krijgen over verdachte acties vanuit een IP adres of KPN zelfs kan zien dat het IP adres een bedreiging vormt voor netwerk stabiliteit (botnet, spamer...)

• May 23, 2025

Waar komt deze wijsheid vandaan? KPN interesseert niet (mag ook niet) welke porten naar welke apparaten van jouw geopend is. KPN abuse treedt in actie als ze melding van externe bedrijven krijgen over verdachte acties vanuit een IP adres of KPN zelfs kan zien dat het IP adres een bedreiging vormt voor netwerk stabiliteit (botnet, spamer...)

Als je een telnetserver openzet dan zal dat heel spoedig gebeuren.

Daarom vraag ik ook wat zijn bedoeling is.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 23, 2025

Als je een telnetserver openzet dan zal dat heel spoedig gebeuren.

De TS vroeg over open zetten van b.v. telnet poort, niet dat hij een telnetserver erachter wil runnen. Bovendien kan je, als je wil elke port specifiek voor specifieke IP adres rangen (b.v. vanuit je werkplek) open zetten, daar moet een hacker wel erg goed zijn om deze IP adressen te kunnen spoofen en je kan ook maatregels treffen om deze IP spoofing te kunnen detecteren.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 23, 2025

Graag voor beide richtingen. Alvast dank voor de snelle reactie

Zie mijn eerdere reactie binnen dit topic ​@HenryRhout 

• Auteur
  • Topper
  • May 23, 2025

Ik heb onbedoeld een stevige discussie los gemaakt. Mijn vraag was zuiver theoretisch om de mogelijkheden van de nieuwe software te ontdekken

Ik weet ook wel dat telnet een gevaarlijk protocol is. Via een poort checker heb ik ook vastgesteld dat poort 23 in de modem gewoon dicht staat.

Dus nogmaals de simpele vraag; WAAR kan ik bepaalde porten aan of uitzetten

Graag jullie gewaardeerd antwoord!

• Antwoord
  • May 23, 2025

Het was ook alleen als waarschuwing bedoeld, daarom vroeg ik wat het doel van je vraag was ​@HenryRhout 

Je kan voor inkomende verbindingen Portforwards instellen per poort of poortrange, je kan dat voor de nieuwe KPN firmware in dit kennisbank artikel vinden:

Voor uitgaande verbindingen is er in de nieuwe KPN firmware een firewall, die kan je helemaal uitzetten of op poortniveau regelen, dat kan je in dit kennisbank artikel vinden:

• Auteur
  • Topper
  • May 23, 2025

Kijk, nu ben ik helemaal tevreden. Ik ga e.e.a eens uitproberen. Die links van jullie hebben al heel wat duidelijk gemaakt. Opnieuw dank voor jullie kundige antwoorden.

• May 23, 2025

Via een poort checker heb ik ook vastgesteld dat poort 23 in de modem gewoon dicht staat.

Als jij geen service achter een poort draait, dan is een poort altijd dicht volgens een "poort checker".

• Auteur
  • Topper
  • May 23, 2025

Dat was het hem nou net: ik vermoedde dat een ipcam van mij besmet was!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat goed om te zien hoe de community jouw vraag heeft weten te beantwoorden, ​@HenryRhout! Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan ben je natuurlijk van harte welkom om een nieuw topic te openen. Onze Community denkt graag met je mee.