Skip to main content
Vraag

Hoe kan mijn modem uitgevallen zijn als er niemand thuis was?

• June 1, 2025
  • 17 reacties
  • 145 keer bekeken

Halo allemaal,

ik ben Vin en ik ben nieuw hier, dacht ff poging wagen of iemand mij kan helpen met een probleempje.

Het gaat om mijn modem kpn box 12, op 25 april om 00:39 is die opgestart, dat zag ik vorige week bij het inloggen in mijn modem.

Dat is heel vreemd want er was niemand thuis op dat moment, ik heb kpn klantenservice ook benaderd en die konden me ook niet vertellen hoe dat komt, alleen dat ie vanaf dan is opgestart.

Heb hem ook direct na het zien van dat vreemde herstart direct beter beveiligd met nieuwe wachtwoord en nieuwe ssid.

Nu is mijn vraag of iemand hier op het forum enig idee heeft of een beetje handig is om het voor mij uit te zoeken waarom dat is gebeurd? of wat ik eventueel zou kunnen doen om de exacte oorzaak te achterhalen?

Alvast bedankt voor het meedenken en lezen.

Groet Vin

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

- Misschien een stroomdipje

- Hikje van de KPN Box waarna die zich vanzelf herstartte.

- Of de internet-verbinding is opnieuw opgestart vanwege onderhoud? 

Gebeurt dit vaker?

Leen59
Wijsgeer
  • June 1, 2025

Waarschijnlijk heeft het modem toen een update gehad. Kijk eens welke firmware er nu opstaat.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 1, 2025

Dit klinkt echt heel erg als een tijd dat een modem lekker gaat updaten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 1, 2025

- Misschien een stroomdipje

- Hikje van de KPN Box waarna die zich vanzelf herstartte.

- Of de internet-verbinding is opnieuw opgestart vanwege onderhoud? 

Gebeurt dit vaker?

Nee gebeurt nooit, als er onderhoud was zou dit dan bekend zijn bij kpn? Die konden me niks vertelle hoe het kwam

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 1, 2025

Waarschijnlijk heeft het modem toen een update gehad. Kijk eens welke firmware er nu opstaat.

V12.C.24.16.14 deze staat er nu op zie ik ma staat ee niet bij wanmeer dit is geupdate

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

Ik zou er eerlijk gezegd niet wakker van liggen. Kan je zien of dit de modem herstart heeft, of enkel de verbinding? Mijn modem gaat ook soms in de nacht de verbinding herstarten. 

• June 1, 2025

Nee gebeurt nooit, als er onderhoud was zou dit dan bekend zijn bij kpn? Die konden me niks vertelle hoe het kwam

KPN medewerkers aan de telefoon weten waarschijnlijk niet wanneer jou KPN Box geupdate is.

En een modem start volgens mij sowieso zo af en toe opnieuw op. Ik heb nog nooit gezien dat die van mij bijvoorbeeld een half jaar online geweest is. 

Leen59
Wijsgeer
  • June 1, 2025

V12.C.24.16.14 deze staat er nu op zie ik ma staat ee niet bij wanmeer dit is geupdate

Dat zal op dat moment geweest zijn, het is iig de nieuwste versie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 1, 2025

Bedankt allemaal, ja die ideeen klinken wel logisch, maar alleen mij gaat het erom hoe kom ik er achter wat de exacte oorzaak is, heb rond mijn huis overal slimme cameras en heb het vermoeden dat iemand binnen is geweest( via zolder raam heb plat dak) en stroom heeft uitgeschakeld om vrij spel te hebben, er is niks weg maar aan de spullen te zien stonden enkele dingen niet op de plaats waar die stonden, en nu loop ik met het idee dat iemand bij mij binnen is geweest, en precies op het moment dat er niemand thuis was is de modem herstart, dat roept bij mij vragen op

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

Bij twijfel de politie inschakelen vanwege inbraak? Maar ik heb eerder het idee dat je een beetje paranoide overkomt. Als er ingebroken zou zijn, had je dit wel op de camerabeelden gezien. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 1, 2025

Is gedaan, nemen me niet serieus, omdat er geen braakschade is, of het alleen verbinding of reset denk dat het reset was, want er stond operationeel sinds 25 april en bij het contacteren van Kpn is me gezegd dat die om 00:39 operationeel is geworden

Leen59
Wijsgeer
  • June 1, 2025

Zijn de camera’s ook uitgevallen, stonden er digitale klokken te knipperen? Zoniet zal de stroom er ws niet af geweest zijn. Denk ook niet dat een eventuele inbreker zo attent is om de stroom weer in te schakelen. Niet doemdenken!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 1, 2025

Bij twijfel: Modem resetten en weer verder gaan met wat je deed hiervoor. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 1, 2025

Bedankt allemaal voor het meedenken en info, ik denk dat ik me erbij neerleg dat er niks aan de hand was, modem is inmiddelw gereset en een nieuw sterk wachtwoord, fijne avond allemaal en nogmaals bedankt, topic kan gesloten worden.

Groet Vin

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Vin88, ik hoop dat je wat gerust gesteld bent over de de oorzaak van de herstart van jouw KPN Experiabox. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 5, 2025

Om te beginnen is het altijd verstandig om meteen de modem en wifi netwerkenje  te voorzien van sterke wachtwoorden en versleuteling.

Ik denk inderdaad dat dit een update is geweest.

Je kunt dit ook zien in de log van de modem. Helaas is er al een reset geweest. De volgende keer de log veiligstellen en hier posten.

Meten is weten 🙃

• June 5, 2025

​@Roy74 de nieuwe KPN firmware heeft überhaupt helemaal geen log meer.