Skip to main content
Antwoord

Hoe kan Wifi blijvend uitgezet worden in het modem?

• June 23, 2025
  • 19 reacties
  • 172 keer bekeken

Ik heb op mijnmodem de wifi bewust uitgezet, maar met opstarten laptop gaat de wifi steeds weer aan sinds kort. Op mijnmodem staat de wifi als uitgeschakeld. Ik moet eerst wifi aan zetten en weer uit zodat wifi op modem uitgaat.

Hoe kan het dat buiten de instelling van het kastje toch de wifi steeds weer aan gaat? Alle instellingen op laptop staat wifi uit.

Ik ben erg stralings gevoelig, krijg hoofdpijn en word benauwd van wifi. Dus wifi MOET uit! Anders gooi ik dit ding weg. Dan maar geen internet meer.

Beste antwoord door Erik van KPN

Maja, mijn abonnement is bij youfone met een modem van jullie en via jullie netwerk.  

Ah, daar wordt het lastiger van, Thunders. Dat betekent dat we jou niet inhoudelijk kunnen helpen hier. Zoals Henk al aangeeft:

Dan moet je bij de provider Youfone zijn en niet bij de provider kpn van wie deze Community is. Jij hebt een leveringsovereenkomst gesloten met Youfone en niet met kpn. Youfone gebruik wellicht het netwerk van KPN [...] maar is zelf verantwoordelijk voor het verlenen van sevice aan hun klanten. Laat je daarbij niet met een kluitje in het riet sturen! Provider kpn heeft geen toegang tot apparatuur die door andere providers is geleverd, ook al maken die ook gebruik van KPNNetwerk, en kán je dus niet helpen! 

Je zult dan toch echt bij Youfone moeten zijn met dit probleem.

19 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 24, 2025

Hi ​@Thunders, wat vreemd dat de wifi steeds weer aan gaat 🤔

Een apparaat dat gebruik kan maken van wifi, zoals jouw laptop, heeft geen invloed op de wifi-functie van het modem. Het opstarten van je laptop hoort er dan ook niet voor te zorgen dat er iets wijzigt aan de wifi instellingen van je modem. 

Lukt het je wellicht om hier een screenshot te delen van hoe het er precies uitziet als je de laptop opstart, zodat we even met je mee kunnen kijken? Kan het zijn dat jouw laptop bij het opstarten automatisch steeds weer verbinding wil zoeken via de wifi, en daardoor de beschikbare wifi netwerken uit de omgeving toont? 

Stappen om wifi volledig uit te schakelen:

1. Open Instellingen: Klik op het Startmenu en selecteer "Instellingen" (het tandwiel-icoon).
  2. Ga naar Netwerk en internet: Klik op "Netwerk en internet".
  3. Selecteer Wi-Fi: In het linker menu kies je "Wi-Fi".
  4. Schakel Wi-Fi uit: Zet de schakelaar bij "Wi-Fi" op Uit. 

Tip! Je kunt ook de wifi-adapter uitschakelen via Apparaatbeheer. Zoek naar "Netwerkadapters", klik met de rechtermuisknop op de wifi-adapter en kies "Apparaat uitschakelen". 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 27, 2025

Hallo Maja,

De stappen die je geeft om wifi op mijn laptop uit te zetten is bij aanschaf al uitgeschakeld. Heb die een paar keer na updates van windows weer uit moeten zetten. (staat nu nogsteeds uit, net nog gekeken)

Alles wat maar met wifi of draadloos uit kan staat uit en check ik regelmatig.  

Ik ben er achter gekomen dat eerst de laptop op starten en dan pas de router aan te zetten, de wifi uit blijft. 

Bij opstarten van de laptop is het beeld niet verandert.  

Ik blijf het vreemd vinden.

Vriend dacht aan een programma op laptop die automatisch bij opstarten wifi zoekt, maar welke?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 27, 2025

Heel vreemd als wifi op het modem spontaan aangaat als de bekabelde (?) laptop aan gaat. Want die zendt bekabeld ook geen wifi uit. Mag ik aannemen. 

Vriend dacht aan een programma op laptop die automatisch bij opstarten wifi zoekt

Als de laptop bekabeld is gaat diens wifi ook niet aan. En zelfs als sat het geval is... gaat een op modem uitgeschakelde wifi er niet vanzelf op aan. Die zend-/ontvanger is tenslotte uit.

Hoe weet je trouwens dat de wifi vanzelf weer aangaat?

In een rijtjes huis heb je vaak nog wel 8 wifi netwerken van buren 'in huis'. Dus die van jou voegt dan nauwelijks nog iets toe. Maar elk beetje. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 27, 2025

Hoi PeterG

Alles wat vindbaar is aan wifi en draadloss op laptop staat uit.

Hoe ik weet dat wifi aangaat? Ik krijg hoofdpijnen en druk op de borst benauwdheid, 1 blik op het kastje laat dan zien dat het blauwe lampje van wifi brand. Op mijnmodem.kpn de wifi in en dan uitschakelen gaat lampje weer uit en blijft uit, klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Ik woon niet in een rijtjes huis of flat. Op een klein plattelands dorpje, aan rand van dorpje. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 27, 2025

Jammer dat je slecht tegen draadloze signalen kunt, dan heb je dus ook geen draadloze (mobiele) telefoon, magnetron, draadloze deurbel en ga zo maar door, dus alles bekabeld?

Draadloze signalen kun je niet weren, dan zou je je huis volledig moeten laten inpakken in stralingwerend materiaal en kun je ook nooit de deur meer uit.

Ik wens je veel sterkte met je gezondheid.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 27, 2025

Wifi is de laagste signaal sterkte die je maar kunt hebben. EHS patiënten hebben daar juist vaak geen last van. Dan zou je ook al last moeten hebben van het mobiele signaal in je woning. Dat is doorgaans ongeveer gelijk.

Welk modem heb je. Het lijkt mij de v10a.

Je zegt dat je juist eerst de wifi aan moet zetten om 'm uit te zetten. Maar als je het juist aan moet zetten…

Zet het anders eens uit met het knopje op het modem. 

Het blijft apart dat met een bekabelde laptop de wifi van het modem aan gaat. Daar kan geen correlatie in zitten. 

• June 27, 2025

WiFi heeft weinig vermogen want hoeft (kan) geen grote afstanden overbruggen.
De veldsterkte neemt kwadratisch af met de afstand, de zenders van buiten zijn zwak, tenzij er eentje vlakbij staat.

Verreweg het sterkste signaal voor de meeste mensen is een mobiele telefoon, vlak bij je hoofd en moet een signaal uitzenden wat de afstand moet afleggen (door de muren heen) naar een mast op mogelijk een paar km afstand.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

1 blik op het kastje laat dan zien dat het blauwe lampje van wifi brand. Op mijnmodem.kpn de wifi in en dan uitschakelen gaat lampje weer uit en blijft uit

Is dit het modem dat jij in gebruik hebt ​@Thunders

Dit modem heeft een WPS/Wifi knop, als je die 10 seconden indrukt schakel je de wifi functie van het modem helemaal uit. Zou je eens kunnen kijken of dit er voor zorgt dat de wifi ook echt uitgeschakeld blijft?
Ik begrijp niet hoe het aanzetten van een bepaald apparaat er voor kan zorgen de de wifi van het modem aan wordt gezet, maar als jij ziet dat het wifi lampje weer gaat branden dan zal de wifi ook echt weer aan staan. Door middel van de knop op het modem zelf, blijft de wifi hopelijk definitief uit!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2025

Jammer dat je slecht tegen draadloze signalen kunt, dan heb je dus ook geen draadloze (mobiele) telefoon, magnetron, draadloze deurbel en ga zo maar door, dus alles bekabeld?

Draadloze signalen kun je niet weren, dan zou je je huis volledig moeten laten inpakken in stralingwerend materiaal en kun je ook nooit de deur meer uit.

Ik wens je veel sterkte met je gezondheid.

Ik heb een oude nokia 5140, 2G, plastic huls, al moet ik die niet uren bij mij dragen.

Magnetron zeker niet! zelf iets eten uit de magnetron geeft problemen. Heel gek.

Alles heb ik zo veel moegelijk analoog ook horloge. Of anders `` domme`` apperaten.

Mijn optie is verhuizen ver in buiten gebieden van dun bevolkte landen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2025

Wifi is de laagste signaal sterkte die je maar kunt hebben. EHS patiënten hebben daar juist vaak geen last van. Dan zou je ook al last moeten hebben van het mobiele signaal in je woning. Dat is doorgaans ongeveer gelijk.

Welk modem heb je. Het lijkt mij de v10a.

Je zegt dat je juist eerst de wifi aan moet zetten om 'm uit te zetten. Maar als je het juist aan moet zetten…

Zet het anders eens uit met het knopje op het modem. 

Het blijft apart dat met een bekabelde laptop de wifi van het modem aan gaat. Daar kan geen correlatie in zitten. 

Ik heb van begin met wifi al problemen, mijn moeder ook, kan ook niet tegen wifi.

Als bezoek een smartfone mee heeft krijg ik al hoofdpijn, gebruiken ze hem word het erger.

Ja ik heb de v10a en knopje op modem zorgt er niet voor dat wifi uitblijft. Heb de instucties daarvoor gevolgd. 

Vandaar ook mijn vraag wat dit sinds kort veroorzaakt. Kan er ook de vinger niet opleggen.

Voor nu werkt eerst laptop aan en dan modem goed.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2025

1 blik op het kastje laat dan zien dat het blauwe lampje van wifi brand. Op mijnmodem.kpn de wifi in en dan uitschakelen gaat lampje weer uit en blijft uit

Is dit het modem dat jij in gebruik hebt ​@Thunders

Dit modem heeft een WPS/Wifi knop, als je die 10 seconden indrukt schakel je de wifi functie van het modem helemaal uit. Zou je eens kunnen kijken of dit er voor zorgt dat de wifi ook echt uitgeschakeld blijft?
Ik begrijp niet hoe het aanzetten van een bepaald apparaat er voor kan zorgen de de wifi van het modem aan wordt gezet, maar als jij ziet dat het wifi lampje weer gaat branden dan zal de wifi ook echt weer aan staan. Door middel van de knop op het modem zelf, blijft de wifi hopelijk definitief uit!

Hallo Maja, dat heb ik ook al geprobeerdt, werkt helaas niet.

Ik moet wel zeggen dat apperaten in mijn buurt vaak het wat anders doen dan ze normaal moeten doen. Storing, slecht opstarten/afspelen, gewoon niks doen, vast lopen …………. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Heel vreemd dat de wifi maar terug blijft komen ​@Thunders, ik heb hier echt geen verklaring voor en zou graag even met je mee willen kijken. 
Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Zou je je gegevens nog willen invullen ​@Thunders, zodat ik je abonnement er bij kan pakken? 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 20, 2025

Een it~er heeft hier thuis naar mijn probleem gekeken en kan het niet vinden.

Alles staat aan wifi en draadloos uit op de laptop. Ook op mijnmodem.kpn staat alles uit aan wifi.

Maja, mijn abonnement is bij youfone met een modem van jullie en via jullie netwerk.  

• July 21, 2025

Dan moet je bij de provider Youfone zijn en niet bij de provider kpn van wie deze Community is. Jij hebt een leveringsovereenkomst gesloten met Youfone en niet met kpn. Youfone gebruik wellicht het netwerk van KPNNetwerk (dat is een ander bedrijf dan de provider kpn) maar is zelf verantwoordelijk voor het verlenen van sevice aan hun klanten. Laat je daarbij niet met een kluitje in het riet sturen! Provider kpn heeft geen toegang tot apparatuur die door andere providers is geleverd, ook al maken die ook gebruik van KPNNetwerk, en kán je dus niet helpen! 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 21, 2025

Een it~er heeft hier thuis naar mijn probleem gekeken en kan het niet vinden.

Alles staat aan wifi en draadloos uit op de laptop. Ook op mijnmodem.kpn staat alles uit aan wifi.

Beste ​@Thunders dan ben je hier aan het verkeerde adres, je moet dan bij je eigen provider, YouFone, zijn.

Succes.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Ah, daar wordt het lastiger van, Thunders. Dat betekent dat we jou niet inhoudelijk kunnen helpen hier. Zoals Henk al aangeeft:

Dan moet je bij de provider Youfone zijn en niet bij de provider kpn van wie deze Community is. Jij hebt een leveringsovereenkomst gesloten met Youfone en niet met kpn. Youfone gebruik wellicht het netwerk van KPN [...] maar is zelf verantwoordelijk voor het verlenen van sevice aan hun klanten. Laat je daarbij niet met een kluitje in het riet sturen! Provider kpn heeft geen toegang tot apparatuur die door andere providers is geleverd, ook al maken die ook gebruik van KPNNetwerk, en kán je dus niet helpen! 

Je zult dan toch echt bij Youfone moeten zijn met dit probleem.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 3, 2025

Het vervelende is dat youfone er niks mee doet, zegt er niks aan kan doen omdat de modem van kpn is (via kpn) en via kpn site de wifi aan/uitgezet moet worden. Dat was ook gelukt, via de site van youfone is dat niet mogelijk. Youfone zegt ook daar buiten te staan. 

Maar ok, probleem bestaat, ik moet in een andere volg orde alles opstarten.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 3, 2025

Wat bedoel je precies met ‘de site van KPN’? Doel je daarmee op de inlogpagina voor je modem?

Jij bent klant bij Youfone, en als de apparatuur die jij in bruikleen hebt niet goed lijkt te functioneren, dan hebben ze de mogelijkheid om de apparatuur te vervangen. Dat ze aangeven hier niks mee te doen, lijkt me dan ook niet helemaal te kloppen. Hiervoor hoef jij als Youfone klant zelf niet bij KPN aan te kloppen. Jij bent niet een klant bij ons, en je ‘bestaat’ dus ook niet in onze systemen.

Ik wil je dan ook aanraden om nogmaals contact met ze te zoeken en uit te leggen dat jouw modem hardwarematig defect lijkt te zijn. De wifiknop werkt niet goed, aangezien jouw wifi steeds weer aangaat ondanks dat je die knop steeds gebruikt.

Via deze weg kunnen we jou helaas echt niet verder helpen, je bent hier aan het verkeerde adres. Ik hoop dat het snel lukt om de problemen op te lossen!