Skip to main content
Beantwoord

Hoe kom ik aan de nieuwste software voor mijn Box12?

  • 5 August 2024
  • 11 reacties
  • 245 keer bekeken

Ik heb al veel gelezen hier maar snap het geloof ik nog steeds niet. Een maand geleden haalde ik mijn "nieuwe” box 12 uit de doos (HW 1.0) en een SuperWifi2 (aanbevolen aankoop door KPN Wifi Manager) en zit zwaar verlegen om een update. De Superwifi crasht meerdere keren per dag en ik kan alleen via Firefox nog inloggen op het modem. Daar waren 2 jaar geleden updates voor las ik, Mijn huidige versie is SGEJ1000060E. Alles wat ik hier kan vinden gaat over v12nogiets. Welke versie zoek ik en hoe kom ik daar aan? Telefonisch (4 weken geleden met KPN) werd er gezegd afwachten dan komt het vanzelf. Waarom geloof ik dat nou niet?

Hallo @Mans gewoon thuis ,

Jij hebt inderdaad niet de laatste versie. Dat is nu KPN Software V12.C.24.05.08. In deze Product update lees je wat er is verbeterd en veranderd: 

Wanneer krijg ik de update?

De automatische uitrol van de V12.C.24.05.08 versie gaat gefaseerd. Wil je daar liever niet op wachten? Dan kun je handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem.

 


Hallo @Mans gewoon thuis ,

Jij hebt inderdaad niet de laatste versie. Dat is nu KPN Software V12.C.24.05.08. In deze Product update lees je wat er is verbeterd en veranderd: 

Wanneer krijg ik de update?

De automatische uitrol van de V12.C.24.05.08 versie gaat gefaseerd. Wil je daar liever niet op wachten? Dan kun je handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem.

 

Die upgradeknop zit niet in versie ….60E @Noordzee , wel in de latere firmwareversies @Mans gewoon thuis 


@Mans gewoon thuis Je heb dezelfde vraag al gesteld

 


Zoals de KPN medewerker zei kom je vanzelf een keer aan de beurt. Je kan de uodate niet forceren. Gewoon afwachten dus


Als ik het goed begrijp:

  • is er een upgradeknop als je de software die ik niet heb al hebt …
  • het ik op aanraden van de KPN wifimanager en Superwifi2 gekocht die niet betrouwbaar werkt op mijn modem/software
  • is iedereen al over naar de nieuwe software behalve die met Superwifi2 maar daar waren ze 2 maanden geleden al mee bezig
  • moet ik afwachten tot er wat gebeurt, of na 20 jaar KPN op zoek naar een andere provider die Wifi heeft die het gewoon DOET …

Er staat niets in de weg voor die genoemde combinatie van apparatuur om door te stromen naar de nieuwe software. Misschien een moderator die kan ingrijpen vooral vanwege de gemelde crashproblemen.


Maar hoe zit het nu?  Had een modem die ‘s nachts werd geüpdatet. Kreeg een andere modem V12b maar met de verouderde firm 0060E. Kom ik weer onder aan de lijst voor updates. Waarom hebben ze hem niet geüpdatet voor dat ze hem verzonden?

Heb ook namelijk probleem met Superwifi 2. Staat praktische naast de modem maar verbind zich met de SW2 op zolder die weer te ver verwijdert is.

 


Waarom hebben ze hem niet geüpdatet voor dat ze hem verzonden?

Er word op dit moment nog geen enkele KPN Box 12 met nieuwe firmware verzonden. 


Ik heb inmiddels de update ontvangen en (na handmatige aanpassingen) geen enkel probleem meer ondervonden. #gelukkig stabiel maar ik blijf het erg raar vinden dat je daar maanden op moet wachten. 


Maar hoe zit het nu?  Had een modem die ‘s nachts werd geüpdatet. Kreeg een andere modem V12b maar met de verouderde firm 0060E. Kom ik weer onder aan de lijst voor updates. Waarom hebben ze hem niet geüpdatet voor dat ze hem verzonden?

Heb ook namelijk probleem met Superwifi 2. Staat praktische naast de modem maar verbind zich met de SW2 op zolder die weer te ver verwijdert is.

Update naar de nieuwe Software is voor Box 12 op aansluitingsniveau. Dus als je jouw nieuwe Box 12 aangesloten houdt zal deze ook snel weer overgaan naar de nieuwe Software.

 

Ik heb inmiddels de update ontvangen en (na handmatige aanpassingen) geen enkel probleem meer ondervonden. #gelukkig stabiel maar ik blijf het erg raar vinden dat je daar maanden op moet wachten. 

Goed om te horen!

 


Dankje voor de reacties. Zal het laten weten als hij geupdate is. 


Reageer