Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb mijn kpn-box nu al 2 x gereset, maar ik krijg niet de fabrieksinstellingen terug. Wat kan ik nog meer doen?

Waarom denkt u dat u niet de fabrieksinstellingen terug krijgt?

Heeft u al eens gereset vanuit de webinterface? 


Als je verwacht dat ook de wifi weer naar fabrieksinstelling teruggezet wordt dan snap ik je uitspraak.

De wifi instellingen worden centraal opgeslagen en na een factory reset worden die vanuit centraal weer naar de V12 gepusht.


Beste Nick83,

Omdat ik mijn router niet vind in de lijst met wifi-netwerken. Heb gereset met de “Thuis"-app en d.m.v. een pin in het gaatje.


Beste Nick83,

Omdat ik mijn router niet vind in de lijst met wifi-netwerken. Heb gereset met de “Thuis"-app en d.m.v. een pin in het gaatje.

Lees de reactie van @wjb even.

Ik wist niet dat de thuis app een mogelijkheid heeft om de KPN Box te resetten. Wel kunt u vanuit de thuis app inloggen op de webinterface. Heeft u dat gedaan?


Heb de naam gewijzigd, maar ben het wifi wachtwoord kwijt. Kan ik dit ook terugvinden? Ik had ingelogd in het modem om wifi 6 te veranderen om dat de laptop hier niet mee uit de voeten kan.


Heb de naam gewijzigd, maar ben het wifi wachtwoord kwijt. Kan ik dit ook terugvinden? Ik had ingelogd in het modem om wifi 6 te veranderen om dat de laptop hier niet mee uit de voeten kan.

Als u inlogt op de KPN Box, dan kunt u daar bij de WiFi instellingen gewoon het wachtwoord zien.


Daar zit dus het probleem, ik kom niet meer in mijn box.


Daar zit dus het probleem, ik kom niet meer in mijn box.

Ook niet vanaf een bekabeld aangesloten PC via https://mijnmodem.kpn?

Het wachtwoord staat op de sticker aan de achterzijde van de V12.


Heb geen bekabelde aansluiting, (ook geen ethernetkabel voor mijn laptop). En het mijn modum functioneert ook niet meer.


Heb geen bekabelde aansluiting, (ook geen ethernetkabel voor mijn laptop). En het mijn modum functioneert ook niet meer.

*zucht*

Als u geen netwerkpoort op de laptop heeft, schaf dan eerst deze eens aan:

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

En zorg voor een utp-kabel. 

KPN heeft dacht ik nog een tool op hun website staan waarmee het mogelijk is om de WiFi opnieuw in te stellen. Maar als dat niet lukt, dan is een bekabelde verbinding echt de enige optie. Dus zorg dat u een bekabelde verbinding kunt maken.


Heb geen bekabelde aansluiting, (ook geen ethernetkabel voor mijn laptop). En het mijn modum functioneert ook niet meer.

Heeft jouw laptop wel een ethernet poort om een netwerkkabel op aan te sluiten?

Zo ja, regel dan even een netwerkkabel. Als het goed is zat er ook één bij de V12 en, indien je TV vsn KPN hebt, bij de TV ontvanger.

 

P.S. Zorg er altijd voor dat je minimaal één apparaat eenvoudig bekabeld aan kunt sluiten.


Je kan ook 0800-0402 bellen en vragen of ze de in motive opgeslagen netwerken kunnen wissen, dan is de wifinaam ook weer wat achterop staat.Maar je hebt geen oude PC/laptop meer liggen waar wel een ethernetpoort op zit?Het os maakt niet echt uit, zelfs met XP kan je nog op het modem inloggen.


Laptop heeft geen ethernet aansluiting.


Laptop heeft geen ethernet aansluiting.

Koop dan zo'n USB netwerkadapter waar @Nick83 je op attendeerde.

Voor de meelezers: Zorg er altijd voor dat je minimaal één apparaat eenvoudig bekabeld aan kunt sluiten, daarmee kan je dit soort problemen voorkomen.


Simpel, haal de kabel los zodat het modem geen verbinding meer maakt met het internet. reset nu het modem en wacht tot deze terug op komt, nu kan je als het goed is met de WiFi code van de achterkant verbinding maken met het modem en inloggen op je modem


Speedmaster, ook dit heeft niet mogen baten, helaas.


Als laatste optie, niet aan internet hangen power off, reset knop indrukken en vasthouden en dan power on. Resetknop ingedrukt blijven houden tot modem weer herstart. Dit is een fabrieksreset. 


Simpel, haal de kabel los zodat het modem geen verbinding meer maakt met het internet. reset nu het modem en wacht tot deze terug op komt, nu kan je als het goed is met de WiFi code van de achterkant verbinding maken met het modem en inloggen op je modem

Alleen, als hij dan verbinding maakt met internet gaat hij alsnog de in motive opgeslagen netwerken inladen en word je eraf gegooid. 

En andere optie is, op het moment dat hij de netwerknaam weergeeft waar je het wachtwoord niet van weet, de wps knop te gebruiken.Als je die indrukt tot wifi oranje knippert en daarna binnen 2min verbinding maakt heb je geen wachtwoord nodig.Als je dan verbonden bent kan je inloggen op het modem om het wachtwoord te wijzigen. 


Hoi @Sjoerd65, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al goed te hulp geschoten is. Is het nog gelukt je wifiwachtwoord in te stellen of te achterhalen?


Inmiddels is het teruggezet, dit kan alleen op afstand gedaan worden. 

Dus klantenservice gebeld, en die heeft het modem teruggezet. Hier werd mij dus ook meegedeeld dat wij dit niet zelf kunnen doen. 


Hoi @Sjoerd65, bedankt voor je terugkoppeling!

Admin:
Op onze Kennisbank kun je alles vinden over de Box12 waaronder hoe je deze kunt resetten:

KPN Box 12 resetten

Je kan de KPN  Box 12 kan op 2 manieren resetten.

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de groene Phone poorten. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.
  • Via de webinterface
    Klik op de blauwe knop My Modem. Klik in de bovenbalk op Maintenance.
    Daarna kun je kiezen tussen herstarten (bovenste blauwe knop) of resetten (onderste blauwe knop).

Als het niet met een kabel lukt kunnen mijn collega’s bij 0800-0402 het ook op afstand inderdaad. Fijn dat het gelukt is! 


Als laatste optie, niet aan internet hangen power off, reset knop indrukken en vasthouden en dan power on. Resetknop ingedrukt blijven houden tot modem weer herstart. Dit is een fabrieksreset. 

Deze werkt wel! Thanks Speedmaster


Probleem is inmiddels opgelost.


Na een harde reset, is dan het fabriekswachtwoord ook terug?

Mvg.


Na een harde reset, is dan het fabriekswachtwoord ook terug?

Mvg.

Hoi @marsjeFUN :)

Yes, wanneer je de Experia Box een harde reset geeft, wordt het fabriekswachtwoord ook weer actief.