Skip to main content
Vraag

Hoe kun je doormelden alarm stoppen met Box 12?

• January 15, 2025
  • 11 reacties
  • 137 keer bekeken

Ik probeer een alarm door te bellen via het kpn modem box 12, het bellen gaat oke maar hoe kan je het doormelden stoppen, normaal gesproken zou een sterretje intoetsen de melding moeten deactiveren ?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

HeidiV
Topper
  • January 15, 2025

Hi ​@DeeMJ 

Gaat het om doorschakelen van de telefoon en het weer uitzetten?

Dat kan je hier vinden: https://www.kpn.com/service/ugs/doorschakelen-vaste-telefoon

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

Dank voor je bericht maar ik bedoel wat anders het heeft geloof ik te maken met dat het kpn modem niet echt een analoge lijn heeft ? Ik heb een alarminstallatie die laat ik nu naar mijn iphone bellen als er een alarm is dat gaat via de vaste lijn op het kpn box12 modem, bij een alarm gebeurd dat ook maar je zou als je gebeld wordt het alarm moeten kunnen uitzetten door op je iphone het sterretje in te tikken. Maar daar reageerd het modem niet op en dus gaat hij de hele bellijst afbellen. Het modem herkent blijkbaar het oude 'analoge’ ? signaal van de toets sterretje niet meer ?

• January 15, 2025

Dank voor je bericht maar ik bedoel wat anders het heeft geloof ik te maken met dat het kpn modem niet echt een analoge lijn heeft ?

Echt ouderwets analogie lijnen bestaan bijna niet meer. En die kun je sowieso ook niet meer nieuw aanvragen. Alles gaat tegenwoordig via voip over internet.

Let wel: de telefoonpoort op de Experiabox/KPN Box is wel een analoge poort. Dus denk niet dat je nu een voip apparaat nodig hebt. Dat is zeker niet het geval.

Ik heb een alarminstallatie die laat ik nu naar mijn iphone bellen als er een alarm is dat gaat via de vaste lijn op het kpn box12 modem, bij een alarm gebeurd dat ook maar je zou als je gebeld wordt het alarm moeten kunnen uitzetten door op je iphone het sterretje in te tikken. Maar daar reageerd het modem niet op en dus gaat hij de hele bellijst afbellen. Het modem herkent blijkbaar het oude 'analoge’ ? signaal van de toets sterretje niet meer ?

Ik had tot voor kort een alarmkastje waarbij ik de 1 in moest drukken om het alarm te bevestigen. Dat werkte gewoon.

Hoe oud is jou alarmsysteem?

Tussen de echt oude analoge aansluiting van 30 jaar geleden en de analoge telefoonpoort op de Experiabox/KPN Box zitten een paar kleine technische verschillen. Bij normaal bellen met de telefoon merk je hier niets van*. Maar oude alarmsystemen kunnen hier last van hebben. In dat geval is de enige oplossing: een nieuw alarmsysteem kopen. 

* tenzij je nog een oude bakeliete telefoon hebt met draaischijf, want die werkt ook niet meer

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

Wederom dank, het systeem is een bedrade networkx NX-8 ca. 20 jaar oud en heeft het laatst gewerkt via isdn. Het heeft geen storingen. Het alarm werkt gewoon en de iphone nummers worden ook gebeld. Ik zal proberen wat er gebeurd als ik '1’ intoets, * en # lijken niet te werken

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

PS de ISDN kaart is er uiteraard uit

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 17, 2025

Hi ​@DeeMJ, welkom bij onze community. 

Ik moet toegeven dat ik niet helemaal thuis ben hierin. Ik begrijp dat het doorgeven van een alarmmelding naar je iPhone wel goed verloopt maar het stoppen van de melding niet werkt als je op * drukt, klopt dit? 

Is dit systeem ook gekoppeld aan een alarmcentrale? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 18, 2025

Hi, het Networkx NX8 alarm belt via de telefoonlijn op het kpn box12 modem bij een alarmmelding naar mijn iphone, dat gaat goed, nu zou in theorie (vroeger bij de ouderwetse analoge lijn?) ik op mijn telefeoon de sterretje toets in moeten drukken en dan werd het alarm vroeger gestopt/gereset. Echter nu reageert het alarm niet op het indrukken van de toetsen op de iphone.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 20, 2025

Duidelijk. Is dit sinds kort dat het niet werkt? Puur om het uit te sluiten, zou je de simkaart in een ander toestel kunnen plaatsen en dan kijken of het indrukken van sterretje werkt? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 24, 2025

Met andere toestellen maakt het geen verschil

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • January 25, 2025

@DeeMJ 

in een eerder bericht, zeg je dat de alarmcentrale niet reageert op een “0”, "*” of een “#”.

dan kan het zijn dat de alarmcentrale niet overweg kan, of niet geprogrammeerd is, om met het DTMF protocol overweg te kunnen welke door de Box12 wordt gebruikt voor de telefonie.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 28, 2025

Ik ben ook bang dat joey gelijk zou kunnen hebben, waarschijnlijk ook gezien de oudere centrale waar het om gaat.