Skip to main content
Vraag

Hoe lang nog blijft KPN nog aanmodderen met zijn eigen software?

• July 10, 2026
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoe lang nog mogen de V10 en SW1 en SW2 gebruikers nog wachten op een oplossing voor het wekelijkse reset/herstart dansje om je netwerk fatsoenlijk te laten werken? Iets wat voor dat ze vol overmoed dachten het zelf te kunnen, niet tot bijna nooit nodig was.

Hoe lang blijft kpn nog aanmodderen en klanten voorzien van totaal niet productie rijpe software.

Van de laatste 5 releases voor de boxen en SW punten zijn er nu 2 volledig gestopt SW2 en V14 is er één maar voor heel specifiek clubje klanten vrijgegeven de V10 en V12 tjah die is aangekondigd maar wordt in tegenstelling tot de nieuwste V14 software  tijdens het WK niet uitgerold. Geen trackrecord om trots op te zijn.

Ik ben bang nog heel lang. De “community” een beetje doorlezend vooral het laatste V14 firmware topic wordt alles op alles gezet om een oplossing voor het scheve up en download probleem te vinden. Tegen de gewoonte van het releasen van een versie, problemen ontdekken de uitrol stop zetten en met het volgende product doorgaan, de rokende puinhoop achterlatend, want zoals er hier gepredikt wordt “Elk apparaat verdient updates”. Komt het door de aandacht op Tweakers, is het omdat ze nu echt niet leveren wat ze verkopen, of verzin een reden.

Zo en dan start ik nu de muziek en ga weer een reset rondo dansen.

3 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 10, 2026

Hallo ​@Erwin1976 Als je echt zo ontevreden bent over de Experiaboxen, dan kan je natuurlijk altijd nog een andere router gebruiken. Door de vrije modemkeuze heb je alle vrijheid. De Fritzbox die KPN zelf aanbiedt is ook nog een mogelijkheid natuurlijk. Een van de betere producten voor internet thuis en ook nog eens heel gebruiksvriendelijk.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 10, 2026

Snap ik, maar ik ben niet van plan om kpn nog meer geld te geven om iets terug te krijgen wat ik altijd had, totdat ze zelf dachten software voor de boxen en sw punten te kunnen ontwikkelen. Mijn netwerk was  heel stabiel toen er nog zte software op de v10 draaide en mijn destijds sw1 nog de software met eigen interface, zodat je ze ook bij andere providers kon gebruiken. 

Laat ze hun eigen rotzooi eerst maar eens opruimen of gewoon toegeven dat ze het niet voor aankunnen.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 10, 2026

Je kan op Marktplaats vrij makkelijk een goede Fritzbox scoren, dan gaat er ook niets van je geld naar KPN :)