Skip to main content
Antwoord

Hoe maak ik aansluiting van glasvezelkastje naar modem en rest van huis bij meterkast buiten de woning?

• April 8, 2025
  • 9 reacties
  • 144 keer bekeken

Meyem
Deelnemer

Nu heb ik dan een stopcontact in mijn meterkast, die zich buiten mijn woning bevindt in de hal van de flat, kom ik er nu achter dat ik niet weet hoe ik een verbinding moet maken van mijn glasvezelkastje naar de modem die wel binnen in mijn huis zit….

Op het instructiefilmpje van de KPN wordt de modem in de meterkast gehangen, maar dan heb ik nog steeds geen verbinding naar binnen toe….

Ik heb wel een vermoeden over om welke kabel het gaat, eentje die uit het plafond naar beneden hangt en verdwijnt in dezelfde buis als waar mijn glasvezelkabel uit tevoorschijn komt, maar ja, daar kan ik dus niet veel mee…..

Wordt zeker nog weer een te betalen KPN monteur aan mijn deur?

Alvast dank voor elk advies 🌻

Beste antwoord door Meyem

Alles is aangelegd. Kostte nog best moeite en dat op een vrijdagmiddag laat.
Maar het is keurig gedaan en alles lijkt goed te werken.😊👍

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 8, 2025

Nee hoor, de overzetting naar glasvezel (inclusief plaatsen van wandcontactdoos) is geheel kosteloos. Bel KPN dat u er zelf niet uit komt en dan wordt er een afspraak gemaakt.

Meyem
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2025

Oh, dat klinkt hoopvol…. doe ik, dank (fingers crossed 😎)

En oeps, dat van die contactdoos komt helaas te laat…. ik had volgens mij wel op jullie site gekeken en gelezen dat dat geld ging kosten…

nou ja, moest van de WBV toch via een bepaalde elektricien, dus voorruit dan maar

Meyem
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2025

Nou, niet dus…..

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 8, 2025

Dat is wel de bedoeling. Als u nu koper heeft is de overzetting naar glasvezel kosteloos. Dat schrijft KPN ook op de website over de werkzaamheden van monteurs. Indien ze weigeren gewoon opnieuw bellen en zeggen dat je er recht op hebt.

Meyem
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2025

De juffrouw heeft uitgebreid nagevraagd…. waarschijnlijk had ik sneller na het algemeen aanleggen van de glasvezel de boel moeten regelen, geen idee

maar omdat ik geen stopcontact had en daar in eerste instantie geen toestemming voor kreeg, liep het allemaal vertraging op.

Ik zal eens tarieven vergelijken en dan stap ik wellicht over naar een andere provider, die het dan hopelijk wel gratis aanlegt…

dank in ieder geval voor je welwillend advies 🦉

Meyem
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2025

Nou, nogmaals contact gehad (voor offerte) en er lijkt een meer tegemoetkomend beleid:

De glasvezel is in de computer nu aangevraagd per volgende week en er komt iemand kijken van KPN wat de mogelijkheden precies zijn…. 

🤞💡

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hou ons op de hoogte ​@Meyem. Ik ga er van uit dat het allemaal mogelijk moet zijn om jouw verbinding in orde te maken. 

Meyem
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • May 20, 2025

Alles is aangelegd. Kostte nog best moeite en dat op een vrijdagmiddag laat.
Maar het is keurig gedaan en alles lijkt goed te werken.😊👍

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat is fijn om te lezen ​@Meyem