Skip to main content

Hallo, ik heb een RAK Blackspot Helium Miner aangeschaft. Maar om deze te laten werken moet ik de poort 44158 open zetten. Er staat ook nog “voor ondersteuning en firmware-updates hebben we poorten 22 en 443 open uitgaand nodig". Kan kan ik deze Poorts open zetten?

Hi en van harte welkom @Floris Simmelink!

We helpen je hier graag op weg met jouw Experia Box en de instellingen. Bedoel je dat je wilt weten hoe je poorten kunt open zetten, of lukt het specifiek niet om deze poort 44158 open te zetten? In het eerste geval, er is veel informatie te vinden over poorten open zetten op ons forum. Ik heb er iets voor je bij gezocht: hier lees je alles over hoe je poorten open zet op de Experia Box V10a. Ik hoop dat je daarmee verder komt!


Hallo, ik heb de poort open gezet maar volgensmij is de poort weer dicht gegaan.

 


@Floris Simmelink Hoe merk je dat precies op? Blijven de door jou gemaakte instellingen wel staan, of zijn die later verdwenen? Heb je daarnaast de Experia Box gereset sinds je dit opmerkt, en zo ja, op welke manier?


Bij mij hetzelfde probleem… Ik heb alle stappen gevolgd, maar hij blijft gesloten staan.

Ik heb ergens op het forum gelezen dat je een aantal ‘fake-TCP’s’ moet maken omdat er een bug in de V10 zit, maar ook dan krijg ik het niet voor elkaar.

Ik heb dmv DHCP-binding een vast IP-adres aangemaakt voor de miner, dat is goed gegaan.

Bij poortforwarding / application configuration een nieuwe naam aangemaakt (voor het gemak even gekozen voor Helium)

TCP-protocol gekozen met poort 44158.

Daarna via poortforwarding een nieuw item aangemaakt. Heb alleen de keuze uit IP-adres:

Bij LAN Host het IP adres van de miner ingevoerd en bij de app Name Helium (zoals aangemaakt).

 

En daarna….. niets! Wat mis ik?

Router en miner  al een keer gereset (router met paperclip aan de achterrzijde). Nog steeds geen verandering, poort blijft gesloten.

 


hallo, https://portchecker.co/ is een website waarbij je een poort kunt kijken of de poort open staat.

Zit je bij Port mapping of Portforward?


Mij is het uit eindelijk wel gelukt. Als je hulp nodig hebt kun je me altijd een bericht sturen via discord floris#9474.


Hij staat nu ineens wel op open…. denk dat hij een paar dagen bedenktijd nodig heeft gehad….

In ieder geval bedankt voor de reactie.


Goed om te horen dat 't uiteindelijk gelukt is, en dank voor het delen van jullie ervaringen! Mogelijk zijn andere bezoekers hier op ons forum er ook mee geholpen :)


Hallo floris, 

 

Ik loop tegen dezelfde problemen aan.

Ik zag dat je via discord het aan iemand wil uitleggen, nu kan ik je niet rechtstreeks benaderen via Discord… Zou je mij ook willen helpen?

mvg Ruben