Skip to main content

Hallo @slotracer , inloggen met 192.168.2.254, wachtwoord i geven, naar de rubriek wifi gaan en de 2.4 band uitzetten en opslaan.

“naar de rubriek wifi gaan en de 2.4 band uitzetten en opslaan”

Ik zie nergens een knop uitzetten. Dus hoe doe ik dat dan. Ik heb nl een probleem met 1 speaker, die op 2,4 GHZ hapert maar weet niet hoe ik die op 5GHZ kan vastzetten. .

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt. morigineel topic

Dat kan je niet uitschakelen.  Kpn heeft er voor gekozen om dat niet meer mogelijk te maken. De snelste oplossing is om een wifipunt aan te sluiten die alleen de 2.4ghz band heeft of waar je het wel zelf in kan stellen.  Die gebruik je dan alleen voor de apparatuur die dat nodig heeft. Kosten ca € 30,00


ik heb 3 wifi versterkers gekoppeld aan de V10. Alles loopt via de wifi versterkers op 5GHZ, behalve 1 draadloze speaker. Die gaa via een wifi versterker over naar 2,4 GHZ met tot gevolg veel haperingen en uitval. Daarom zou ik de 2,4 GHZ uit willen zetten of op de een of andere manier willen voorkomen dat hij via 2,4GHZ gaat spelen.

Alle andere apparatuur die via dezelfde versterker is aangesloten gaat wel op 5GHZ. 


Hallo @Joep1965 , bij de V10 kun je nog wel alles onafhankelijk regelen.

 


@JanD ik haalde twee topics door elkaar. 


@RobertH54 ook met de WiFi versterkers van kpn kan je niets instellen wat dat betreft. De WiFi van de v10 is uitgeschakeld bij het gebruik van de kpn WiFi versterkers. 


Leuk de binnengekomen reacties, maar een oplossing voor het probleem ben ik nog niet tegengekomen.  Volgens de KPN Thuis app speelt een speaker via 5GHZ en de ander via 2,4GHZ rara hoe los ik dat op. Ze zijn beide gekoppeld aan een wifiversterker. 

 


Leuk de binnengekomen reacties, maar een oplossing voor het probleem ben ik nog niet tegengekomen.  Volgens de KPN Thuis app speelt een speaker via 5GHZ en de ander via 2,4GHZ rara hoe los ik dat op. Ze zijn beide gekoppeld aan een wifiversterker. 

Bij KPN kun je daar niets aan sturen. Je kunt de 5 en 2,4 Ghz geen verschillende namen geven. Je kunt er helemaal niets mee. Wil je op zulk soort dingen invloed uit kunnen oefenen, dan moet je een ander systeem aanschaffen, iets wat niet van KPN is. Een TP-Link Deco set bijvoorbeeld. 


hoe kan ik de 2.4 Ghz wifi uitschakelen op de experia box v10a  na de laatste update

Is het zo dat ik kan niet 2.4 GHz WiFi uitschakelen in Experia box v10a onafhankelijk van 5 GHz?

Ik bijvoorbeeld gebruik 2.4 GHz niet.


hoe kan ik de 2.4 Ghz wifi uitschakelen op de experia box v10a  na de laatste update

Is het zo dat ik kan niet 2.4 GHz WiFi uitschakelen in Experia box v10a onafhankelijk van 5 GHz?

Ik bijvoorbeeld gebruik 2.4 GHz niet.

Nee, dat kan niet, heb je er dan last van dat die aan staat?