Skip to main content

Na een hyperbackup in synology is de SSH-poort opengesteld. Die wil ik nu wijzigen, maar ik weet niet hoe.

Hyperbackup via de SSH en daarmee de poort 22 openen is absoluut niet veilig.

Als je inkomende backup hebt, best de standaard poorten voor hyperbackup/vault gebruiken (6281)  en eerst de firewall van de synology daarop laten inkomen/filteren.

 

Hoe heb je de poort geopend?

Via UPnP van de Synology? Daarmee kun je hem ok weer dichtzetten normaliter.

Daarna de UPnP niet meer gebruiken, uPnP is een beveiligingsprobleem op zich.

 


Dank je wel.

Ik heb zelf de poort niet geopend. Ik heb het programma Hyperbackup Vault van Synology geopend, en daarna kreeg ik de foutmelding. Dat lukte niet en daarna heb ik gewoon intern een backup gemaakt op mijn externe harde schijf.

Ik heb geen flauw idee waar ik de SSH-poort in de modem moet terugzetten.

In de handleiding over de modem Experia Box V10 heb ik er niet over gelezen.

Is er niet ergens een handleiding voor de modem waarin dit wel beschreven staat? 


Hyper backup vault is de ontvangende kant van de hyper backup, die zal nooit een poort openzetten.

Als er iets in de synology dit heeft opengezet zou het zichtbaar moeten zijn in: configuratiescherm/externe toegang/routerconfiguratie.

Als daar een regel in gedefinieerd is, zou je die uit moeten zetten en dan zou de Synology die poort weer dicht moeten zetten.  Maar nogmaals, het is niet verstandig om dit te gebruiken, het werkt al vaak niet, en het is een beveiligingsrisico om UPnP te gebruiken.

 

Mocht het toch niet door de synology gedaan zijn:

Wellicht kun je deze post in omgekeerde richting toepassen?

 

 

 


Hoi @Karel111, welkom op ons forum! Ik zie dat @EAZ1964 je al een flink eind op weggeholpen heeft.
Ikzelf heb hier niet heel veel verstand van verder, kom je er zo uit?


Ja, ik heb gezien in Synology dat bij de externe verbinding inderdaad geen regel is voor SSH gemaakt is, dus ik was gerustgesteld. Ik heb de helpdesk van Synology hiermee geconfronteerd, maar die beweert.dat dit niet zuiver is en ik toch in mijn modem moet kijken. Ik heb daarvoor een omgekeerde handleiding gehad, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe het moet