Skip to main content

Ik ben verhuisd en probeer mijn Experiabox V10 aan te sluiten maar de weergegeven aansluitingen zien er allemaal nét anders uit. Ik heb geen idee wat ik nu waarin moet stoppen. Kan iemand mij dit toevallig uitleggen? 
 

Dit is hoe het er in de meterkast uitziet: 

 

 

 

Hoi @Solderaan ,

Waarschijnlijk zal het werken als het kabeltje wat in de rechter poort van het varkenssnuit doosje zit in de DSL poort van het modem doet.

Weet je of je pairbonding hebt of niet?


Dat kabeltje (rechts onderin) is een losse kabel waar een stukje tape met “telefoon 1” op staat?

Geen idee of we pairbonding hebben…


Ik zie nu dat het toch iets anders in elkaar zit als ik dacht.

Als je je DSL kabeltje in het zwarte poortje steekt op het ISRA punt, krijg je dan verbinding.

Kan je op deze website je postcode invullen en dan een screenshot plaatsen zonder dat je postcode en huisnummer zichtbaar zijn?:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/


 


 

Ok, geen pairbonding dus.

Dan zal het in principe gewoon moeten werken als je het DSL kabeltje in het zwarte poortje doet.

Zo niet, zal je het kapje eraf moeten halen en het aansluitkapje op het andere aderpaar over moeten zetten. 


Ik zie nu dat het toch iets anders in elkaar zit als ik dacht.

Als je je DSL kabeltje in het zwarte poortje steekt op het ISRA punt, krijg je dan verbinding.

Kan je op deze website je postcode invullen en dan een screenshot plaatsen zonder dat je postcode en huisnummer zichtbaar zijn?:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Hé, Fourstack doet het weer! Nice! ☝🏻

Piet.


Hallo @Solderaan gewoon de meegeleverde stekker in het aansluitpunt op de onderste foto met de 4 gaten steken.

 

 


De meegeleverde stekker ben ik kwijt helaas. Voldoet deze ook?

 

 


De meegeleverde stekker ben ik kwijt helaas. Voldoet deze ook?

 

 

Het zal wel werken,  maar optimaal is het niet. 

Je kan het beste via 0800-0402 een nieuw DSL kabeltje van 1m aanvragen .


De draad die aan de onderkant van het vierkante varkens-snuit-doosje komt kan je volgens mij losmaken. Is gewoon een stekkertje. Die kabel kan je dan misschien gebruiken om het modem aan te sluiten.


Ik heb inmiddels alle opties geprobeerd maar het werkt allemaal niet helaas. Beide kabels getest, ook geen resultaat 😭


Kan je eens het kapje met het zwarte poortje eraf halen en dan een foto maken?



Daar staat dit op…dan toch openen?


De meegeleverde stekker ben ik kwijt helaas. Voldoet deze ook?

 

 

Het zal wel werken,  maar optimaal is het niet. 

Je kan het beste via 0800-0402 een nieuw DSL kabeltje van 1m aanvragen .

En vraag dan gelijk de 4 pins connector aan :

 


Het bovenste stukje, waar de zwarte aansluiting op zit zou open moeten kunnen. Maar hoe weet ik niet.

Dat ziet er dan zo uit:

 


Het bovenste stukje, waar de zwarte aansluiting op zit zou open moeten kunnen. Maar hoe weet ik.

 

 

Je kan het lipje aan de bovenkant indrukken en dan het kapje naar je toe halen:)


 


Bedankt!

Als je het rode en blauwe draadje van het kapje met de zwarte poort stript en op de rechter 2 schroefjes aansluit en vervolgens het telefoonkabelje aansluit op de DSL poort op de V10 en het zwarte poortje op de Isra, werkt het waarschijnlijk.Zoniet, zet dan de draadjes over op de linker 2 schroefjes.Het kabeltje wat daar nu zit is niet nodig.


De laatste optie heeft gewerkt! Onwijs bedankt voor alle hulp!

Nu de WiFi versterkers nog want die krijg ik ook niet aan de praat 😆


Mooi opgelost zo! Zo leer ook ik elke dag weer iets nieuws 😊

Welkom op ons forum @Solderaan
Ben je er nog uit gekomen met de wifiversterker?

We hebben daar specifiek een handig topic voor!

 


De laatste optie heeft gewerkt! Onwijs bedankt voor alle hulp!

Nu de WiFi versterkers nog want die krijg ik ook niet aan de praat 😆

Top!!!Graag gedaan hoor😊

Ik hoop dat het met de wifi versterkers wel lukt met het artikel van Thomas, zo niet, meld het en we helpen je verder!