Skip to main content

Ik heb onlangs een Fritz!box 7590 WE modem toegestuurd gekregen door KPN. Ik had altijd al een Fritz!box van XS4ALL. Maar nu heb ik een probleem met FTPS (‘FTP with TSL/SSL’)  Port 21 dat Mijndomein.nl voorschrijft na hun recente ‘innovatie’ (overstap naar Plesk omgeving). En dat lukt niet.

Bij andere hosts gaat het prima - met FTP en SFTP. Maar 9 van mijn klanten zitten bij Mijndomein inclusief ikzelf. Dus heel vervelend!

Na een enorme schrijfpartij in een ander gerelateerd topic heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag, maar is het mij wel duidelijk geworden dat het om een Firewall instelling gaat van de modem. Voor de KPN modem staat hier een prima handleiding: 

 

Nu zoek ik eenzelfde handleiding/hulp voor mijn Fritz!box, want ik kom er zelf niet uit. Graag alleen antwoord op mijn vraag, want computer, FTP software en inloggevens checken is al een pad bewandeld. 👍🏼

Nu zoek ik eenzelfde handleiding/hulp voor mijn Fritz!box

Die is er niet. Want dit is niet van toepassing op een Fritzbox. Als dit wel zo had geweest, dan had verbinding maken met alle andere FTP servers ook niet gelukt. En dat lukt u wel schrijft u. Uw probleem blijft specifiek tot MijnDomein beperkt. U zult dus ook daar de oorzaak moeten zoeken.


Als dit wel zo had geweest, dan had verbinding maken met alle andere FTP servers ook niet gelukt.

 

Bij andere hosts gaat het prima - met FTP en SFTP.

En ik moet verbinden met:

Maar nu heb ik een probleem met FTPS (‘FTP with TSL/SSL’)  Port 21 dat Mijndomein.nl voorschrijft

Graag alleen antwoord op mijn vraag

Alsjeblieft dit topic niet weer volschrijven omdat je niet leest en het niet begrijpt, maar dat kennelijk niet kan accepteren. Please!

 

 


Vraag bij MijnDomein na of je IP adres wel op de white-list staat. Het kan zijn dat zij dit bewust blokkeren.


Vraag bij MijnDomein na of je IP adres wel op de white-list staat. Het kan zijn dat zij dit bewust blokkeren.

 

Bij andere hosts gaat het prima… Graag alleen antwoord op mijn vraag

KPN is de server, Mijndomein een website host. Nooit problemen mee gehad. Mijn IP-adres wordt nergens geblokkeerd.


KPN is de server

Wat bedoeld u hiermee?


@Annemy

Zoals ik in het vorige topic, aan de screenshot van je FTP programma kon zien , lukt het verbinden met de SFTP server prima. De melding die je kreeg ging over een wachtwoord die geweigerd werd. 

Met dit feit kan je de gedachten over firewalls en poorten overboord gooien. Dus aan KPN of de modems ligt het zeker niet.

Dus leg jouw bevindingen eens neer bij MijnDomein. Ik geef grote kans dat je wachtwoord gewoon niet correct is. (En zeg niet dat het niet zo is, want dat kan je nooit als klant beweren 😉). Misschien is er vanwege de migratie een aanvraag van een nieuw wachtwoord nodig, om maar wat te zeggen. 


@AriënC Mijn wachtwoord is correct, 100x gecheckt, ook samen met Mijndomein. Ik hethaal:

Graag alleen antwoord op mijn vraag, want computer, FTP software en inloggevens checken is al een pad bewandeld.

 


@Annemy

Als je zo zeker bent dat je wachtwoord klopt. Heb je jouw instellingen geprobeerd op een andere computer buiten jouw netwerk?

En wat wil je nou bereiken met die rode tekst te copy/pasten. We willen je helpen, en als bewezen is dat het probleem bij MijnDomein ligt, dan wordt het tijd om uit de tunnelvisie te stappen dat het aan jouw modem of verbinding ligt. 

Probeer anders eens WinSCP, die gebruik ik ook voor SFTP verbindingen. En dit gaat inderdaad over een sftp verbinding, en geen ftps. Ik zie in je eerdere bericht dat je duidelijk verbinding maakt met een SSH-server, waar SFTP betrekking op heeft!

Ik geef ook grote kans dat jij of MijnDomein SSH-Access ergens in Plesk moet aanvinken. 


Beste @AriënC , als je geen antwoord op mijn vraag hebt, laat het daar dan bij. Mensen die mij misschien wel lunnen helpen haken af met lezen na 5 niet-relevante posts.


Er is helemaal niet die u kan helpen denk ik... 

Wat AriënC schrijft is een hele goede suggestie: probeer het eens via een hotspot op uw mobiel. 


Beste @AriënC , als je geen antwoord op mijn vraag hebt, laat het daar dan bij. Mensen die mij misschien wel lunnen helpen haken af met lezen na 5 niet-relevante posts.

@Annemy 

Waar baseer je op dat ik geen antwoord op je vraag geef? Waarom blijf je eigenlijk volhoudend in het feit dat jouw probleem in de verbinding van KPN zit, of in de modem? En waarom neem je niks van mijn adviezen aan?

Mijn vriendelijke verzoek is ook om te stoppen met deze dooddoeners met 'als je geen antwoord op mijn vraag hebt, laat het daar dan bij'. Zulke reacties dragen niks bij aan het topic, en komen bovendien zeer denigrerend over naar mensen die jou willen helpen.

Dus kunnen we op een normale manier verder gaan?


@AriënC

Hoe stel ik mijn Fritz!box Firewall in voor FTPS Poort 21? (instructies of handleiding)

Graag alleen antwoord op mijn vraag, want computer, FTP software en inloggevens checken is al een pad bewandeld.

 

Dat kan je niet instellen, want zo werkt het niet. Punt.


@AriënC

Hoe stel ik mijn Fritz!box Firewall in voor FTPS Poort 21? (instructies of handleiding)

Graag alleen antwoord op mijn vraag, want computer, FTP software en inloggevens checken is al een pad bewandeld.

 

@Annemy

Zie ook mijn Privé Bericht. Ik waardeer het dat je hier een vraag stelt, maar dan moet je wel openstaan voor reacties. 

Je wil blijkbaar een antwoord op een vraag horen, waar op geen antwoord mogelijk is. Eigenlijk vraag je aan anderen hoeveel 0 gedeeld door 0 is. 

Dus lees graag mijn reacties en die van anderen eens door, en doe daar wat mee. Dáár ligt je antwoord!!!! Mogelijk is het antwoord op jouw probleem al geroepen. Maar je laat helaas niet zien dat je er iets mee doet.

Ik hoop dat het begint door te dringen dat je even uit de tunnelvisie moet komen. Ik denk dat we @Annemy nu eerst maar aan het woord moeten laten om te reageren op onze reacties die ze tot nu toe lijkt te negeren.

 


Hallo allen in dit topic. Laten we het wel gezellig houden.  @Annemy het is hier een community waarbij anderen op gestelde vragen mogen reageren. Er worden enkele suggesties gegeven voor een mogelijke oplossing. Als je al deze stappen al doorlopen hebt, dan mag je dit gerust aangeven maar wel op een constructieve manier, 

Voor de anderen in dit topic: Als je een suggestie hebt gedaan en het gevoel krijgt dat er niets mee gedaan wordt? Het heeft dan geen zin om daar op te blijven hameren. Drammerig overkomen lijkt mij niet de bedoeling. 


Als je al deze stappen al doorlopen hebt, dan mag je dit gerust aangeven maar wel op een constructieve manier,

Dat heb ik al zo vaak vriendelijk aangegeven. Maar mensen hier willen dat niet accepteren. En dan gaan ze mijn topic volschrijven en saboteren. 


Als je al deze stappen al doorlopen hebt, dan mag je dit gerust aangeven maar wel op een constructieve manier,

Dat heb ik al zo vaak vriendelijk aangegeven. Maar mensen hier willen dat niet accepteren. En dan gaan ze mijn topic volschrijven en saboteren. 

Waar maak je uit op dat je topic wordt gesaboteerd? Ik zie dat nergens namelijk. En dat is zeker niet de intentie van menig gebruiker hier. Anders was daar al direct op ingegrepen door de moderatie.

Heb je hier al naar gekeken?

Probeer anders eens WinSCP, die gebruik ik ook voor SFTP verbindingen. En dit gaat inderdaad over een sftp verbinding, en geen ftps. Ik zie in je eerdere bericht dat je duidelijk verbinding maakt met een SSH-server, waar SFTP betrekking op heeft!

Ik geef ook grote kans dat jij of MijnDomein SSH-Access ergens in Plesk moet aanvinken. 

 


 

Dat heb ik al zo vaak vriendelijk aangegeven. Maar mensen hier willen dat niet accepteren. En dan gaan ze mijn topic volschrijven en saboteren. 

 

Heb je hier al naar gekeken?

Probeer anders eens WinSCP, die gebruik ik ook voor SFTP verbindingen. En dit gaat inderdaad over een sftp verbinding, en geen ftps. Ik zie in je eerdere bericht dat je duidelijk verbinding maakt met een SSH-server, waar SFTP betrekking op heeft!

Ik geef ook grote kans dat jij of MijnDomein SSH-Access ergens in Plesk moet aanvinken. 

 

“Graag alleen antwoord op mijn vraag, want computer, FTP software en inloggevens checken is al een pad bewandeld.”


@Annemy Heel duidelijk! Dan raad ik je aan om verder te vragen bij MijnDomein!

Uit mijn conclusie is gebleken dat het niet aan KPN, de modems of je netwerk zal liggen. Ik weet niet wat je hun eerst had gevraagd, maar met mijn (voor jouw nieuwe?) bevindingen komen hun er vast wel uit voor je.


@Annemy  Goed,

Kijk maar of het werkt,

 

Login op je Fbox en ga links in het menu naar

 

Internet - Toegang Verlenen - Poort vrijgave

Kies in het rechter scherm voor Vrijgave toevoegen

Kies in de drop-down voor welke PC je vrijgave wilt regelen

 

Kies helemaal onderaan voor nieuwe vrijgave om een specifieke poort te selecteren.

 

Laat even hier weten of dit werkt